Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Jatketaan vielä tästä aiheesta sen verran että onko porukalla kokemusta DPF:n puhdistuskäsittelyistä? Joko Forten aineilla tmv tai sitten esim. TerraClean DPF TerraTehoPesusta? Ja minkä hintaisia aineita/operaatioita mahtavat olla?
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Toimiihan sinulla manuLe autossasi Eberi?
Ellei, niin varaudu kylmään kyytiin, jos EGR poistetaan ja tulpataan. Vaikuttaa paljon koneen lämpenemiseen tuo EGR.
Ellei, niin varaudu kylmään kyytiin, jos EGR poistetaan ja tulpataan. Vaikuttaa paljon koneen lämpenemiseen tuo EGR.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Toimii Eberi kyllä. Miten EGR:n sais parhaiten putsattua, jos vaikka ensiavuksi kokeilis sitä? Lähteekö jollain aineella vai onko ihan mekaanisesti putsattava moskat pois?
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Minkälainen työ EGR:n pois saaminen on softasta? Suositeltuja tekijöitä PK-seudulla? Sen verran tuore auton omistaja, joten auton historia on kysymysmerkki. Techillä kuitenkin katsottu, että EGR:n virtaus on olematon, joten lienee mekaanisesti tulpattu ja lisäksi DPF poistettu käytöstä. DPF on poistettu softasta, mutta EGR ei ole tainnut onnistua.
Oma ongelmani on lähinnä kosmeettinen ja vikakoodin nollaaminen käyttöautosta on käytännössä yksi lisävaihe, joten jos useammasta satasesta puhutaan niin pitää harkita tarkemmin uudelleen softaamista.
Oma ongelmani on lähinnä kosmeettinen ja vikakoodin nollaaminen käyttöautosta on käytännössä yksi lisävaihe, joten jos useammasta satasesta puhutaan niin pitää harkita tarkemmin uudelleen softaamista.
NG9-3 1.9TIDS vm08 300tkm+
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Ite kävin Tuusulassa Motorwisella, optimoinnin yhteydessä poisti EGR:n ohjelmallisesti käytöstä, tais kustantaa 70e.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Kyllä se foftaus 300-500e varmasti maksaa. Jos dpf on poistettu, niin todella ihmettelen, jos egr on jätetty. Otappa nyt ekana se egrrän putki auki ja katos onko se tulpattu vai täynnä mustaa nokipaakkua. Etsi joku klubilainen, jolta softaus onnistuu ja JC-performancelta egr dpf off softa sähköpostiin, niin alkaa toimimaan.exoduse kirjoitti: ↑Su Syys 06, 2020 11:48Minkälainen työ EGR:n pois saaminen on softasta? Suositeltuja tekijöitä PK-seudulla? Sen verran tuore auton omistaja, joten auton historia on kysymysmerkki. Techillä kuitenkin katsottu, että EGR:n virtaus on olematon, joten lienee mekaanisesti tulpattu ja lisäksi DPF poistettu käytöstä. DPF on poistettu softasta, mutta EGR ei ole tainnut onnistua.
Oma ongelmani on lähinnä kosmeettinen ja vikakoodin nollaaminen käyttöautosta on käytännössä yksi lisävaihe, joten jos useammasta satasesta puhutaan niin pitää harkita tarkemmin uudelleen softaamista.
Edit: Ja sitten tietysti tarkistat, että se dpf on tyhjä, koska muuten loppuu matkanteko lyhyeen dpf off softalla.
Viimeksi muokannut keskinen84@gmail.com, Ma Syys 07, 2020 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Täältä myös ääni JC Performancelle
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Samoin, ja varoiksi linkki: viewtopic.php?f=60&t=165983
Uusimpien softaversioiden kanssa EGR:n johto täytyy irrottaa, vanhemmissa oli vielä EGR:n valvonta mukana. Mulla disabloitu ja tulpattu EGR aiheutti kerran vikatilan (sähköinen vika EGR:ssä), joten päivitettiin uudempaan versioon ja samalla johto irti.
Edit: Tosiaan softan asennus onnistuu sopivalla palikalla itse, mutta helpommalla pääsee jonkun jälleenmyyjän luona pyörähtämällä. Tuolla linkin listassa ei ole kaikkia mainittu, joten kannattaa kysyä suoraan JC:ltä.
