Diesel suodattimen vaihto og 9-3

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Diesel suodattimen vaihto og 9-3

Viesti Kirjoittaja tetammi »

En ainakaan haulla pikasesti löytänyt kolkkiin ohjetta niin laitetaan sellanen.

Suodatin sijaitsee tankin etupuolella oikeassa nurkassa.
Kuva

Huomaa että kuvassa kotelo on jo kasattu väärinpäin, noi muovilipareet tulee siis taaksepäin :!:
Siellä on kyllä ohjuri mutta koloja on kaksi.

Itse suodatin täytyy ensiks tönästä ylöspäin jolloin se irtoaa kiinnikkeistä ja sen saa alas kolostaan.

Ite otin lämmittimen piuhan irti niin saa enempi työtilaa.
Sitten vaan torx auki ja alaosa irtoaa, tässä vaiheessa löpöä roiskuu.

Ainakin etummainen putki vaikutti olevan kovaa joten sitä ei saanut painettua lyttyyn.

Olisi ehkä kannattanut avata suodatinpaketti aiemmin ja laittaa tiiviste jonkun painon alle suoristumaan niin olisi asennus sujunut paremmin kun se olisi pysynyt urassaan. Nyt vähä joutu venytteleen että muotoitui.

Tarvikepaketin mukana tuli myös pieni vajaan sentin mittainen letkunpätkä mutta sille en keksinyt paikkaa.

Täytin kotelon dieselillä (max. 3dl) ja ainakin tuo oma lähti ekalla startilla käymään, olin käyttänyt koneen ennen löpösuodattimen vaihtoa lämpimäksi jotta lähtisi mahdollisimman helposti käymään.

Kilometri rajaa en muista suodattimen vaihdolle mutta joka syksy on kai normi suositus.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Josu
Matalapaineturbo
Viestit: 181
Liittynyt: La Maalis 31, 2012 16:23

Re: Diesel suodattimen vaihto og 9-3

Viesti Kirjoittaja Josu »

Eikös se "letkunpätkä" tule siihen keskikaran päähän tiivisteeksi. Itse olen täyttänyt viime aikoina purkin Diesel Fortella, tai ihan viimeksi Liquid Molyn vastaavalla aineella. On vähän halvempaa.
Saabisti vuodesta-76
Vastaa Viestiin