Läppäkotelo dieselissä

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Läppäkotelo dieselissä

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Moro.

Mulla on muutaman kerran häiriköidyt 9-3 tids:ssä läppäkotelo. Antoi vikakoodin p1125-61, eli Kaasuläpän käyttölaite, väärä palaute singaali. Putsailin karstoja läpän ympäriltä, niin saapa nähä vieläkö häiriköi.

Mikä tehtävä tuolla läppäkotelolla on dieselissä. Bensa moottorissa kaasuläpän ymmärrän, mutta miksi Dieselissä. Wis:si sanoo, että säätää moottoriin menevän ilman määrää. Missä tilanteessa tuo läppä liikkuu, kun ajon aikana seurailin OP-com:lla tuota läppää, enkä huomannut, että se ois mihinkään liikkunut??
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Läppäkotelo dieselissä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Läpällä kuristamalla saadaan lisättyä EGR-virtausta tarvittaessa, jos siis paine-ero pako- ja imusarjan välillä ei muuten riitä riittävän suureen virtaamaan. Ilmakerrointa voi myös vähentää sen avulla jotta pakokaasun lämpötila saadaan korkeammaksi DPF:n regeneroinnin käynnistymiseksi.
Lisäksi sammuttaessa läppä suljetaan, jotta moottori sammuu nopeammin ja pehmeämmin.
Suurimmassa osassa ajotilanteita läppä on täysin auki joten ei ihme jos et huomannut mitään muutoksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin