2.2 tid ei ota kierroksia
2.2 tid ei ota kierroksia
Kyseessä 9-3 115hv versio. Käy tyhjäkäynnillä mutta kaasua painettaessa kierrokset eivät nouse ja moottori alkaa ns. röpöttämän eli käy katkonaisesti.
Auto on Norjassa ja loma lopussa joten nopeat neuvot kullan arvoisia, ettei tarvitsisi jättää autoa tänne.
Auto on Norjassa ja loma lopussa joten nopeat neuvot kullan arvoisia, ettei tarvitsisi jättää autoa tänne.
Viimeksi muokannut Mikko83, Su Heinä 19, 2015 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia KIIRE!
Ahtoletku irti?
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia KIIRE!
Kiitos Risto!
Auto on 80 km päässä ja pääsen sinne parin tunnin kuluttua, joten kaikki ehdotukset käyn sitten läpi jos vain suinkin pystyn ja osaan. Mukana on rajallinen perustyökalukokoelma.
Auto on 80 km päässä ja pääsen sinne parin tunnin kuluttua, joten kaikki ehdotukset käyn sitten läpi jos vain suinkin pystyn ja osaan. Mukana on rajallinen perustyökalukokoelma.
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia KIIRE!
Kuis tämän kans kävi?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Auto on vieläkin Norjassa ja homma etenee siellä kunhan paikallisen pajan "moottorimekaanikko" palaa lomalta.
Minkälaisia oireita tulee kampiakselin anturin viasta? Ko. anturi on vaihdettu noin 6,5 vuotta / 175tkm sitten. Silloin oli muistaakseni vähän epätasaista käyntiä, mutta ei mitään näin radikaalia.
Onko moottorissa muita vastaavia antureita joiden vikaantuminen voisi aiheuttaa tällaisia oireita?
Minkälaisia oireita tulee kampiakselin anturin viasta? Ko. anturi on vaihdettu noin 6,5 vuotta / 175tkm sitten. Silloin oli muistaakseni vähän epätasaista käyntiä, mutta ei mitään näin radikaalia.
Onko moottorissa muita vastaavia antureita joiden vikaantuminen voisi aiheuttaa tällaisia oireita?
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia KIIRE!
Vaihtoehtoja: ilmamassamittari vainaa, polttoainesuodatin tukossa, ruiskupumppu valmis -
Noita pumppuja saa Saab WebShopista nyt aika edullisesti
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... tningspump
Ilmamassamittarivika vie dieselistä tehot pois totaalisesti, sytyttää myös moottorinohjauksen vikavalon.
Noita pumppuja saa Saab WebShopista nyt aika edullisesti
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... tningspump
Ilmamassamittarivika vie dieselistä tehot pois totaalisesti, sytyttää myös moottorinohjauksen vikavalon.
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Ennen pajan pihaan jättämistä kävin ilma- ja polttoaineputket pintapuolisesti läpi, eikä ainakaan helposti havaittavia vuotoja ollut. Turbon akseli pyöri helposti ja takertelematta kun sormella pyöritteli. P-A paluuletkut olivat kuivat, eli niissäkään tuskin on vuotoa. Alipaineletkuissa ei ollut vuotoja. Läppäkotelo ei näyttänyt olevan tukossa kun irrotetun egr-venttiilin reiästä kurkisti.
Nyt kun autottomana pyöräillessä on ollut aikaa miettiä, niin moottorissa tuskin on mitään mekaanista vikaa kun tyhjäkäynnillä kuulostaa täysin normaalilta. Huono käynnistyminen viittaisi ilmavuotoon p-a järjestelmässä. Kampiakselin asentoanturin tai jonkin muun anturin vian puolesta puhuisi se, että käyntiin sahatessa lupasi yleensä juuri starttauksen loputtua? Ja se että käyntiin lähdettyä aluksi kävi epätasaisesti joitain sekunteja kunnes tyhjäkäynnillä tasaantui täysin normaaliksi, mutta kaasua painaessa kierrokset eivät juurikaan nousseet ja käyntiääni kuulosti katkonaisesti röpötykseltä.
Suutinvika tuskin ilmenee näin eikä muutenkaan tule ihan näin yhtäkkiä, vaan varoittelee sovituksella?
Nyt kun autottomana pyöräillessä on ollut aikaa miettiä, niin moottorissa tuskin on mitään mekaanista vikaa kun tyhjäkäynnillä kuulostaa täysin normaalilta. Huono käynnistyminen viittaisi ilmavuotoon p-a järjestelmässä. Kampiakselin asentoanturin tai jonkin muun anturin vian puolesta puhuisi se, että käyntiin sahatessa lupasi yleensä juuri starttauksen loputtua? Ja se että käyntiin lähdettyä aluksi kävi epätasaisesti joitain sekunteja kunnes tyhjäkäynnillä tasaantui täysin normaaliksi, mutta kaasua painaessa kierrokset eivät juurikaan nousseet ja käyntiääni kuulosti katkonaisesti röpötykseltä.
Suutinvika tuskin ilmenee näin eikä muutenkaan tule ihan näin yhtäkkiä, vaan varoittelee sovituksella?
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Ilmamassamittarin ongelmista on kokemusta. Voiko p-a pumppu toimia tällä tavalla vailinaisesti (tyhjäkäynnillä OK) vai meneekö kerralla täysin mykäksi?
