Vikakoodi P0400-24
Vikakoodi P0400-24
Tänään kauppareissulla syttyi yllättäin engine check valo. Auto tuntui kuitenkin pelittävän ihan normaalisti. Muutaman marketin/käynnistyksen jälkeen engine check valo kuitenkin pimeni yhtä yllättäen kuin syttyikin. Katsoimme velipojan op-comilla vikakoodit ja löytyihän sieltä sellainen. P0400-24 ilmeisesti viittaa egr-venttiilin toimintahäiriöön. Onko kenelläkään käynyt vastaavaa? Vikakoodi ei uusiutunut uusissa käynnistyksissä. Lienee paikallaan ainakin putsata egr-venttiili vai meneekö se vaihtoon? Kyseessä on alla oleva kulkine.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Vikakoodi P0400-24
Juu, samaa koodia tarjosi tänään ja joku egr-häikkähän siellä on ollut. Saastepuolen ollessa kyseessä jää vikavalo ikävästi palamaan, vaikka vika ei ole aktiivinen. Eiköhän tuo uusiudu ennemmin tai myöhemmin. Uutta venttiiliä tai sitten softasta pois.
93SC TTiD
Re: Vikakoodi P0400-24
Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Vikakoodi P0400-24
Oulussakin onnistuu jcarlsonin softien flashaaminen nykyisellään, minulta löytyy flashivehkeet. EGR poistosta ei tule katsastuksessa ongelmia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Vikakoodi P0400-24
Menee vielä kauemmaksi. Mielellään max. 300km/suunta.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Vikakoodi P0400-24
Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
93SC TTiD
Re: Vikakoodi P0400-24
Joo pitää seurailla tilannetta eíkä murehtia liikoja etukäteen. Tuo tulppaaminen/softaaminen kiinnostaisi kyllä, jos tekijöitä löytyisi kohtuu matkan päästä.Sportti kirjoitti:Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Re: Vikakoodi P0400-24
Nyt pukkaa vikakoodia melkein joka toisella käynnistyksellä. Pitänee lähiaikoina yrittää puhdistaa venttiiliä tai vaihtaa se uuteen. Virisoftaakaan ei saatu ajettua sisään eikä siten myöskään egr:ää disabloitua. Eikö tosiaan tarvitse muuta kuin poistaa 2 pulttia egr:n irroituksessa? Tarvitseeko jäähdytysnesteille tehdä jotain? Näillä ohjeilla homma ilmeisesti onnistuu? http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... 8Z19DTR%29Sportti kirjoitti:Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid