9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja wesku »

Nyt saatiin vikakoodi luettua liittyen ongelmaan jossa kovalla kuormituksella, täys- tai lähes täyskaasulla sytyttää CE:n.

Vikakoodi on "Boost Pressure Too Low Mechanical Fault " - onko kokemuksia vastaavasta ? Hukkaportin tarkastin säänä määrin että ainakin liikahtaa imemällä letkusta. Mitään ilmavuotoja ei ole havaittavissa eikä siihen viittaavaa ääntä kuulu. Onko esim. ahtopaineen anturi imusarjan päällä tyypillinen vika ?
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja wesku »

Tuo ahtopaineen anturi (MAP) tuli vaihdettua, ei juuri vaikutusta.

Kokeilin huvikseni ottaa hukkaportin ohjauksesta alipaineletkun irti ja näyttää ettei sekään vaikuta toimintaan. Niinpä vikaa voisi olla joko ahtopaineen ohjauksessa tai alipaineessa yleensä. Onko kokemuksia vastaavasta ja mistä olisi vika johtunut ?
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja Josu »

Ellei alipaineletkun irroitus turbosta vaikuta mitään, alipainetta ei ole koskaan ja hukkaportti on aina auki. Eipä pitäisi kyllä olla tehojakaan. Ainakin mulla toimi näin, kun letku oli irronnut.
Vika saattaa olla magneettiventtiilissä, joka sitä alipainetta ohjaa.
Saabisti vuodesta-76
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja meverkko »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 38#p951738

Tuonverran on kokemusta dieselin ahto-ongelmista.

Löytyy ehjä magneettiventtiili kun ehdin vaihtaa uuden kun luulin ensin että vika on siinä.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
jn1981
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 14:51

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja jn1981 »

wesku kirjoitti:Nyt saatiin vikakoodi luettua liittyen ongelmaan jossa kovalla kuormituksella, täys- tai lähes täyskaasulla sytyttää CE:n.

Vikakoodi on "Boost Pressure Too Low Mechanical Fault " - onko kokemuksia vastaavasta ? Hukkaportin tarkastin säänä määrin että ainakin liikahtaa imemällä letkusta. Mitään ilmavuotoja ei ole havaittavissa eikä siihen viittaavaa ääntä kuulu. Onko esim. ahtopaineen anturi imusarjan päällä tyypillinen vika ?
Itsellä oli sama ongelma pitkän aikaan.

Vikaan auttoi uudet 4mm alipaineletkut motonetista ja metalliset T-liittimet.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja wesku »

jn1981 kirjoitti: Vikaan auttoi uudet 4mm alipaineletkut motonetista ja metalliset T-liittimet.
Oliko ne metalliset T-liittimet myös Motonetista ?
jn1981
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 14:51

Re: 9-3 tdi 2.2 -99 : Boost Pressure Too Low Mechanical Fault

Viesti Kirjoittaja jn1981 »

Kyllä.

Sent from my HTC One using Tapatalk 2
Vastaa Viestiin