9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Tällainen projekti vaihteeksi hankittua. Edellisestä dieselkokeilusta (Mersu 240 W123) onkin jo kymmenisen vuotta aikaa.
Valmistenumero: YS3DE55D1X.......
Merkki: SAAB
Malli: 9-3 2.2-TID-D-55D 560609
Sylinteritilavuus: 2170
Käyttöönottovuosi: 1999
Seissyt pari vuotta, tiedossa olevaa projektia ainakin jarruissa, tullut hylsy jo edellisessä katsastusyrityksessä. Lisäksi sisätilapuheltimen ohjausyksikössä joku häikkä, puhallin lähtee kuitenkin päälle antamalla suoraan sähköä. No näissä ei siis suurempaa luulisi olevan.
Sensijaan tuo CE-valon syttyminen ihmetytti. Tehot tuntui heikoilta jo aluksi ja CE-valo syttyi aluksi kertaalleen kiihdytyksessä ja resetoitui sammuttamalla moottori. Syttyi toistamiseen ja sen jälkeen viimeisen parinkymmenen kilometrin aikana en saanut enää lainkaan sammumaan vaikka pysähtelin muutamaan kertaan bussipysäkille ja sammutin moottorin hetkeksi. Hiukan lueskelin ohjeita täältä ja olisi varmaan hyvä aloitella lukemalla vikakoodit. Olisko vinkkejä onnistuuko jollain kohtuuhintaisella testerillä ?
Valmistenumero: YS3DE55D1X.......
Merkki: SAAB
Malli: 9-3 2.2-TID-D-55D 560609
Sylinteritilavuus: 2170
Käyttöönottovuosi: 1999
Seissyt pari vuotta, tiedossa olevaa projektia ainakin jarruissa, tullut hylsy jo edellisessä katsastusyrityksessä. Lisäksi sisätilapuheltimen ohjausyksikössä joku häikkä, puhallin lähtee kuitenkin päälle antamalla suoraan sähköä. No näissä ei siis suurempaa luulisi olevan.
Sensijaan tuo CE-valon syttyminen ihmetytti. Tehot tuntui heikoilta jo aluksi ja CE-valo syttyi aluksi kertaalleen kiihdytyksessä ja resetoitui sammuttamalla moottori. Syttyi toistamiseen ja sen jälkeen viimeisen parinkymmenen kilometrin aikana en saanut enää lainkaan sammumaan vaikka pysähtelin muutamaan kertaan bussipysäkille ja sammutin moottorin hetkeksi. Hiukan lueskelin ohjeita täältä ja olisi varmaan hyvä aloitella lukemalla vikakoodit. Olisko vinkkejä onnistuuko jollain kohtuuhintaisella testerillä ?
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
OP-COM. Itse maksoin 25 euroa, tosin ostin käytettynä. Viisaammat kertokoon, että käyhän se myös vanhempiin Saabeihin? Meillä 2008, jossa se toimii.wesku kirjoitti:Tällainen projekti vaihteeksi hankittua. Edellisestä dieselkokeilusta (Mersu 240 W123) onkin jo kymmenisen vuotta aikaa.
Valmistenumero: YS3DE55D1X.......
Merkki: SAAB
Malli: 9-3 2.2-TID-D-55D 560609
Sylinteritilavuus: 2170
Käyttöönottovuosi: 1999
Seissyt pari vuotta, tiedossa olevaa projektia ainakin jarruissa, tullut hylsy jo edellisessä katsastusyrityksessä. Lisäksi sisätilapuheltimen ohjausyksikössä joku häikkä, puhallin lähtee kuitenkin päälle antamalla suoraan sähköä. No näissä ei siis suurempaa luulisi olevan.
Sensijaan tuo CE-valon syttyminen ihmetytti. Tehot tuntui heikoilta jo aluksi ja CE-valo syttyi aluksi kertaalleen kiihdytyksessä ja resetoitui sammuttamalla moottori. Syttyi toistamiseen ja sen jälkeen viimeisen parinkymmenen kilometrin aikana en saanut enää lainkaan sammumaan vaikka pysähtelin muutamaan kertaan bussipysäkille ja sammutin moottorin hetkeksi. Hiukan lueskelin ohjeita täältä ja olisi varmaan hyvä aloitella lukemalla vikakoodit. Olisko vinkkejä onnistuuko jollain kohtuuhintaisella testerillä ?
Saab 9-3 1.9 Tid SC vm. 2008
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Likainen/jumittava/viallinen EGR -venttiili voi olla yksi syy tuohon kertomaasi oireiluun.
Kannattaa kertoa, missä päin asustelet, niin tiedä vaikka sattuisi Tech -miehiä olemaan lähellä, jolla voisit luetuttaa vikakoodit.
Kannattaa kertoa, missä päin asustelet, niin tiedä vaikka sattuisi Tech -miehiä olemaan lähellä, jolla voisit luetuttaa vikakoodit.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
MAF on yksi tyypillinen vikaantuva komponentti ja poistaa tehot jos viallinen.
