Vikakoodi P0400-24

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Tänään kauppareissulla syttyi yllättäin engine check valo. Auto tuntui kuitenkin pelittävän ihan normaalisti. Muutaman marketin/käynnistyksen jälkeen engine check valo kuitenkin pimeni yhtä yllättäen kuin syttyikin. Katsoimme velipojan op-comilla vikakoodit ja löytyihän sieltä sellainen. P0400-24 ilmeisesti viittaa egr-venttiilin toimintahäiriöön. Onko kenelläkään käynyt vastaavaa? Vikakoodi ei uusiutunut uusissa käynnistyksissä. Lienee paikallaan ainakin putsata egr-venttiili vai meneekö se vaihtoon? Kyseessä on alla oleva kulkine.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Juu, samaa koodia tarjosi tänään ja joku egr-häikkähän siellä on ollut. Saastepuolen ollessa kyseessä jää vikavalo ikävästi palamaan, vaikka vika ei ole aktiivinen. Eiköhän tuo uusiudu ennemmin tai myöhemmin. Uutta venttiiliä tai sitten softasta pois.
93SC TTiD
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin :D , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Oulussakin onnistuu jcarlsonin softien flashaaminen nykyisellään, minulta löytyy flashivehkeet. EGR poistosta ei tule katsastuksessa ongelmia.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Menee vielä kauemmaksi. Mielellään max. 300km/suunta.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Sportti
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:52
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Sportti »

Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin :D , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.
93SC TTiD
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Sportti kirjoitti:
Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin :D , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.
Joo pitää seurailla tilannetta eíkä murehtia liikoja etukäteen. Tuo tulppaaminen/softaaminen kiinnostaisi kyllä, jos tekijöitä löytyisi kohtuu matkan päästä.
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Jonestone
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Elo 30, 2012 13:16
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vikakoodi P0400-24

Viesti Kirjoittaja Jonestone »

Sportti kirjoitti:
Jonestone kirjoitti:Onko TTid:ssä egr-venttiilin puhdistaminen suurikin operaatio? Meinaan jos sitä yrittäisi tälläinen tee-se-itse-mies puhdistaa. Mistä löytyy lähin softaaja egr:n poistoon katsottuna täältä kaakkois-rajan suunnalta? Ei oikein kiinnostaisi syksyn pimeillä lähteä länsirannikon suuntaan ajelemaan. Tulppaamisestahan ei ilmeisesti ole haittaa vaan päinvastoin :D , mutta tuleeko katsastuksessa ongelmia?
Kahdella kuusiokolopultilla kiinni imusarjan vieressä, nelospytyn kohdalla (eli siis koneen vaihteistonpuoleisessa päässä). Puhdistus auttaa tai sitten ei. Ei sulla nyt mitään akuuttia (vielä) ole, kun ei jatkuvasti kiukuttele. Uusi vena maksaa Neo Brothersilla 120£, eli on aika halpa. Omalle kohdalle tuo softasta poisto tulee eteen asap, kun oireilee tosissaan. Aikoinaan kun tuo kulkine sofattiin tehojen puolesta, ei poisto vielä onnistunut.
Nyt pukkaa vikakoodia melkein joka toisella käynnistyksellä. Pitänee lähiaikoina yrittää puhdistaa venttiiliä tai vaihtaa se uuteen. Virisoftaakaan ei saatu ajettua sisään eikä siten myöskään egr:ää disabloitua. Eikö tosiaan tarvitse muuta kuin poistaa 2 pulttia egr:n irroituksessa? Tarvitseeko jäähdytysnesteille tehdä jotain? Näillä ohjeilla homma ilmeisesti onnistuu? http://www.saabscene.com/forum/threads/ ... 8Z19DTR%29
#5678
ex.1998 OG 9-5 2.3t @ RE85, Stage 1 by vesa67
2003 OG 9-5 2.3T Aero @ RE85, Stage 1
ex.Saab 9-3 SC 1,9 TTid Vector A6, 2009, JC Stage1 + EGR Off
ex.Dodge Coronet 2d HT 1967 383cid
Vastaa Viestiin