Polttoainesuodatin on vaihdettu vajaa pari vuotta sitten. Tietysti jos tankista on lähtenyt sakka liikkeelle, kun viikko ennen Norjan reissua ajoin tankin melko tyhjäksi. Normaalisti tarkkaan hyvissä ajoin ennenkuin valo syttyy.
Polttoainesuodatin on vaihdettu vajaa pari vuotta sitten. Tietysti jos tankista on lähtenyt sakka liikkeelle, kun viikko ennen Norjan reissua ajoin tankin melko tyhjäksi. Normaalisti tarkkaan hyvissä ajoin ennenkuin valo syttyy.
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Jotenkin tuntuu sopan puutteelta eli ei saa polttoainetta. Suodatin, siirtopumppu, siinä järjestyksessä etsisin vikaa.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Tässä mallissa ei ole erillistä siirtopumppua - ainoastaan ruiskupumppu, joka imee tankista polttoainetta.
Sakka makaa yleensä tankin pohjalla ja hölskyy ensimmäisenä liikkeelle. Tuskin tankissa on ollut pinnalla mitään kevyttä - esim. styroxrouhetta joka vasta tankin tyhjentyessä osuu polttoainevirtaukseen?
Polttoainevuodot- muiden kuin ruiskuputkien- ovat moottoritilassa yleensä putken sisään vuotoja - polttoaineen taso kun tankissa on yleensä alempana kuin moottoritilassa, varsinkin vajaalla tankilla ja perä alempana. Lappo mikä lappo.
Ilmavuoto ilmenee huonona käynnistyvyytenä mutta käyntiin lähdettyään kone saattaa silti käydä kuin enkeli. Edellisessä kolkissani (R.I.P.) tehtiin kaikki tehtävissä oleva käynnistyvyyden eteen - homma oikeni vasta ruiskupumpun vaihdolla. Pumpun pirulainen vuoti jostain ilmaa sisäänpäin - ehkä akseliltaan?
Pumppu osaa annostella tyhjäkäynnillä polttoaineen oikein mutta ahtimen mukaan tullessa oikean polttoainemäärän syöttö vaikeutuu.
Sakka makaa yleensä tankin pohjalla ja hölskyy ensimmäisenä liikkeelle. Tuskin tankissa on ollut pinnalla mitään kevyttä - esim. styroxrouhetta joka vasta tankin tyhjentyessä osuu polttoainevirtaukseen?
Polttoainevuodot- muiden kuin ruiskuputkien- ovat moottoritilassa yleensä putken sisään vuotoja - polttoaineen taso kun tankissa on yleensä alempana kuin moottoritilassa, varsinkin vajaalla tankilla ja perä alempana. Lappo mikä lappo.
Ilmavuoto ilmenee huonona käynnistyvyytenä mutta käyntiin lähdettyään kone saattaa silti käydä kuin enkeli. Edellisessä kolkissani (R.I.P.) tehtiin kaikki tehtävissä oleva käynnistyvyyden eteen - homma oikeni vasta ruiskupumpun vaihdolla. Pumpun pirulainen vuoti jostain ilmaa sisäänpäin - ehkä akseliltaan?
Pumppu osaa annostella tyhjäkäynnillä polttoaineen oikein mutta ahtimen mukaan tullessa oikean polttoainemäärän syöttö vaikeutuu.
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Pakoputken tukkoisuus jos kamat lähteneet irti? Ainakin helppo tarkastaa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
onko tässä vp44 pumppu?
ihan samat on ainakin oireet aivokuolleessa moisessa, käyntiin lähtee pitkällä sahauksella ja tyhjäkäyntiä käy hienosti, kaasua kun painaa niin hiukan vaan ääni muuttuu ja vähän juuri pätkähtelee..
ihan samat on ainakin oireet aivokuolleessa moisessa, käyntiin lähtee pitkällä sahauksella ja tyhjäkäyntiä käy hienosti, kaasua kun painaa niin hiukan vaan ääni muuttuu ja vähän juuri pätkähtelee..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Onkos toi ny sitten se vanhempi vai uudempi 2.2 mihin toi passaa ?haja kirjoitti:Vaihtoehtoja: ilmamassamittari vainaa, polttoainesuodatin tukossa, ruiskupumppu valmis -
Noita pumppuja saa Saab WebShopista nyt aika edullisesti
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... tningspump
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
98-01 näyttäisi ainakin tuon sivuston mukaan sopivan. tosiaan, minkä vuotinen on kysyjän auto, sitä ei kerrota...
ja onhan tuo linkin juurikin vp44 pumppu, aivovamma siihen on iskenyt jos osuu tuolle vuosihaarukalle..
ja onhan tuo linkin juurikin vp44 pumppu, aivovamma siihen on iskenyt jos osuu tuolle vuosihaarukalle..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 2.2 tid ei ota kierroksia
Suodatin ensimmäisenä vaihtoon juu... Itellä 3.0 TiD:ssä eilen illalla alkoi kuvatunlaiset oireet, eli ei saa soppaa riittävästi. Tänään vaihdetaan suodatin ja sen jälkeen näkee tarviiko pumppujen hintoja ruveta tarkemmin kyselemään...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-