Tuo 3 vuoden takainen lienee vanhaa tietoa. Mulla ainakin Marsussa on väyläohjattu eberi mihin asennettiin Remuc viime syksynä. Eeperi Oy: stä kannattaa kysellä parempaa tietoa.SS kirjoitti:Vastaus Remucilta 3 vuoden takaa kun asiaa tiedustelin:tturku kirjoitti:saiskohan noihin tehdasasenteisiinkin Remucin kiinni?Täysin varmaa tietoa ei ole, mutta käsittääksemme Saabin tehdasasenteiset Eberit olisivat väyläohjattuja, ts. Remuc ei suoraan pysty käskyttämään.
Kannattaa tiedustella asennusliikkeiltä, josko heillä olisi varmempi tieto Saabin lämppäreistä.
Eberin kaukosäätö
Re: Eberin kaukosäätö
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Eberin kaukosäätö
No Mersuille ja uusille saksalaisille noita kyllä löytyy:
http://www.eeperi.com/tuotteet/lisatarvikkeet/
http://www.eeperi.com/tuotteet/lisatarvikkeet/
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberin kaukosäätö
Onko tätä ohjauspinnin ideaa kukaan vinkannut tekijälle? Sehän ei välttämättä olisi lainkaan mahdoton suorite (eberin starttikäskyt on jo selvillä, todennäköisesti ei tartte kuin trigata ulkoisesta lähteestä), mutta jos ei idea ole käynyt tekijällä mielessä niin ei välttämättä ole suonut ajatustakaan.SS kirjoitti: Kaukosäätimen kantama saisi olla hieman parempi tähän käyttöön. Palikassa saisi olla joku ohjauspinni johon voisi kytkeä vaikka GSM-modeemin... tai integroitu modeemi jonka kautta saisi käynti- ja lämpötilatiedot kännykkään
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Eberin kaukosäätö
AInakin GSM-relepalikkaa saa ebaysta reiluun pariin kymppiin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Eberin kaukosäätö
^Jos vaan olisi olemassa joku pinni johon se kytkeä.
Piti oikein kokeilla uudestaan... lukkojen avaamisen ja eberin sammumisen välillä on pieni viive. Jos toimii kohtuullisen ripeästi, eberi jää käyntiin. Tarkoittaa siis sitä, että autoon heti sisään ja startti ja vasta sen jälkeen turvavyötä kiinni...Mielenkiintoista... käynnistin eberin kaukosäätimellä ennen töistä lähtöä. Autolle tullessa eberi oli käynnissä, avasin lukot ja starttasin auton. Eipä sammunut eberi vaan jatkoi käyntiään normaalisti. Ilmeisesti tuossa on pieni viive ja nopeasti toimimalla eberi ei ehdikään sammumaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberin kaukosäätö
Onko myös niin, että eberiä ei saa kakella käyntiin, jos lukot ovat auki?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Eberin kaukosäätö
Kyllä mulla ainakin käynnistyy lukkojen ollessa auki, ja pysyy päällä vaikka avaa oven, istuu autoon, sulkee oven, laittaa radion päälle ja istuskelee autossa. Just tänään tämän tein.
Se on vielä testaamatta mitä tapahtuu jos avaa oven lukituksen miekka-avaimella kaukosäädön sijaan.
Se on vielä testaamatta mitä tapahtuu jos avaa oven lukituksen miekka-avaimella kaukosäädön sijaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberin kaukosäätö
Tänään opin että avaimen kantama on parhaimmillaan kun osoittaa sillä ihan suoraan autoa kohti, kyllä se useamman kymmenen metriä kantaa...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberin kaukosäätö
^ Varmaan kaken patterin kunnolla myös merkitystä.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Eberin kaukosäätö
Tuli kokeiltua tämäkin, eberi jatkaa pöhinää vaikka kuskin oven avaa miekalla.AZP kirjoitti: Se on vielä testaamatta mitä tapahtuu jos avaa oven lukituksen miekka-avaimella kaukosäädön sijaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberin kaukosäätö
Testasinpa vielä lisää. Eberi sammuu, kun avaimen törkkää virtalukkoon. Oven voi avata miekalla, muut ovet voi avata sisältä (nostamalla nupeista, kuskin ovessa oleva keskuslukituksen kytkin ei toimi kun ovia ei ole avattu kaukosäätimellä), sähköpenkkiä voi säätää ja grammaria räplätä, mutta kun avaimen pistää virtalukkoon, ACC:n valot sammuu ja hetken perästä eberin humina alkaa vaimentua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberin kaukosäätö
^Mutta jos starttaa heti, eberi ei sammu
Käyntiajasta havainto, että eSID2:een on näemmä rakennettu oma timeri. TECH2:lla asetettu 60 min pätee auton tietokoneelta käynnistettynä, mutta eSID2:lla aktivoituna aika on 30min. Tuo 30min on mainittu myös eSID2 manuaalissa, olishan tuonkin voinut asetuksiin lisätä...