Vikakoodinlukuun vaan. Oliskos wesku Turun suunnalta?
Vikakoodinlukuun vaan. Oliskos wesku Turun suunnalta?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Turussa asun ja kyseinen auto on tällä hetkellä Kaarinassa.
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Auto on nyt ollut käytössä muutaman kuukauden ja opettelin ajamaan niin ettei CE-valo syty. Käytännössä on huomannut että CE syttyy yleensä vain vähintään muutaman sekunnin täydellä kaasulla isoilla vaihteilla / pienehköillä kierroksilla.
Nyt asia on kuitenkin alkanut häiritä enemmän kun vaununveto cruisella nelosella ei tahdo onnistua lainkaan. Siinä vaiheessa kun CE syttyy ei 80 vauhtiin enää pääse kuin kolmosella. Eikä ylämäkeen pidä edes 80 vaan tippuu tuonne 60-70 väliiin. Valo ei edes sammu koneen sammuttaessa lyhyeksi ajaksi mutta muutama minuutti kyllä riittää.
Hämeenlinnasta tuli viimeksi tarjous vikakoodinlukuun. Olisko kuitenkin lähempänä Turkua mahdollisuutta ? Tai nyt kun olen reissulla, vaikka jossain kohdassa Alavuden ja Turun välillä suunnilleen ?
Ja toki jos on suoraan vinkkiä juuri tällaisen täyskaasulla ilmenevän ongelman suhteen vinkit tervetulleita.
Nyt asia on kuitenkin alkanut häiritä enemmän kun vaununveto cruisella nelosella ei tahdo onnistua lainkaan. Siinä vaiheessa kun CE syttyy ei 80 vauhtiin enää pääse kuin kolmosella. Eikä ylämäkeen pidä edes 80 vaan tippuu tuonne 60-70 väliiin. Valo ei edes sammu koneen sammuttaessa lyhyeksi ajaksi mutta muutama minuutti kyllä riittää.
Hämeenlinnasta tuli viimeksi tarjous vikakoodinlukuun. Olisko kuitenkin lähempänä Turkua mahdollisuutta ? Tai nyt kun olen reissulla, vaikka jossain kohdassa Alavuden ja Turun välillä suunnilleen ?
Ja toki jos on suoraan vinkkiä juuri tällaisen täyskaasulla ilmenevän ongelman suhteen vinkit tervetulleita.
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Itsellä teki OG9-3 diesel aikanaan hyvin samantapaisia oireita, kun käytössä oli viallinen (+porattu) MAF. Muutamia melko noloja ohituksia tuli tehtyä, kun ei muistanut, että täyskaasulla meno loppuu kun seinään...wesku kirjoitti:Auto on nyt ollut käytössä muutaman kuukauden ja opettelin ajamaan niin ettei CE-valo syty. Käytännössä on huomannut että CE syttyy yleensä vain vähintään muutaman sekunnin täydellä kaasulla isoilla vaihteilla / pienehköillä kierroksilla.
Nyt asia on kuitenkin alkanut häiritä enemmän kun vaununveto cruisella nelosella ei tahdo onnistua lainkaan. Siinä vaiheessa kun CE syttyy ei 80 vauhtiin enää pääse kuin kolmosella. Eikä ylämäkeen pidä edes 80 vaan tippuu tuonne 60-70 väliiin. Valo ei edes sammu koneen sammuttaessa lyhyeksi ajaksi mutta muutama minuutti kyllä riittää.
Hämeenlinnasta tuli viimeksi tarjous vikakoodinlukuun. Olisko kuitenkin lähempänä Turkua mahdollisuutta ? Tai nyt kun olen reissulla, vaikka jossain kohdassa Alavuden ja Turun välillä suunnilleen ?
Ja toki jos on suoraan vinkkiä juuri tällaisen täyskaasulla ilmenevän ongelman suhteen vinkit tervetulleita.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 9-3 2.2-TID vikakoodinluku ym.
Mulla teki Vectra (2.2 DTI) samaa. Etenkin jos vaihtoi vaihdetta täyskaasu kiihdytyksessä, esim. juuri ohitus. Metro-auton diagnoosi koeajon, testeri kiinni, jälkeen oli että ahtaa liikaa hetkittäin -> suojat päälle.
Hieman myöhemmin meni solmu vaihtoon, kun irtosi pakopuolelta palasia siivistä. Uudella turbolla oiretta ei esiintynyt, ei kyllä kulkenutkaan yhtä hyvin.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Hieman myöhemmin meni solmu vaihtoon, kun irtosi pakopuolelta palasia siivistä. Uudella turbolla oiretta ei esiintynyt, ei kyllä kulkenutkaan yhtä hyvin.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Saab 9-5 2.3t 2002 "BioPower"
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011
Saab 9-3 2.0t 2001 "BioPower"
Muut: Mazda 6 2.2Td 2011