2001 9-3 125hp 2.2TID ja vikakoodi P0102

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

2001 9-3 125hp 2.2TID ja vikakoodi P0102

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Moottoriswapin jälkeen ongelmaksi on muodostunut vikakoodi P0102 ja auton meneminen vikatilaan (turbo ei tule mukaan ja kierrokset rajaantuu 3krpm). Koodi siis tarkoittaa MAFin signaali matala.

Kokeiltiin kolmella eri MAFilla, yksi uusi orggis bosch (koodi 0 281 002 443 - 51 67 879) , toinen käytetty bosch (sama koodi kuin edellä, tällä auto on pelannut vanhalla koneella) ja kolmas kiinankopio (ja myös tällä on pelannut). Kaikilla sama juttu. Ensimmäisenä swapin jälkeen kiinni oli uusi bosch, siitten kiinakopio ja sitten vanha bosch.

Ensinnäkin, poistuuko vikavalo osaa vaihtamalla, jos vaihdettu osa on ehjä? Toiseksi eihän kolme maffia voi olla rikki? Ja kolmanneksi voisiko olla johtosarjassa vikaa. Mihin menee johdot maffilta. Äkkiä näyttäisi että kolme karvaa menee pumpulle päin ja yksi kabiinin päin.

Imukanavat on nuohottu rempan aikana.

Kaikki vinkit otetaan vastaan - talvi tulee ja pirssi pitäisi saada ajoon.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: 2001 9-3 125hp 2.2TID ja vikakoodi P0102

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

Mysteriet ratkaistu. Saab Opeli huollossa oleva kaveri toi kytkentäkuvat ja sitä kautta päästiin jäljille. Vika paikallistui PSG16 liittimeen joka on apparin puolella. Sieltä oli piikki numero 1 kaatunut ja sen takana oleva johto menee MAFille. Lisäksi turbolle menevä alipaineputki oli hieman harpetunut. Vikavalo sammui pinnin oikeaisulla, mutta tehot tulivat takaisin vasta kun alipaineletku oli kunnossa - tietenkin.

Pakko on kyllä sanoa, että oli se vanha pata noin 10 puristuksilla per pytty kyllä uskomattoman laiska verrattuna tähän uuten pataan, joka on kasattu uudelleen 50tkm sitten. Kone on vanhemmasta autosta ja siis 115hv versio, mutta ympärillä olevia laitteita vaihtamalla sen saa soveltumaan myös uudeempaan versioon 125hv teholle. Lopputulemana todetaan kuitenkin olkoon siellä ihan miten monta pollea tahansa, minulle ne riittää. :mrgreen:

:saab:
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
Vastaa Viestiin