Uutta tietoa ilmaongemiin!
Uutta tietoa ilmaongemiin!
Uutta verta Foorumille!
Olen pähkäillyt monenlaisten autojen ja merkkien +vikojen kans jotaki 35 vuotta ja aina on syy löytyny. Nyt emännän Saappi9-3 01 dieseli vikuroi ilmaongelmien kanssa jo puoli vuotta.Kyselin jo merkki huollosta apua,kuulemma syöttöpumppu vaihtoon.Kallis tuntu olevan .Kumma homma kun vaiva ilmenee vain kun tankki on noin nejäsosa tai vähempi ainetta.No loma alko tänään ja auto halliin ,laitoin kirkkaan letkun pätkän imupuolelle ja testaamaan. Kuplia tuli koko ajan,vähensin dieseliä paluuletkusta astiaan ja kas vain kuplat lisäänty ja auto sammui 1\4 osa tankissa.No huomenna tiedetään ,tankki pois ja imuletku syyniin.
Saabisti jo 70 luvulta!
Olen pähkäillyt monenlaisten autojen ja merkkien +vikojen kans jotaki 35 vuotta ja aina on syy löytyny. Nyt emännän Saappi9-3 01 dieseli vikuroi ilmaongelmien kanssa jo puoli vuotta.Kyselin jo merkki huollosta apua,kuulemma syöttöpumppu vaihtoon.Kallis tuntu olevan .Kumma homma kun vaiva ilmenee vain kun tankki on noin nejäsosa tai vähempi ainetta.No loma alko tänään ja auto halliin ,laitoin kirkkaan letkun pätkän imupuolelle ja testaamaan. Kuplia tuli koko ajan,vähensin dieseliä paluuletkusta astiaan ja kas vain kuplat lisäänty ja auto sammui 1\4 osa tankissa.No huomenna tiedetään ,tankki pois ja imuletku syyniin.
Saabisti jo 70 luvulta!
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
Katsopa polttoaineen paluuletkut, vaihtoon ne ja samalla ne teepalat. Niistä tuppaa alkaa ajanmyötä vuotamaan ilmaa pa-puolella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
Sama vika oli itsellä pari vuotta sitten. Vika siis on siellä moottorin päässä. Omassa suuttimilta lähtevä paluuletku vuoti syöttöpumpun viereisestä päästä. (Linjassa jostain syystä on alipaine käydessä.) Letkun pää oli halki. Pikakorjauksena riitti letkun lyhennys pari senttiä.
Olen ymmärtänyt, että kannattaa uusia kaikki letkut suuttimista ruistutuspumpulle asti. Ainakin Opel-huollosta sitä letkua sai metritavarana. Kannattaa varata myös uudet muoviset T-haarat. Murtuvat helposti! Letkut suuttimille näyttävät menevän venttiilikannen alle, mutta eivätpä mene. Ovat tosi piukassa vetämällä, mutta pienellä ruuvarilla saa kammettua ulos.
Olen ymmärtänyt, että kannattaa uusia kaikki letkut suuttimista ruistutuspumpulle asti. Ainakin Opel-huollosta sitä letkua sai metritavarana. Kannattaa varata myös uudet muoviset T-haarat. Murtuvat helposti! Letkut suuttimille näyttävät menevän venttiilikannen alle, mutta eivätpä mene. Ovat tosi piukassa vetämällä, mutta pienellä ruuvarilla saa kammettua ulos.
Saabisti vuodesta-76
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
Itse vaihdoin paluuletkut omaan dieseliin, Motonet myy letkua kanssa ja halkaija pitää olla 3,2mm.
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
Ja jossei halua kammeta, niin ruuvarilla tai jollain terällä voi painella letkuun halkion niin lähtee helposti.Josu kirjoitti: Letkut suuttimille näyttävät menevän venttiilikannen alle, mutta eivätpä mene. Ovat tosi piukassa vetämällä, mutta pienellä ruuvarilla saa kammettua ulos.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
syöttöpumpun panjoliittimet kannattaa myös tarkastaa että ovat tiukasti kiinni.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!
Tere vaan !
Oli pitkähkö kesäloma ja jatkan aiheesta dieselin ilma.
Kyllä emännän saabin ongelma löytyi kaikesta huolimatta SUIHKUN kärjestä!!!!
Sieltä ilmavuoto paluupuolelle ja edelleen syöttöpumpulle.
Vei pitkään harhaan "vanhaa",kun yllätys yllätys,,,suihkun paluulinja onkin perhana
syöttöpumpun imulinjassa.Kyllä sapetti.
No meni yli kuukausi ajoa,katsastus ok.
