Moro.
Mulla on muutaman kerran häiriköidyt 9-3 tids:ssä läppäkotelo. Antoi vikakoodin p1125-61, eli Kaasuläpän käyttölaite, väärä palaute singaali. Putsailin karstoja läpän ympäriltä, niin saapa nähä vieläkö häiriköi.
Mikä tehtävä tuolla läppäkotelolla on dieselissä. Bensa moottorissa kaasuläpän ymmärrän, mutta miksi Dieselissä. Wis:si sanoo, että säätää moottoriin menevän ilman määrää. Missä tilanteessa tuo läppä liikkuu, kun ajon aikana seurailin OP-com:lla tuota läppää, enkä huomannut, että se ois mihinkään liikkunut??
Läppäkotelo dieselissä
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Läppäkotelo dieselissä
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Re: Läppäkotelo dieselissä
Läpällä kuristamalla saadaan lisättyä EGR-virtausta tarvittaessa, jos siis paine-ero pako- ja imusarjan välillä ei muuten riitä riittävän suureen virtaamaan. Ilmakerrointa voi myös vähentää sen avulla jotta pakokaasun lämpötila saadaan korkeammaksi DPF:n regeneroinnin käynnistymiseksi.
Lisäksi sammuttaessa läppä suljetaan, jotta moottori sammuu nopeammin ja pehmeämmin.
Suurimmassa osassa ajotilanteita läppä on täysin auki joten ei ihme jos et huomannut mitään muutoksia.
Lisäksi sammuttaessa läppä suljetaan, jotta moottori sammuu nopeammin ja pehmeämmin.
Suurimmassa osassa ajotilanteita läppä on täysin auki joten ei ihme jos et huomannut mitään muutoksia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com