1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Reippaan ajon jälkeen kokeile kädellä jäähdytintä puolivälin yläpuolelts. Jos viileä tai haalea termari rikki. Jos paremminkin kuuma niin sitte passais anturiksi. Ja eipä se sisätilakaan kovin hyvin lämpiä kun lämppäri pukkaa vain haaleaa jos termari rikki.
Ääni termarille..
Ääni termarille..
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kiitos "SS" hyvistä vinkeistä, oliko siis niin että esimerkiksi Maptunin osassa on mukana myös lämpötila-anturi? Jos näin niin korjaus ei ole pahanhintainen ja tuleepahan kumpikin vika suljettua samalla pois.
Edit: kuten joku kommentoikin että termari on täysin mekaaninen, eli tuskin on anturia. Kylmä ilma kabiinissa viittaa siis niin vahvasti termariin että menee vaihtoon.
Edit: kuten joku kommentoikin että termari on täysin mekaaninen, eli tuskin on anturia. Kylmä ilma kabiinissa viittaa siis niin vahvasti termariin että menee vaihtoon.
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Juu, ei ole anturia TTiD termarin mukana kun se anturi ei tässä koneessa ole termarin yhteydessä. Täysin mekaaninen se termari on myös TiD:n kanssa, eikä noidenkaan mukana anturia tule, ainakaan tarvikeosien.
Termarivialta kuulostaa, oma väsähti 9v/110tkm paikkeilla.
Termarivialta kuulostaa, oma väsähti 9v/110tkm paikkeilla.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kyllä ainakin Mahlen tarviketermarissa TiD-koneeseen oli uusi anturi paikoillaan kun sen kaupasta käsiini sain. Termari on joka tapauksessa ihan mekaaninen laite, se lämpöanturi nyt vain sattuu olemaan siinä termarikotelossa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kiitos korjauksesta, luultavasti muistan väärin. TiD:hen sopiva Mahle mullakin oli kourassa. Siitä kuitenkin olen varma ettei TTiD:n termarissa ole kiinni lämpöanturia
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
No niin, termari hankittu, olikos tämä TTiDssä iso homma vaihtaa? Onnistuuko itse vai kannattaako suoraan käyttää liikkeessä.
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Vaihdatin pajalla jakopään yhteydessä, mutta osahan on suht hyvin esillä siinä koneen päässä. WIS mukaan ahtoletku pois tieltä, termarin vaihto ja uusi kiinni 25Nm momentilla. Rempan tehneen pajan mukaan alin kiinnityspultti oli hieman ahtaassa paikassa kun akkukotelon kulma on niin lähellä.
Edit: Niin ja nesteet tietty pois eka
Edit: Niin ja nesteet tietty pois eka
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Jeps, kiitoksia kaikille neuvoista. Termari vaihdettu ja lämmöt on nyt normaalit ja puhaltaa hyvin kabiiniinkin lämmintä. Eli jos neula ei nouse niin vika on 99% termarissa.
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Vajaat 2 vuotta termarin vaihdosta ja nyt 4 asteen pakkasella lämmöt tipahti 74 asteeseen heti kun poistuin motarilta. Tarvinnee seuraavaksi kysellä takuun perään, 3 vuottahan lupaavat alkuperäisosille.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Onko joku todennut tuon DTR moottorin termostaattiosan irroitettavaksi? Autodoc näkyy myyvän tuolla korjaussarjan varaosanumerolla nimittäin pelkkää termariosaa melko fiksuun 24€ hintaan.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kyllä, ainakin tämä sopi paikoilleen:
https://www.trodo.fi/termostaatti-jaahd ... -1-880-822
Ei kokemusta toiminnasta mutta mekaanisesti oli sopiva alkuperäiseen koteloon. Facet merkkinen, italialainen.
https://www.trodo.fi/termostaatti-jaahd ... -1-880-822
Ei kokemusta toiminnasta mutta mekaanisesti oli sopiva alkuperäiseen koteloon. Facet merkkinen, italialainen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kuvan perusteella tuo on täysin sama, mitä autodoc tarjoaa. Pistetään siis tilaukseen.SS kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 09:26Kyllä, ainakin tämä sopi paikoilleen:
https://www.trodo.fi/termostaatti-jaahd ... -1-880-822
Ei kokemusta toiminnasta mutta mekaanisesti oli sopiva alkuperäiseen koteloon. Facet merkkinen, italialainen.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Mites tämän termarin kanssa kävi? Oliko sopiva ja mites ne lämmöt? Itsellä oli lopputalvesta vähän laiska lämpenemään ja nyt on egr pois lämmittämästä, niin voisi syksyn aikana termarin vielä vaihtaa. Ja olihan tämä nimenomaan Dtr koneeseen?Tonnari88 kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 09:41Kuvan perusteella tuo on täysin sama, mitä autodoc tarjoaa. Pistetään siis tilaukseen.SS kirjoitti: ↑Su Touko 10, 2020 09:26Kyllä, ainakin tämä sopi paikoilleen:
https://www.trodo.fi/termostaatti-jaahd ... -1-880-822
Ei kokemusta toiminnasta mutta mekaanisesti oli sopiva alkuperäiseen koteloon. Facet merkkinen, italialainen.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Saat varmaan varautua laittamaan villahousut jalkaan ellei Eberi ole kunnossa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 1.9 TiDS/TTiD moottorin lämmöt
Kiitos petrisa rohkaisusta , mutta onneksi Eberi pelaa vielä hienosti. Tätä ei olisi ehkä saanut mainita.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com