Pro Diesel

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Tuttu väittää että kun alkoi käyttämään tietyn yhtiön Pro Diesel:iä niin EGR ongelmat loppuivat MY07 SS 1,9 TiDs:ssä. Kuulemma kun tankkasi "tavallista" disua niin ongelmat palasivat. Noh, ainakin valmistajan esitteen mukaan ko. litku on puhtaampaa ja nokeaa vähemmän....tässä suhteessa tässä voisi olla perää mutta.....

Onko jollain toisella kokemuksia tästä......kiinnostaisi tietää:)
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ite lueskelin jonkun kokemusta toisella foorumilla, missä hän mainitsi ettei huomannut mitään eroa normi dieselin ja tämän pro:n välillä. Itsellä ei kokemusta, kun käyn itänaapurissa tankilla.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Juu, ei varmaan kulutuksessa tai tehoissa eroja varmaan tulekkaan vaikkakin valmistaja väittää näin. Enemmän kiinnostaa tuo väite että nokea syntyy vähemmän koska sehän vaikuttaa suoraan EGR:än paskoontumiseen.

Tavaran hintaan en ota kantaa, ne joilta rahaa ei löydy valittaa aina kalleutta.....jos on rahaa niin ei sitten ole tarvetta valittaa:))))
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Niin voihan se olla että sitä paskaa syntyy vähemmän, mutta jos EGR on jo valmiiksi paskainen, niin miten nuo vaivat voi hävitä tankkaamalla välissä prodieseliä? Vai puhistiko hän välissä egr:n, jonka jälkeen alkoi vasta käyttämään prodieseliä?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Varmaan puhdisti välissä, tuotteen spekseissä ei mainita pesevästä vaikutuksesta-
Viimeksi muokannut Nuts, Pe Touko 24, 2013 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja aero »

Vaikka mainittaisiin, niin kuinka realistiselta kuulostaa että havaittavaa muutosta tulisi tankillisen tai parin aikana? Dieselin EGR:n kohdalla puhutaan kuitenkin järjestelmästä, jonka karstoittumisen ylipäätään huomaa käytöksessä ymmärtääkseni yleensä vasta 100tkm paremmalla puolen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Nå niin, tämä homma on sitten testattu 2000 t km ajolla......melkeinpä "rautaperse" hommaa mutta työkseen kun joutuu ajelemaan.

Valmistajan lupaama polttoaineen kulutuksen laskeminen:
- hevon kukkua, yhtä paljon mene satasella kuin aikaisemmin

Valmistajan lupaama vähemmän nokea:
- hevon kukkua tämäkin, EGR:ässä ihan sama määrä nokea kuin "tavallisella" kaasuöljyllä ajettaessa

Oma mielipiteeni on että tuotteen valmistaja vain tienaa paremmin tällä "paremmalla" Pro Diesel tuotteella. Ei havaittavissa mitään muutoksia verrattuna jonkun muun myymään tuotteeseen. Taas kerrat "pissitään" kuluttajan kengille ja maalaillaan ruusuisia kuvia jostain paremmasta. Tämä kama menee henkilökohtaiseen boikottiin aivan kuin tuo Shellin ns. "parempi" 99 bensiini.Se tuli testatttua prätkällä Dynossa ja tehot aivan samat kuin normi 98 litkulla ja päästöarvot samoin.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Yhden Nesteellä työskentelevän kaverin mukaan pieni ero voi tulla kaupunkiajoksi luokitellussa ja paljon kylmäkäynnistyksiä sisältävässä ajossa. Matka-ajoksi luokiteltavassa ajossa ei eroa ole. Itseki tankkasin nyt dieseliin tuota proota, lähinnä siksi kun hinta oli sama kuin muillakin (1.459e/l). :)
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Måråt

Juu, mitään "taloudellista" syytä ei ole että pitäisi tuota kallimpaa käyttää kun ei siitä mitään hyötyä ole.

Tuosta EGR:ästä sen verran että tuo 1,9 TiDs 16V egr:ä alkaa milteipä aina ahdistamaan siitä lautasventtiilin akselista. Vaatii kunnon muhimisen puhdistusaineella että se puhdistuu.
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1742
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Offtopic: minusta se vaatii rauhaan jättämisen, laipan putkeen ja disabloinnin softaan. :lol:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Jossain vaiheessa tuli "fundeerattua" että mikähän anturi sitä pakokaasun NOX arvoa mittaa, jokuhan siellä on kun kerran menee vikatilaan jos tukkii putken ja jättää EGR:än piuhan päähän elämään omaa elämää.

Juu, omassa BSR:än virisofta jossa egr jätetty toimimaan...ei millään jaksa maksaa viittä hunttia lisää siitä egr dissauksesta:))
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole NOx anturia tuon ikäluokan laitteissa. Niitä on vasta SCR-autoissa joissa katalyyttisesti redusoidaan oksidit pois urean avulla.

Vikatila johtuu siitä että MAF-anturilla mitataan moottoriin menevää tuoretta ilmaa, ja jos EGR on tukossa niin ilmaa menee kalibroitua suurempi määrä koska osa palotilan sisällöstä ei enää olekkaan kierrätettyä pakokaasua.

Hinta meni muuten satasella yläkanttiin. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Nuts
"Viggen"
Viestit: 574
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 03:50

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Nuts »

Mårå

Nå tuohan vaikuttaa kohtalaisen järkevältä selitykseltä miksi menee vikatilaan:))

Vedin tuon hinnan vähän niinkuin hatusta 8O
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä tuo oikeasti on puhtaampaa kuin normi diesel ja setaanilukukin on korkeampi, mutta onko siitä normiautossa mitään hyötyä on eri asia...
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Pro Diesel

Viesti Kirjoittaja Eski »

Olen testannut muutaman tankillisen Nesteen prodieseliä ja mitään selvää eroa en ole kulutuksen suhteen saanut. Nythän on myös ABC-asemille tullut uusi SmartDiesel, jota mainostetaan samaan tapaan kuin tuota Nesteen tuotetta -> https://www.s-kanava.fi/uutinen/abc-ket ... 0901_10816

Itse tankkasin juuri tänä aamuna ekan kerran tuota ABC:n smarttia hintaan 1,449e -5% = 1,376e/litra.

Eski
Vastaa Viestiin