93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
kaheli976
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Elo 12, 2013 18:26

93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja kaheli976 »

Eli kun ajan vaikka tasan 100km/h auto nykii ja tuprauttelee mustaa kunnes tuleee limb mode ja veto loppuu.. Auto seis ja sammuksiin ja taas mennään. Tekee matka ajossa,ei kaupungissa mitä nyt välillillä pössäyttelee mustaa....
2.2tid v2004 ,malli

Mistä tämä oire kertoo. ilmavutoja tms,maffi vai mikä ihme. Kulutus vaihtelee suuresti myös-5,5-8l/100km samalla ajotyylillä.

Mistä lähden purkamaan ongelmaa tätä?
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Eikös noi kuullosta noilta surullisilta EGR ongelmilta....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja tturku »

Imusarja tukossa egr:n aiheuttamasta töhnästä luultavasti. MAF voi kanssa oireilla noin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
kaheli976
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Elo 12, 2013 18:26

Re: 93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja kaheli976 »

Ainakin coolerin alimmat kennot vuotaa. Uusitaanpa se ja seurataan sitten tilannetta. Egr toimii herkästi.
Jatketaan raporttia coolerin asentamisen jälkeen
kaheli976
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Elo 12, 2013 18:26

Re: 93ss 2.2tid nykii tasakaasulla

Viesti Kirjoittaja kaheli976 »

Tosiaan,kaikki nykimiset ym. oireet loppui tuon coolerin vaihdon jälkeen ja kulutus tippui n.litralla. Vaihto kesti näin eka kerralla n.3 tuntia eli ei niin paha rasti. Oli tosiaan pientä reikää täynnä muutama alarivi kennosta kun jäähdytysrivat olivat repeilleet irti alalaidan pullistumisen ansiosta.
Ei onnisti kuin nosturilla tuo homma kohtuudella sitten ja puskirin irroitus riittää vaikka yläpään T25 torxit näyttää aika toivottomilta alussa avata purkamatta lukkopeltiä.Alapäästä riitti vasemman puolen putkenkannattimen irroitus kumityynystä ja kääntäminen varovasti pois tieltä ja kas,sitten se ihmeen kaupalla sieltä välistä putkahtaa. Myös klemmarit piti tuhota katkomalla,olivat niin ruosteessa.
Vastaa Viestiin