Olisipa mielenkiintoista tietää miksi tämmöinen ero toiminnassa.
Täältä muuten löytyy JC:n kommenttia aiheesta: viewtopic.php?f=15&t=191270&p=1231757
Olisipa mielenkiintoista tietää miksi tämmöinen ero toiminnassa.
Oletko jo ehtinyt käydä leimalla auton kanssa, kun DPF on poistettu?keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ke Syys 16, 2020 19:24Mulla on viime syksynä softattu egr off ja tänä vuonna dpf+egr off.
Enpäs olekkaan. Kesällä on leima. Tähän palataan siis silloin.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Syys 17, 2020 06:06Oletko jo ehtinyt käydä leimalla auton kanssa, kun DPF on poistettu?keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ke Syys 16, 2020 19:24Mulla on viime syksynä softattu egr off ja tänä vuonna dpf+egr off.
Millaiset ovat olleet savutusarvot?
Eihän tuo 0.22 ole mikään korkea arvo, mutta täytyy tietysti ottaa huomioon, että 2009-> dieseleissä on tiukemmat savutusarvorajat.
Oho, jopas on suuri ero MY:lla ja tavallisella dieselillä
Kiitokset vielä kommenteista. Tuli vihdoinkin avattua EGR ja eihän sitä ollutkaan tulpattu. Pitääkin ottaa seuraavaksi projektiksi tulppaus ja JC-performancen softa sisään. Pitänee myös kurkata DPF:n tilanne oikeasti samalla.keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Su Syys 06, 2020 13:35Kyllä se foftaus 300-500e varmasti maksaa. Jos dpf on poistettu, niin todella ihmettelen, jos egr on jätetty. Otappa nyt ekana se egrrän putki auki ja katos onko se tulpattu vai täynnä mustaa nokipaakkua. Etsi joku klubilainen, jolta softaus onnistuu ja JC-performancelta egr dpf off softa sähköpostiin, niin alkaa toimimaan.exoduse kirjoitti: ↑Su Syys 06, 2020 11:48Minkälainen työ EGR:n pois saaminen on softasta? Suositeltuja tekijöitä PK-seudulla? Sen verran tuore auton omistaja, joten auton historia on kysymysmerkki. Techillä kuitenkin katsottu, että EGR:n virtaus on olematon, joten lienee mekaanisesti tulpattu ja lisäksi DPF poistettu käytöstä. DPF on poistettu softasta, mutta EGR ei ole tainnut onnistua.
Oma ongelmani on lähinnä kosmeettinen ja vikakoodin nollaaminen käyttöautosta on käytännössä yksi lisävaihe, joten jos useammasta satasesta puhutaan niin pitää harkita tarkemmin uudelleen softaamista.
Edit: Ja sitten tietysti tarkistat, että se dpf on tyhjä, koska muuten loppuu matkanteko lyhyeen dpf off softalla.
Aika hyvä kulutuslukema automaatillaNumba kirjoitti: ↑Su Syys 20, 2020 15:27240 tkm menty Jcarlsonilla. Automaatilla keskikulutus 5,84, aiemmin oli 5,83, mutta tänä kesänä enemmän minun käytössä. Kulutus lukema olleet usein yli kuutta, ja en kaikkea ota omaan piikkiin, jotenkin tuntuu jotain häikkää olevan ruiskutuspuolella. Keväisin ja syksyisin pienimmät kulutukset 5,3-5,5. Vai olisiko sittenkin automaatti ja hektisempi ajo syynä. Oudolta ovat tuntuneet pitkin kesää nuo yli 6 l/100km tankkaukset. 400tkm mittarissa pian saavutettuna.
Ratkaisevaa on millä keskinopeudella ja minkätyyppisellä nuo kulutuslukemat on syntynyt.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Syys 24, 2020 05:51Aika hyvä kulutuslukema automaatillaNumba kirjoitti: ↑Su Syys 20, 2020 15:27240 tkm menty Jcarlsonilla. Automaatilla keskikulutus 5,84, aiemmin oli 5,83, mutta tänä kesänä enemmän minun käytössä. Kulutus lukema olleet usein yli kuutta, ja en kaikkea ota omaan piikkiin, jotenkin tuntuu jotain häikkää olevan ruiskutuspuolella. Keväisin ja syksyisin pienimmät kulutukset 5,3-5,5. Vai olisiko sittenkin automaatti ja hektisempi ajo syynä. Oudolta ovat tuntuneet pitkin kesää nuo yli 6 l/100km tankkaukset. 400tkm mittarissa pian saavutettuna.
Ajoin itse eilen täältä Stadista ensin Nurmijärvelle ja sitten Hyvinkäälle Helsinki-Tampere -motaria. Keskikulutus manuaali-TiD-cabbella 5,6l/100km noin 128-130 km/h nopeudella. Autossa myös JC -egr.
Minulla tulee aika paljon kaupunkiajoa. NG9-5 TTiD kuluttaa siinä melkein litran enemmän kuin NG9-3CV TiD Alle kuuden litran on vaikea saada menemään tuolla cabbellakaan, jos ajo on "nykivää" johtuen liikennevaloista, -ympyröistä ja suojateistä.