saab 93 2.2 tid
saab 93 2.2 tid
eli tuli hommattua vm 98 2.2tid saappi. (115hv) kilsoja on takana jo 430tkm.muuten auto siisti ja toimii mutta vetoja ei oo niinku pitäs.pinta kaasulla kulkee kevyesti mutta kaasun painallus ei hirveesti auta.välillä myös palaa ce valo.ilmamassa mittari vaihettu pari vuotta sitte ja näytti hyvälle.egr putsattiin pari päivää sitten.oisko se ny sitte se imusarja tukosa ja läpät jumissa?Hirveesti en näistä saabeista tiiä ku ensimmäinen itsellä ja ollut vasta viikon verran.onko nämä 2.2 koneet lie kuinka lujia jne?
Re: saab 93 2.2 tid
Vikakoodit olisi hyvä juttu. Se voi olla vaikka kampiakselin asentotunnistin, immu, ym.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: saab 93 2.2 tid
Tervetuloa nakuttamaan....
Itellä jo toinen 2,2TiD ja ekalla oli ajettu juuriki 400tkm ja oli mallia -99. Kyllä noista kilometreistä voi jo päätellä että kone on toimiva/hyvä, siis tuo 2,2malli.
Muistelen että tuo vanhemmalla moootorinohjauksella oleva kone on himpun veltompi, ominaisuus, verrattuna uudempaan 125hv versioon mikä esim minun 2002 vehkeessä on.
Ei se varmaan haittaa vaikka imusarjan käyttää auki ja putsaa, kattoo ne läpät samalla. Egr:n ku käyttää pois niin siitä ei vielä näe imusarjaan perille asti...Tarkistele myös ruiskujen paluuputket ettei ole ilmavuotoja...
Parhaiten selviää ku selaat Diesel osiota..
Itellä jo toinen 2,2TiD ja ekalla oli ajettu juuriki 400tkm ja oli mallia -99. Kyllä noista kilometreistä voi jo päätellä että kone on toimiva/hyvä, siis tuo 2,2malli.
Muistelen että tuo vanhemmalla moootorinohjauksella oleva kone on himpun veltompi, ominaisuus, verrattuna uudempaan 125hv versioon mikä esim minun 2002 vehkeessä on.
Ei se varmaan haittaa vaikka imusarjan käyttää auki ja putsaa, kattoo ne läpät samalla. Egr:n ku käyttää pois niin siitä ei vielä näe imusarjaan perille asti...Tarkistele myös ruiskujen paluuputket ettei ole ilmavuotoja...
Parhaiten selviää ku selaat Diesel osiota..
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
Re: saab 93 2.2 tid
tiistaina lähtee paikalliselle korjaamolle imusarjan putsakseen ja samalla otetaan vika koodit. immu ja kampiakselin asento tunnistin on vaihettu huoltokirjan mukaan vuos pari sitte.joo eka saappi tosiaanki mut dieseleistä on jo kohta kymmene vuojen kokemus
Re: saab 93 2.2 tid
imusarja putsattu.läpät tulpattu pois käytöstä.vikakoodit otettu.kulku himpun verran parani mut ei kule edelleenkään hyvin.jokin ahdistaa.välillä myös ce valo palaa.
Re: saab 93 2.2 tid
Itsellä samanlainen vuotta nuorempi ja hiukan vähemmän ajettu. CE-valon syttyminen kokemukseni mukaan laittaa teho- ja kierrosrajoituksen päälle. Kasopa ottaako maksimit kun valo palaa. Pikakorjauksena aikoinaan irroitin sen imusarjan läppien ilmarasian letkun. Silloin läpät aina auki. Huomasin nimittäin, että jostain syystä läpät komennettiin auki vasta yli 2500 kierroksen. Kaverilla aukesi alle 2000. Siinä välissä veto oli huonoa ja pölläytteli savuja. Letku täytyy tulpata. Muuten valo palaa koko ajan.
Saabisti vuodesta-76
Re: saab 93 2.2 tid
ei ota kierroksia ku sen 3500 ku valo palaa.ja kun ei pala tukkoista kulkeminen silloinkin.
Re: saab 93 2.2 tid
onko nuissa saabeisa kattia?voisko olla sielä vika?
Re: saab 93 2.2 tid
käy ensin luettamassa se vikakoodi niin pääset helpommalla, Paikkakunnan kun laitat esiin niin voidaan kertoa, mistä löytyy lähimmältä harrastelijalta Tech, jotta ei vikaluku maksa maltaita.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: saab 93 2.2 tid
Raahesta ollaan.autocomin testeri tarjoaa vaan egr vikaa.meno on tosiaan kuin vaparikoneessa.
Re: saab 93 2.2 tid
No sitten siellä egr:ssä on jotain häikkää; likainen/jumissa? --> puhdistus.saab9393 kirjoitti:Raahesta ollaan.autocomin testeri tarjoaa vaan egr vikaa.meno on tosiaan kuin vaparikoneessa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: saab 93 2.2 tid
Jos auto on se vanhempi 115hv malli, jossa vielä alipainetoiminen egr venttiili niin venttiili tulpaten sekä immun liittimeen oikeankokoinen vastus oikeaan johtoon niin poistuu EGR ongelmat. Suosittelen. Haulla pitäis löytyä mihin vastus ja minkä kokoinen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: saab 93 2.2 tid
egr ei oo jumisa ja on puhistettu.kai se pitää tulpata ja laittaa se vastus täs jossai vaiheesa.eikö se vastus tuu siihen ilmamassamittarin johdon ykkös johtoon?nii onkos raahen lähellä kellään saabin testeriä.
Re: saab 93 2.2 tid
Minuakin kiinnostaisi testerin omistajat Satakunnassa. Eberin kanssa vähän probleemia.
Saabisti vuodesta-76
Re: saab 93 2.2 tid
nyt on käytetty saappi eri testerisä ja sieltä tuli egr ja ilmamassamittarille vikakoodit.massamittari vaihettu 2 vuotta sitte.voiko se olla jo sökö.