9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

Moro,

Pläräsin foorumia mutta samoilla oireilla olevaa ketjua en löytänyt.
ce valo alkanut kummittelemaan kummallisesti. Valo syttyy kun laittaa virrat päälle ja hetken päästä sammuu. Syttyy jälleen uudelleen kun odottaa hetken tai vaihtoehtoisesti syttyy kun auton käynnistää. Paikalla ollessa kierrokset rajoittuu n.3900rpm valon palaessa. Ajossa valo sammuu n.2200-2700rpm huitteilla ja taas ottaa kierroksia normaalisti. Kierrosten laskiessa alle 2200 valo alkaa taas loistamaan. Pieni kiihdytys niin valo jälleen pimeänä. Ihmeellistä soutamista...
Rivakassa kiihdytyksessä jossain 3500rpm kohdilla tuntuu toisinaan pieni nykäisy.

Auto kuulema joskus muinon käytetty pcs:llä piuhan päässä kiinni ja egr-venttiiliä herjas. Sen jälkeen tulpattu egr ja juotettu vastus omatoimisesti. Tällä konstilla auto pelasi parisen vuotta ilman valon loistetta.
Vuoden päivät autossa olleet kyseiset oireet.

Tehtyjä juttuja kuukauden sisällä:
-Alipaineletkuja tutkittu/vaihdettu
-Immu putsattu (en ole varma osasinko eikä edes ollu paskane)
-Liittimiä irrotettu konehuoneesta ja tökitty paikoilleen
-egr putsattu ja varmuuden vuoksi tukittu uudemman kerran
-Uusi vastus juotettu

Mistä helvetistä alkaisi asiaa seuraavaksi tutkimaan? :D

Kiitos ja anteeks!
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ei muuta kun vikakoodit lukuun ensin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

tturku kirjoitti:Ei muuta kun vikakoodit lukuun ensin.
Onnistuukohan koodin luku kun egr tulpattu ja vastus juotettu? Aattelin et antaako lukija todellista dataa pihalle?
Oisko Jyväskylän suunnalla heppua jolla ois toimiva lukija tähän pirssiin? Pcs:llä on toki mut tuppaa sielläkin hässäkkää olemaan.
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos se vika tulee egr:stä niin kyllä tulee myös vikakoodi. Tuo vastuksen kolvaus aiheuttaa sen että kone luulee imuilman lämpötilan olevan pakkasen puolella ja siksi ei yritä käyttää egr:ää jos oikein muistan. Jotenkin uskoisin vikakoodin viittaavan muuhun vikaan kuin egr:n toimintaan...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

tturku kirjoitti:Jos se vika tulee egr:stä niin kyllä tulee myös vikakoodi. Tuo vastuksen kolvaus aiheuttaa sen että kone luulee imuilman lämpötilan olevan pakkasen puolella ja siksi ei yritä käyttää egr:ää jos oikein muistan. Jotenkin uskoisin vikakoodin viittaavan muuhun vikaan kuin egr:n toimintaan...
Kyllä vika taitaa olla kyllä muualla kuin egr:ssä. Kyselin edelliseltä omistajalta vähän lisä infoa auton käytöksestä. Muutaman vuoden ajan valo syttyi toisinaan ja sammui kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Noiden vuosien jälkeen Suappi meni limb home tilaan. Sit n.1.5 vuotta sitten käynti pcs:llä vikakoodit ulos-->egr venttiilissä häikkkää. Totesivat venttiilin ehjäksi ja tutkinta jatkui...kokeilivat kuulema vaihtaa tilalle uusia joitain venttiilejä? (3kpl samanlaisia koneessa?en tiedä mitä??) Ei ollut apuja tuostakaan. Vikaa ei löytynyt kuulemma mistään. Sit edellinen omistaja tulppasi venttiilin ja juotti vastuksen. Tämän jälkeen valo paloi tyhjäkäynnillä mut kierroksia antaessa sammui.
En tiedä mikä tässä nyt mättää. Epäilen koodien uudelleen lukua turhaksi.?
Mitä ootte mieltä voiko imusarjan paskasuus vaikuttaa ce valon toimintaan? Tai onko joitain antureita mitä pitäisi testailla? Immu on Bosch ja uutta ei viitsisi testi mielessä ostella.
Niin ja autolla ajettu rapiat 360tuhatta.

Kiitokset teille!
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kyllä se vikakoodin luku on paljon parempi vaihtoehto kun arvailla vikaa ja vaihtaa randomilla palikkaa. Jos se häiriövalo palaa niin siellä on silloin vika päällä ja vika koodi johtaa vian aiheuttajan jäljille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

tturku kirjoitti:Kyllä se vikakoodin luku on paljon parempi vaihtoehto kun arvailla vikaa ja vaihtaa randomilla palikkaa. Jos se häiriövalo palaa niin siellä on silloin vika päällä ja vika koodi johtaa vian aiheuttajan jäljille.
Kyllä se on käytävä koodit luetuttamassa kun kiireiltä kerkee ja ajan saa varattua. Mitähän koodin lukeminen maksaa noin suunnilleen? Itelle ihan uus juttu... Meinasin ostaa itelle sellasen pilipali kiinan härpäkkeen mutta eipä taida toimia ton vuosimallin tiisseli Suapissa sellane. Vai mitä arvon raati on mieltä?
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5639
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja tturku »

taisin mä saada aikanani omasta -00 2.2tidistä ainakin jotain dataa ulos kiina obd bluetooth mokkulalla. Koodin luku riippuu ihan siitä minne vie. PKS metroauto olis ottanu 60€, Hyvinkäällä vähämaalla oon luettanut parilla kympillä. Kummatkin on merkkihuoltoja. Vähämaalla tosin oon käyttänyt autoa perushuolloissa monia kertoja.
Suosittelen käymään Pro Car Servicessä jos oot kerran Jyskälässä. Tai meet jyväskylän seudun klubimiittiin käymään. Luulis Jyväskylän seudultakin harrastajalta löytyvän Tech.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

tturku kirjoitti:taisin mä saada aikanani omasta -00 2.2tidistä ainakin jotain dataa ulos kiina obd bluetooth mokkulalla. Koodin luku riippuu ihan siitä minne vie. PKS metroauto olis ottanu 60€, Hyvinkäällä vähämaalla oon luettanut parilla kympillä. Kummatkin on merkkihuoltoja. Vähämaalla tosin oon käyttänyt autoa perushuolloissa monia kertoja.
Suosittelen käymään Pro Car Servicessä jos oot kerran Jyskälässä. Tai meet jyväskylän seudun klubimiittiin käymään. Luulis Jyväskylän seudultakin harrastajalta löytyvän Tech.
Kiitokset näistä!
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
mrlarvanto
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 2.2tid -99 check engine probleema!!

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

Koodit saatu pihalle. Map-Anturille antoi kahta eri koodia. Putsailin tossa anturin, joka oli kyllä todella paskanen, mutta sama disko ce valon kanssa jatkuu... Vai pitäskö valo käydä vielä kerran kuittaamassa pois? Akunkenkä oli irti reilu kolme tuntia. Mitähän seuraavaksi?
Procar Servicellä tech kakkosella koodit otettiin pihalle.
Masa, Jyväskylä
Saab 9-3 2.2tid -99
Vastaa Viestiin