Nokivasara pukkasi vikakoodin P0234 5B Boost pressure control circuit positive deviation. Toki sytytteli sitten vikavalon mutta annoin olla hetken ja painoin opcomilla clearia kun ei ollut enää present. Koneen seisoessakin se kyllä piti sen hetken voimassa.
Ajelin tämän jälkeen ongelmitta yhden reissun ~400km. Seuraavan reissun aikana veto nykähti kerran, kuin olisi pakokaasujarrulla hidastanut. Ei mitään ajoin motarilta parkkiin ja tarkistin että onko vikakoodeja tai kuuluuko mitään mekaaniseen vikaan liittyvää pellin alta. Eipä siellä mitään ollut.
Seuraavana päivänä kun kauppaan piti lähteä sitten niin veti heti startin jälkeen koneen kiinni, ilmeisesti itse-suojaus tilanteessa jossa vika rikkoisi koneen. Hetken päästä starttasi limb-modeen kuitenkin ja opcomilla kun katsoin niin vikakoodi, joka oli tuo samainen, ei ollut enää present, tyhjäsin sen pois.
Auto kuintenki on tämän jälkeen ottanut huonommin kierroksia ja on todella laiska ajaa, ei aivan limb-laatua mutta melkein. Liikkeelle lähtö on erittäin ikävää.
Ahdin on tarkistettu ja loistokunnossa, sekä viheltelee tavalliseen tapaan. Samoin ahtoputket ovat ehjät ja uusittu. Alipaineletkut samoin uusittu ja kokeilin vaihtaa mankkuvenat pyörreläpän ja turbon kanssa ristiin, ei vaikutusta. Ilmamassamittari ja ahtopaineanturi molemmat puhdistettu.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=135 tuolla oli samanlainen vikakoodi 1.9 koneessa, mutta ei tunnu oikein antavan suuntaa mihinkään, ellei sitten äänenvaimentaja ole painanut villoja pakoputkeen.
Autossa on tafmetin egr-simulointipiiri ja egr-venttiili poistettu, sekä tulpattu, joten tuskin on egr-ongelma. Auto meni katsurilta päästöistä läpi esimerkillisillä arvoilla ja muutenkin putkesta tulee kirkasta, käynnistäessäkin.
Vikakoodeja ei tällä hetkellä ole.
Otin opcomilla logia ulos ajossa, joista alla todennäköisesti kiinnostavimmat tiedot. Lisääkin toki on ja voin ottaa tarkempaakin testitilannetta, jos on jotain tarkennuksen tarvetta.
https://lh3.googleusercontent.com/-8GYo ... -speed.png
https://lh3.googleusercontent.com/-dgFj ... r-mass.png
https://lh3.googleusercontent.com/-e1l5 ... n-strk.png
https://lh3.googleusercontent.com/-2Y5s ... timing.png
https://lh3.googleusercontent.com/-GTNn ... 42/rpm.png
https://lh3.googleusercontent.com/-70bU ... 42/egr.png
Kirjailin ehkä turhan pitkää tarinaa, mutta jos siinä jotain olisi mistä heräisi ajatus että mikä voisi olla.
On sen verran kummallinen ongelma että apu on paikallaan.
Muokkaus:
Kilometrejä on siis alla 465tkm
ratkaistu: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
ratkaistu: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
Viimeksi muokannut kordex, Ke Elo 05, 2015 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
mitäs tuo egr feedback meinaa kun on vaan tasaista, kuuluuko olla?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
Kuinka vanha on tuo Ilmamassamittari, se ei välttämättä tuu puhistamalla kuntoon....
Edit: Näkeekös tolla ooppeli comilla pyydetyn ilmamassan myös, sitähän vois verrata toteutuneeseen, niin vois ehkä päätellä immun kunnosta jotain....
Edit: Näkeekös tolla ooppeli comilla pyydetyn ilmamassan myös, sitähän vois verrata toteutuneeseen, niin vois ehkä päätellä immun kunnosta jotain....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
Alkuperäinen taitaa olla että voi se tuo ilmamassamittariki olla hapantunut toki.Fakiiri kirjoitti:Kuinka vanha on tuo Ilmamassamittari, se ei välttämättä tuu puhistamalla kuntoon....
Ei näe mutta techillä kattelin tuossa kaverin kanssa ja 1900mg/strk on pyydetty ja sisään saa nippa nappa 900 kun oikein kenkii.Fakiiri kirjoitti:Edit: Näkeekös tolla ooppeli comilla pyydetyn ilmamassan myös, sitähän vois verrata toteutuneeseen, niin vois ehkä päätellä immun kunnosta jotain....
Jos ois joku toinen, jolla on tuo 2.2TiDi ja kattellu että onko se ihan oikeasti 1900 mitä sinne menee niin voisihan sen vaihtaa.
Tuota vain ihmettelin kun ahdot ei kovin nopeasti tule alas tuolta että onko se tuo mittari vaiko onko siellä pakopuolella painetta ettei sinne vaan saa enempää sisälle.
Tuolta kattelin että 0281002538 ois F00C2G2048. Ebayssä keikkuu 40e hintaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=587174
se on kai sen simulointipiirin huijausta että se kertoo että egr toimii oikeinmikkoimp kirjoitti:mitäs tuo egr feedback meinaa kun on vaan tasaista, kuuluuko olla?
Re: 2.2TiD 88kW -02 laiskistui yllättäen
Sen MAFin kun osti ja laittoi paikalleen niin siitäpä se sitten parani taas. Aika villi härveli kun noin yhtäkkiä saattaa porsahtaa vaikka luulisi moisen pikkuhiljaa rapistuvan.