Uusimpien softaversioiden kanssa EGR:n johto täytyy irrottaa, vanhemmissa oli vielä EGR:n valvonta mukana. Mulla disabloitu ja tulpattu EGR aiheutti kerran vikatilan (sähköinen vika EGR:ssä), joten päivitettiin uudempaan versioon ja samalla johto irti.
Edit: Tosiaan softan asennus onnistuu sopivalla palikalla itse, mutta helpommalla pääsee jonkun jälleenmyyjän luona pyörähtämällä. Tuolla linkin listassa ei ole kaikkia mainittu, joten kannattaa kysyä suoraan JC:ltä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Ei mulle ole kukaan puhunut mitään johdon irroittamisesta. Sielä se on onnellisesti kiinni tietämättä asiasta mitään.SS kirjoitti: ↑Ti Syys 15, 2020 19:05Samoin, ja varoiksi linkki: viewtopic.php?f=60&t=165983
Uusimpien softaversioiden kanssa EGR:n johto täytyy irrottaa, vanhemmissa oli vielä EGR:n valvonta mukana. Mulla disabloitu ja tulpattu EGR aiheutti kerran vikatilan (sähköinen vika EGR:ssä), joten päivitettiin uudempaan versioon ja samalla johto irti.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Mulla sama, EGR softattiin pois Motorwisella mutta ei johdon irroituksesta ollu mitään puhetta. Ei oo vikakoodeja antanut.
9-3X 1.9 TTiD -10, optimoitu 220hp/480Nm, egr off
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Sama juttu täällä. EGR ja johto/liitin edelleen paikalla, mutta disabloitu softasta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Jep, meidän ttidiin asennettiin jc:n egr-off virisofta vuonna 2013 ja sillä on nyt ajettu liki 200K. EGR on myös tulpattu ja piuha kiinni. Joku egr:n liittyvä vikakoodi P0400 on ollut aina vikamuistissa, mutta mitään ongelmia se ei tunnu aiheuttavan...
Eski
Eski
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
No mulla seuraava vikakoodi aiheutti limp home tilan:
P0040 24, EGR Actuator Circuit, Short to B+
Ratkaisuna softan päivitys semmoiseen jossa EGR valvontaa ei ole. Alkuperäinen softaus on tehty 2017 ja uusi päivitys asennettiin tämän vuoden Tammikuussa, sitä en tiedä koska muutos on tehty. Joka tapauksessa JC oli ohjeistanut softaajaa irrottamaan johdon tämän päivityksen yhteydessä.
Tuon jälkeen ei ole näkynyt mitään EGR vikakoodeja ja auto on toiminut ongelmitta.
Edittiä: Selvennän vielä että näin JC:n softan kanssa, Motorwisesta en tiedä.
P0040 24, EGR Actuator Circuit, Short to B+
Ratkaisuna softan päivitys semmoiseen jossa EGR valvontaa ei ole. Alkuperäinen softaus on tehty 2017 ja uusi päivitys asennettiin tämän vuoden Tammikuussa, sitä en tiedä koska muutos on tehty. Joka tapauksessa JC oli ohjeistanut softaajaa irrottamaan johdon tämän päivityksen yhteydessä.
Tuon jälkeen ei ole näkynyt mitään EGR vikakoodeja ja auto on toiminut ongelmitta.
Edittiä: Selvennän vielä että näin JC:n softan kanssa, Motorwisesta en tiedä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Jep, tuota vikakoodia meidänkin ttid on pukannut siitä asti kun softa laitettiin, mutta eipä ole limppiin mennyt tähän mennessä...
Eski
Eski
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: Näin poistat DPF:n ja tulppaat EGR:n 1.9 TiDS:stä (9-3)
Mulla on viime syksynä softattu egr off ja tänä vuonna dpf+egr off. Ei ole ollut mitään aiheeseen viittaavia koodeja. Mahtaa olla kokonaan hävitetty näissä mun softissa toi egrrä. Muistan, että jotain keskustelua aiheesta on ollut JCn kanssa täällä foorumilla, että on erilaisia tapoja poistaa se egr. Ja ilmeisesti kokonaan pois kaikissa uusissa softissa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com