Ei sitä oikein maantienopeuksissa ajaessa helposti huomaa. DTE voi SIDissä laskea huomattavasti polton aikana, mutta muuten sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin jos hyppää autosta ulos heti polton jälkeen. Silloin sen vähintäänkin haistaa.
Miksi muuten pitää tehdä manuaalipoltto?
Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Käyttäjä karg majailee Hämeenlinnassa, sieltä löytyy apua.SMa kirjoitti:Löytyisikö Kanta-hämeestä, Pirkanmaalta tai pohjoiselta uudeltamaalta OP-Com tai Tech2
omistajaa joka voisi auttaa manuaalisen DPF:n pakkopolton kanssa? YV:tkin tervetulleita.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Kannattaa tosin muistaa pysäyttää auto, ennenkuin hyppää ulos autosta...AZP kirjoitti:Ei sitä oikein maantienopeuksissa ajaessa helposti huomaa. DTE voi SIDissä laskea huomattavasti polton aikana, mutta muuten sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin jos hyppää autosta ulos heti polton jälkeen. Silloin sen vähintäänkin haistaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Riippuu siitä mikä on hyppäämisen tavoite
Tänään oma auto teki polton kaupunkiolosuhteissa. Huomasin että lyhyellä matkalla keskikulutus SIDissä nousi 0,2 litraa/sadalla ja lisäksi kun pysähtyi liikennevaloihin haisi autossa pakokaasu ja kerosiinin katku. Muuten polttoa ei olisi huomannut.
Tänään oma auto teki polton kaupunkiolosuhteissa. Huomasin että lyhyellä matkalla keskikulutus SIDissä nousi 0,2 litraa/sadalla ja lisäksi kun pysähtyi liikennevaloihin haisi autossa pakokaasu ja kerosiinin katku. Muuten polttoa ei olisi huomannut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
No jos nyt ymmärsin oikein, niin tässä oli tarkoitus kontrolloida polton tuloksia haistelemalla, joten pysäyttäminen olisi ilmeisesti suotavaa, otaksun...AZP kirjoitti:Riippuu siitä mikä on hyppäämisen tavoite
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus
Aerolle kiitokset vinkistä, viirusilmä lähtee maanantaina matkalle autotohtori Kargille.
Tarkoituksena siis DPF:n tutkaileminen, kuinkas tukossa on ja manuaalipoltella tarpeen mukaan.
Tietenkin samalla reissulla tutkaillaan TECH:llä, jos sattuisi jotain vikakoodeja löytymään ja muutenkin yleisesti katsella, onko jotain remppaa tulossa.
T:SMa
PS: Edellisenä viikonloppuja tuli käväistyä Tampereella ( n.250 km motaria). SID:n mukaan
80 km keskinopeudella kulutus oli 5,4 litraa. Ei vissiiin paha isohkolle autolle, olin itse aika tyytyväinen, kun tossa oli kuitenkin osan matkasta eberikin päällä.
Tarkoituksena siis DPF:n tutkaileminen, kuinkas tukossa on ja manuaalipoltella tarpeen mukaan.
Tietenkin samalla reissulla tutkaillaan TECH:llä, jos sattuisi jotain vikakoodeja löytymään ja muutenkin yleisesti katsella, onko jotain remppaa tulossa.
T:SMa
PS: Edellisenä viikonloppuja tuli käväistyä Tampereella ( n.250 km motaria). SID:n mukaan
80 km keskinopeudella kulutus oli 5,4 litraa. Ei vissiiin paha isohkolle autolle, olin itse aika tyytyväinen, kun tossa oli kuitenkin osan matkasta eberikin päällä.
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09