Hei
CE valo alkoi vilkahdella. Vika päällä vain hetken ja sitten poissa satakin kilometriä. Kävin luettamassa vikakoodit Tech2:lla. Koodi P0403 ollut päällä 5 kertaa.
Kun vika päällä, kierrokset rajoittuu johonkin 3500 paikkeille.
Sanoivat tarkoittavan EGR. Mikähän oikeasti olisi vikana.
2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Saabisti vuodesta-76
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Mårå
EGR se siellä kummittelee, tuossa vuosimallissa varmaan alipainetoiminen. Joko menee mekaanisesti jumiin tai sitten letkussa alipainevuoto. Eikun EGR venttiili käteen, kunnon puhdistus ja sitten kokeilemaan. Jos vielä oireilee niin sitten letkujen vaihto. Itse asiassa puhdistaisin ja vaihtaisin letkut yhdellä kertaa niin tulee sitten kuntoon,
EGR se siellä kummittelee, tuossa vuosimallissa varmaan alipainetoiminen. Joko menee mekaanisesti jumiin tai sitten letkussa alipainevuoto. Eikun EGR venttiili käteen, kunnon puhdistus ja sitten kokeilemaan. Jos vielä oireilee niin sitten letkujen vaihto. Itse asiassa puhdistaisin ja vaihtaisin letkut yhdellä kertaa niin tulee sitten kuntoon,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1140
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Komppaan edellistä.
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Jotain tomosta itsekin ajattelin. Tänään tosin valo ei taas syttynyt.
Jostain sivustolta löysin vinkkiä tarkistaa myös magneettiventtiilien sähkökontaktit ja imusarjan paine/lämpötila-anturin. Myös ilmamassa-anturiin oli jotain viitteitä. Ilmeisesti ei kumminkaan mitään fataalia vikaa moottorissa ole. Odotellaan ilmojen läpenemistä. Sitten on mukavampi roplata.
Jostain sivustolta löysin vinkkiä tarkistaa myös magneettiventtiilien sähkökontaktit ja imusarjan paine/lämpötila-anturin. Myös ilmamassa-anturiin oli jotain viitteitä. Ilmeisesti ei kumminkaan mitään fataalia vikaa moottorissa ole. Odotellaan ilmojen läpenemistä. Sitten on mukavampi roplata.
Saabisti vuodesta-76
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Tänään putsasin sen alipainetoimisen venttiilin. Ei ollut jumissa, eikä kalvo rikki. Vaihdoin kaikki silikoniletkut. Osa oli aika kovettuneita mutta kumminkin ehyitä. Kävin läpi myös sähköliitokset CRC:n kanssa. Putsasin MAF anturin ja ahtopaineanturin. Sitten lähdin lämmittämään moottoria öljynvaihtoa varten. Kyllä se valo taas kerran syttyi noin minuutiksi tai ainakin puoleksi.
Niiden magneettiventtiilien toimintaa en pystynyt mitenkään testaamaan.
Harkitsen vakaasti vastuksen tinaamista siihen MAF-anturin ykkösjohtoon. Vai olisko jotain muuta kokeiltavaa ensin mielessä jollakulla?
Niiden magneettiventtiilien toimintaa en pystynyt mitenkään testaamaan.
Harkitsen vakaasti vastuksen tinaamista siihen MAF-anturin ykkösjohtoon. Vai olisko jotain muuta kokeiltavaa ensin mielessä jollakulla?
Saabisti vuodesta-76
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Imusarjan putsaus ois ainakin edukas. Omassa oli ainakin egr:n ja ahtopaineen tunnistimen kolot iha ummessa ja tiputteli vikatilaan satunnaisesti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 2.2 tid vm 2000 Vikakoodi P0403
Niinpä. Se todella täytyy myös tehdä. Spray-purkin jo ostinkin. Edellisestä nuohouksesta on jo pari vuotta. Silloinkaan en saanut läppälohkoa irti kun yksi kiinnitysmutteri meni vähän pyöreäksi eikä auennut. Nyt mulla on uusia muttereita, joten voin rikkoa sen pyöristyneen. Jouduin ronkkimaan kannen kanavistoa siitä läppien ohi. Ei ollut kovin helppoa.
Saabisti vuodesta-76