Näin olen päätellyt/arvaillut myös, että antureita verrataan keskenään arvojen järkevyyden varmistamiseksi, ja etuanturin ollessa kylmä, tulee vikatila. Mulla taka-anturin jännite on jatkuvasti n. 5V, vastaten juuri jotain +260 lämpötilaa. Muutaman sadan metrin ajo tosiaan riittää että saa limpin pois päältä, kun pysähtyy tienposkeen boottaamaan.Soloing kirjoitti:Meniskö toi sit jotenkin silleen että kun autolla ajaa sen muutaman sata metriä niin etummainen lämpöanturi ja muut pakoputken osat ehtii lämmetä sen verran että uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuon takimmaisen anturin lukemat onkin sitten "normaalin" rajoissa verrattuna etummaiseen anturiin.
9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen
Sama vika päällä täällä sen jälkeen, kun anturi muiden toimenpiteiden yhteydessä maanantaina irrotettiin ja ruuvattiin takaisin paikalleen. Oli varmaan sitten lähes valmis jo ennestään. Pitää kyllä johdotuskin tarkastaa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen
Hmm, ei taida tekki kertoa oikein lämpötilaa, kun +5V pitäisi vastata maksimilämpötilaa ja tuon PTC-anturin mittausalue on WIS:n mukaan -40 - +1000. Anyway, rikki se on tavalla tai toisella.
Edit: Kertoo se, kunhan anturisignaali vaan on järkevissä rajoissa.
Tästä nyt herää kyllä sellainen mielenkiintoinen kysymys, että käytetäänköhän sitä taaempaa pakolämpötilaa muuhun kuin DPF:n polttoedellytysten seurantaan. Jos ei, niin anturinhan voisi ehkä korvata sopivalla vastuksella...
Edit: Kertoo se, kunhan anturisignaali vaan on järkevissä rajoissa.
Tästä nyt herää kyllä sellainen mielenkiintoinen kysymys, että käytetäänköhän sitä taaempaa pakolämpötilaa muuhun kuin DPF:n polttoedellytysten seurantaan. Jos ei, niin anturinhan voisi ehkä korvata sopivalla vastuksella...
Viimeksi muokannut pjv, Su Elo 24, 2014 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Autooni vaihdettiin uusi lämpöanturi maanantaina ja sen jälkeen on toiminut normaalisti.
Kuinkahan oikein OP-Com mahtaa näyttää nuo lämpöanturin jännitteet. Omissa logituksissa normaalisti toimivan (etummaisen) lämpöanturin lämpötila vaihteli 140-536C ja jännite 1,1-1,7V. Aika suurilta askelilta vaikuttaisi ~80C/0,1V.
Kuinkahan oikein OP-Com mahtaa näyttää nuo lämpöanturin jännitteet. Omissa logituksissa normaalisti toimivan (etummaisen) lämpöanturin lämpötila vaihteli 140-536C ja jännite 1,1-1,7V. Aika suurilta askelilta vaikuttaisi ~80C/0,1V.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Paljon oli hintaa anturilla ja mikä on osanumero?
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Vaikuttaa oikealta, samanlaisia lukemia näyttää tekkikin. Mittaustarkkuus on varmaan luokkaa suuntaa-antava, mutta riittävä siihen mihin sitä käytetään.Soloing kirjoitti:Kuinkahan oikein OP-Com mahtaa näyttää nuo lämpöanturin jännitteet. Omissa logituksissa normaalisti toimivan (etummaisen) lämpöanturin lämpötila vaihteli 140-536C ja jännite 1,1-1,7V.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Tilasin uuden lämpöanturin Neobrossilta, toimitusaika oli noin viikon verran. Kustansi toimituskulujen kanssa 185€. Tarjosivat ensin käytettyä anturia 3kk takuulla hintaan 80€ (en tosin oo varma että sisältyikö tuohon toimituskuluja) mutta en uskaltanut ostaa kun ei tiedä kuinka paljon osalla jo ajettu.
Lämpöanturin osanumero: 55 557 052.
Pro-Carserviceltä voisi myös tiedustella anturia. Olivat vaan lomalla heinäkuussa kun tein tilausta.
Lämpöanturin osanumero: 55 557 052.
Pro-Carserviceltä voisi myös tiedustella anturia. Olivat vaan lomalla heinäkuussa kun tein tilausta.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen
Nyt viikon kokemuksella voin todeta, että esim. 220 ohmin vastus (vastaa n. +20 lämpötila) näyttää kelpaavan mainiosti taaemman pakolämpöanturin tilalle. (Tämä onnistuu tietysti vain, jos DPF on poistettu.)pjv kirjoitti:Tästä nyt herää kyllä sellainen mielenkiintoinen kysymys, että käytetäänköhän sitä taaempaa pakolämpötilaa muuhun kuin DPF:n polttoedellytysten seurantaan. Jos ei, niin anturinhan voisi ehkä korvata sopivalla vastuksella...
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
On jonkin aikaa palanut jo tuo possuvalo herjaten tuota anturivikaa. Tänään sitten jonoa reippaanlaisesti ohiteltaessa meno halut loppuivat. Nyt pengotaan kaappeja jos löytyis vastus
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen
Kelpasi, kunnes ulkolämpötila laski alle +5:n. Laitoin 3,3 kohm siihen rinnalle, sen jälkeen on toiminut näillä "talvi"säillä. Saa nähdä alkaako sitten kesän tullen taas vaatimaan suurentamista.pjv kirjoitti:220 ohmin vastus (vastaa n. +20 lämpötila) näyttää kelpaavan
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: 9-3 TiDS tehojen häviäminen (DPF lämpötila-anturi)
Eli nyt vastuksena sulla noin 206 Ohm. Mulla on tossa 270 odottamassa kolvausta, mut taidanpa katsoa pienempää.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii