Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei sitä oikein maantienopeuksissa ajaessa helposti huomaa. DTE voi SIDissä laskea huomattavasti polton aikana, mutta muuten sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin jos hyppää autosta ulos heti polton jälkeen. Silloin sen vähintäänkin haistaa.

Miksi muuten pitää tehdä manuaalipoltto?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja aero »

SMa kirjoitti:Löytyisikö Kanta-hämeestä, Pirkanmaalta tai pohjoiselta uudeltamaalta OP-Com tai Tech2
omistajaa joka voisi auttaa manuaalisen DPF:n pakkopolton kanssa? YV:tkin tervetulleita.
Käyttäjä karg majailee Hämeenlinnassa, sieltä löytyy apua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja baasenar »

AZP kirjoitti:Ei sitä oikein maantienopeuksissa ajaessa helposti huomaa. DTE voi SIDissä laskea huomattavasti polton aikana, mutta muuten sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin jos hyppää autosta ulos heti polton jälkeen. Silloin sen vähintäänkin haistaa.
Kannattaa tosin muistaa pysäyttää auto, ennenkuin hyppää ulos autosta...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja AZP »

Riippuu siitä mikä on hyppäämisen tavoite :mrgreen:

Tänään oma auto teki polton kaupunkiolosuhteissa. Huomasin että lyhyellä matkalla keskikulutus SIDissä nousi 0,2 litraa/sadalla ja lisäksi kun pysähtyi liikennevaloihin haisi autossa pakokaasu ja kerosiinin katku. Muuten polttoa ei olisi huomannut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja baasenar »

AZP kirjoitti:Riippuu siitä mikä on hyppäämisen tavoite :mrgreen:
No jos nyt ymmärsin oikein, niin tässä oli tarkoitus kontrolloida polton tuloksia haistelemalla, joten pysäyttäminen olisi ilmeisesti suotavaa, otaksun... :mrgreen:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Forte, EGR, DPF ja Lastutus

Viesti Kirjoittaja SMa »

Aerolle kiitokset vinkistä, viirusilmä lähtee maanantaina matkalle autotohtori Kargille.
Tarkoituksena siis DPF:n tutkaileminen, kuinkas tukossa on ja manuaalipoltella tarpeen mukaan.
Tietenkin samalla reissulla tutkaillaan TECH:llä, jos sattuisi jotain vikakoodeja löytymään ja muutenkin yleisesti katsella, onko jotain remppaa tulossa.

T:SMa

PS: Edellisenä viikonloppuja tuli käväistyä Tampereella ( n.250 km motaria). SID:n mukaan
80 km keskinopeudella kulutus oli 5,4 litraa. Ei vissiiin paha isohkolle autolle, olin itse aika tyytyväinen, kun tossa oli kuitenkin osan matkasta eberikin päällä.
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
Vastaa Viestiin