3.0TiD neste juttuja

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

3.0TiD neste juttuja

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Tervehdys.

Tuo surullisen kuuluisa moottori taas vaivaa päätä.
Elikkä nesteet rupesi katoamaan. Tutkiskellessa asiaa virittelin painemittarin nestekiertoon ja totesin ettei tee ollenkaan painetta järjestelmään, paineet katosi korkista samantien. Korkin vaihdon jälkeen rupesi paineetkin pysymään, ja ajon aikana paineet pysyi nätisti ~1bar paikkeilla. Onkohan tuo ihan OK paine? Eilisten ajeluiden jälkeen nesteen pinta asettui tuonne minimi viivan tuntumaan, ja aamulla täytin sen tuohon ylärajaan ja poistin mittarin kun sen liitoksista pukkasi vähän fuskaamaan. Pienen ajelun jälkeen puski nestettä korkista ulos... Asiaa taas mietittyäni, ei oikein mun logiikkaan uppoa tuo säiliön täyteen laittaminen kylmänä, vaikka "COLD" teksti siinä ylärajassa onkin. Elikkä kuinka korkealla tuon pinnan pinnan pitäisi milloinkin olla?

Moottorihan tuohon on takuuseen vaihdettu 07 ja noin 150tkm takaperin. Öljyt näyttää öljyiltä, nesteissä nyt jotain epäpuhtauksia mahdollisesti on, mutta ei nyt varmaksi osaa sanoa mitä.

Ei nyt ihan ensimmäisenä kehtaisi kansia lähteä purkamaan, joten kaikki muutkin ideat olisi tervetulleita :)
#3834
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 3.0TiD neste juttuja

Viesti Kirjoittaja baasenar »

siiseli kirjoitti:Asiaa taas mietittyäni, ei oikein mun logiikkaan uppoa tuo säiliön täyteen laittaminen kylmänä, vaikka "COLD" teksti siinä ylärajassa onkin. Elikkä kuinka korkealla tuon pinnan pinnan pitäisi milloinkin olla?
Itse tein tuon saman havainnon, että ei pidä täyttää kylmänä tuohon COLD-viivaan asti, muuten tahtoo puskea lämmettyään liiat pois, jos raottaa korkkia.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
teleslice
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Loka 10, 2011 16:39
Paikkakunta: Turku

Re: 3.0TiD neste juttuja

Viesti Kirjoittaja teleslice »

Se "cold" tarkoittaa sen pystyviivan alapäässä olevaa tasoa n. puolivälissä paisaria. Se ylempi viiva onkin aika hämäävä.

Mitens on muuten OYV-XXX pelittänyt?
9-5
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 3.0TiD neste juttuja

Viesti Kirjoittaja baasenar »

teleslice kirjoitti:Se "cold" tarkoittaa sen pystyviivan alapäässä olevaa tasoa n. puolivälissä paisaria. Se ylempi viiva onkin aika hämäävä.
Tarkemmin kun katsoo, niin ymmärtää tuon, että siellä alhaallahan sen nestepinnan taso on. Täytin siis liikaa...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Vastaa Viestiin