Tervehdys!
Toivottavasti ei tullut lyötyä käsiään paskaan kun hankin my09 9-5 tid at "griffinin".
Ostin auton liikkeestä ja se on ihan jämäkkä kulultaan (omistin joskus aiemmin vm05 9-5 2.3t:n) ja moottorikin tuntuu käyvän nätisti. Alkoi askarruttamaan kun tankkasin tankin täyteen dieseliä niin polttoainemittari makasi pohjassa ja kotivalo paloi. Hetken ajettuani se välillä toimi ja välillä taas makasi pohjassa. Ajettuanin. 100km tuntui että se alkoi toimimaan. Onko ajatuksia mikä voisi olla vikana?
Mitä muuta tuossa kannattaisi tarkistaa? Autossa on mittarissa 180tkm ja jakopää rempattu 150tkm merkkihuollossa. Kai ne nyt samalla uusii sen vesipumpun? Kuinka usein nuo laatikon öljyt kannattaisi vaihtaa?
Kiitos avusta jo etukäteen.
Nimim. Ostin vaimolle turvallisen at auton
Polttoainemittari ja muutakin 9-5 my09
Re: Polttoainemittari ja muutakin 9-5 my09
Perusmoottori on hyvä. Jos hait ROI:n auton niin imusarja/egr/läpät menee kohta uusiksi, jos ei ole jo vaihdettu.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Polttoainemittari ja muutakin 9-5 my09
Kyllä hain. Tunnetko tapauksen? Ihmettelin kun oli huollettu merkkiliikkeessä juuri, mainintaa vaihdoista ei ollut. Huomasin tuossa että paisarissa käy virtaus kun kaasuttaa reilummin. Normaalia?JKen kirjoitti:Perusmoottori on hyvä. Jos hait ROI:n auton niin imusarja/egr/läpät menee kohta uusiksi, jos ei ole jo vaihdettu.
Re: Polttoainemittari ja muutakin 9-5 my09
Mulla on samaa 'ominaisuutta' omassa TiD:ssä. Täyteen tankkauksen jälkeen ekalla 100-150km matkalla satunnaisesti polttoainemittari tippuu nolille. Syytä moiselle en tiedä, mutta täältä foorumilta löytyi ainakin ketju (Bensavalo syttyy ja bensamittari nollaan tankkauksen jälkeen), jossa etanoli-saabisteilla ollut samoja oireita 9-3 mallisissa Saabeissa.
Omasta vehkeestä hajosi nyt kesällä laturi, kun kilsoja oli hiukan alta 110tkm. Tämäkään ei mikään harvinainen vika näissä ole kun näitä sivuja selailee. Laturi piti jo ennen hajoamistaan aikamoista viheltävää ääntä. Nyt sitten jännityksellä odotellaan koska EGR tai DPF -ongelmia alkaa esiintyä omassa kulkineessa.
Omasta vehkeestä hajosi nyt kesällä laturi, kun kilsoja oli hiukan alta 110tkm. Tämäkään ei mikään harvinainen vika näissä ole kun näitä sivuja selailee. Laturi piti jo ennen hajoamistaan aikamoista viheltävää ääntä. Nyt sitten jännityksellä odotellaan koska EGR tai DPF -ongelmia alkaa esiintyä omassa kulkineessa.
900C 4d -89
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10
MB GLK -11
Buster L -04
exät: 9-3 2.0t -99, 9-5 2.3t vector wagon -04, 9-3 SC Aero 2.8TS A -07, 9-5 Wagon 1.9TiD Vector Griffin A -09, 9-5 TiD4 Linear A -10