Käyntiajasta havainto, että eSID2:een on näemmä rakennettu oma timeri. TECH2:lla asetettu 60 min pätee auton tietokoneelta käynnistettynä, mutta eSID2:lla aktivoituna aika on 30min. Tuo 30min on mainittu myös eSID2 manuaalissa, olishan tuonkin voinut asetuksiin lisätä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberin kaukosäätö
Oletko vaarma että Eberi jatkaa käyntiä katkotta, kun auton käynnistää nopeasti? Kokeilin itse vain auto tallissa, enkä käynnistänyt moottoria. Mutta ajattelin että toiminta menee niin että kun auton systeemit käynnistyy, Eberiltä katkeaa pienellä viiveellä virta, koska auton järjestelmien speksien mukaan Eberin ei kuulu olla käynnissä. Startistahan vastaavasti menee aina hetki ennen kuin auto päättää käynnistää lämmittimen, eli tässä välissä itse ajattelin että Eberi joka tapauksessa ehtii sammuttamaan liekin.
Kun tökkäsin avaimen lukkoon, ACC:sta sammui heti valot, ja parin sekunnin päästä se matala ulina, jonka olen olettanut paloilmapuhaltimen ääneksi (?) alkoi mataloitua entisestään, eli siis puhaltimen kierrokset lähtivät laskemaan. Oletukseni on että siinä kohtaa kun puhallin alkaa hidastumaan on polttoaineen syöttö jo katkaistu ja liekki sammunut.
Kun tökkäsin avaimen lukkoon, ACC:sta sammui heti valot, ja parin sekunnin päästä se matala ulina, jonka olen olettanut paloilmapuhaltimen ääneksi (?) alkoi mataloitua entisestään, eli siis puhaltimen kierrokset lähtivät laskemaan. Oletukseni on että siinä kohtaa kun puhallin alkaa hidastumaan on polttoaineen syöttö jo katkaistu ja liekki sammunut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eberin kaukosäätö
Olen, muutaman kertaa tuon olen tehnyt. Eberin käynnin olen päätellyt sen äänestä ja tänään vielä varmistin kävelemällä auton ulkopuolella kuuntelemassa.Oletko vaarma että Eberi jatkaa käyntiä katkotta, kun auton käynnistää nopeasti?
Logiikka hieman sotii sitäkin vastaan mitä Henrik kertoi, mutta noin se mulla ainakin toimii. Jos avaa lukituksen ja odittaa muutaman sekunnin tai tai avaimen tökkää pariksi sekunniksi virtalukkoon niin silloin eberi kyllä sammuu. Jos ovet avaa, istuu samantien autoon ja parin sekunnin sisään starttaa, eberi jatkaa käyntiään ja ajossa sammuu normaalisti kun neste on 75-asteista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Eberin kaukosäätö
Joo, huomasin.tänään että kyllä se auto jostain syystä ymmärtää heti käynnistyksen yhteydessä että eberi on päällä ja käynnin tulee jatkua. Vieno muutos ulinassa ehti tapahtua ku rauhallisesti avaimen paikalleen laitettuaan käänsi virrat päälle ja siitä starttasi. Valo mittaristossa syttyi kuitenkin heti ja Eberi jatkoi käyntiään heti käynnistyksen jälkeen.
Sen avaimen kanssahan ei kannata liikaa kiirehtiä, kun mämä virtalukot, rattilukot ja cimmit on vähän herkkänahkaisia
Sen avaimen kanssahan ei kannata liikaa kiirehtiä, kun mämä virtalukot, rattilukot ja cimmit on vähän herkkänahkaisia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K