Kaunis aamu yksi ,vaimo soittaa tien päältä.
Oli kerennyt noin 20km ,kun auto putos tyhjäkäynnille.Koodit esille.kaasupolin signaalit
kateissa! Uusi Aineella 750 €. Soitto nousukkaiden purkaamolle,kas 80€ poljin.
Vaan sama oire kele!
Sattuu vaan olemaan PSG16 syöttöpumpussa,ja no;0470504201 kuulemma ei korjata.
Vika poistuu kun jäähdyttää Psg 16 :sta vaikka vedellä tai kymäspreillä.
Selvitin Iisalmen ja PR diesel ja sähkö Rovaniemi ,kuulemma sellainen malli.
Uusi alennuksella 3100€.Opelin puolella kuulemma 2950 Oulussa!
Britis ja saksa no no.Kyllä varmaan ruottin purkuosista pumppu ja auton tietokone löytyy alle puoleen hintaan.
Tähän meni n3 viikkoa .
Kyllä arvelin lauantaina hakea väli autoksi sellaisen jossa menee vaijeri pumpun kylkeen ja kattoa ajan kans tuon SOOPPELIN.
Ps tyttö oli viisaampi,osti Og Uudenkaupungin 900 turbo -92,oli retro peli!
Oli pitkähkö kesäloma ja jatkan aiheesta dieselin ilma.
Kyllä emännän saabin ongelma löytyi kaikesta huolimatta SUIHKUN kärjestä!!!!
Sieltä ilmavuoto paluupuolelle ja edelleen syöttöpumpulle.
Vei pitkään harhaan "vanhaa",kun yllätys yllätys,,,suihkun paluulinja onkin perhana
syöttöpumpun imulinjassa.Kyllä sapetti.
No meni yli kuukausi ajoa,katsastus ok.
Kaunis aamu yksi ,vaimo soittaa tien päältä.
Oli kerennyt noin 20km ,kun auto putos tyhjäkäynnille.Koodit esille.kaasupolin signaalit
kateissa! Uusi Aineella 750 €. Soitto nousukkaiden purkaamolle,kas 80€ poljin.
Vaan sama oire kele!
Sattuu vaan olemaan PSG16 syöttöpumpussa,ja no;0470504201 kuulemma ei korjata.
Vika poistuu kun jäähdyttää Psg 16 :sta vaikka vedellä tai kymäspreillä.
Selvitin Iisalmen ja PR diesel ja sähkö Rovaniemi ,kuulemma sellainen malli.
Uusi alennuksella 3100€.Opelin puolella kuulemma 2950 Oulussa!
Britis ja saksa no no.Kyllä varmaan ruottin purkuosista pumppu ja auton tietokone löytyy alle puoleen hintaan.
Tähän meni n3 viikkoa .
Kyllä arvelin lauantaina hakea väli autoksi sellaisen jossa menee vaijeri pumpun kylkeen ja kattoa ajan kans tuon SOOPPELIN.
Ps tyttö oli viisaampi,osti Og Uudenkaupungin 900 turbo -92,oli retro peli!
Re: Uutta tietoa ilmaongemiin!Lisänä PSG-16
Terve vaan!
Tuossa vielä kyselisin ,onko kokemusta puolan pojista?Sellainen v-tronik ilmineeraa jotta korjais/vaihtais näitä PSG:16 tyypin pumppuja.Ja "vain" 1400€.Maksu varmaan kannattais hoitaa pay-pallilla.
On niitä varmaan yritetty korjautta suomen pojatkin!Englannissa oli muutama koettanut
e-bay:ltä käytettyä ,ei aina onnista koodaus toiseen autoon.Joku vim väylä? ei pelitä.
Katsellaan!!!!
Pitää lähteä emännän "kulkuautoa" sepittään,mekaanista vikaa ja niin helppoa, taka laakeri.
Suappi makaa lämpöisessä tallissa ja odottelee !
Tuossa vielä kyselisin ,onko kokemusta puolan pojista?Sellainen v-tronik ilmineeraa jotta korjais/vaihtais näitä PSG:16 tyypin pumppuja.Ja "vain" 1400€.Maksu varmaan kannattais hoitaa pay-pallilla.
On niitä varmaan yritetty korjautta suomen pojatkin!Englannissa oli muutama koettanut
e-bay:ltä käytettyä ,ei aina onnista koodaus toiseen autoon.Joku vim väylä? ei pelitä.
Katsellaan!!!!
Pitää lähteä emännän "kulkuautoa" sepittään,mekaanista vikaa ja niin helppoa, taka laakeri.
Suappi makaa lämpöisessä tallissa ja odottelee !