2.2tid ilmanotto

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

2.2tid ilmanotto

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Vaihtelin tuossa moniurahihan ja kiristimen, kun tyhjäkäynnillä remmi piti ärsyttävää kitinää. Ongelma ratkesi ko. huollolla.

Koska remmin vaihtamiseksi piti purkaa sisälokarin muovit pois apparin puolelta, niin samalla pääsi näkemään tuon diisselin ilmanotto-tötterön.Tulee siis apparin sisälokarin sisään. (Ilmeisesti esim. 3.0 tidissä imuaukon pää tulee suoraan keskelle keulaa. )

Ensinnäkin hupaisa yksityiskohta oli sen tötterön pää, jossa oli sellainen kiinteä kolmilapainen "potkuri", kai se joko laittaa imuilman jotenkin kierteeseen tai vaimentaa imuääniä tjtn.. tuskin Saapin insinöörit sitä huvikseen sinne on laittaneet. Ei kai tämä imutötterö ole suora laina jostain o*ppelista? 8O :lol:

Tästä päästäänkin asiaan, eli bensavehkeiden ilmanoton modausta sekä hyötyjä ja turhuuksia on puitu monessa topikissa vuosien ajan, ja se on tuttua huttua. Mutta entäs nämä diisselit.

En ole enää teini-iässä enkä kuvittele että millään ranetuksilla saa mitään huimaavia lisähepoja ym, mutta pikemminkin mietin sitä, että onko tän 2.2tidin ilmanotto alkuperäisesti suunniteltu imuäänien hiljaisuuden ja riittävän ilmamäärän häilyvällä rajalle.
Eli olisiko apuja jostain modauksesta, esim. imuhormin isontamisesta tai imuaukon sirtämisestä parempaan paikkaan jne jne, vai onko ihan turhaa edes miettiä ilmansaannin lisäyksen tuomia hyötyjä millään realistisella tai persdynollisella tasolla?

Ja oma potilas on siis piristetty sen, mitä tuosta traktorista irti saa järkevästi, tästä koko ajatus ilmansaannin maksimoimisesta lähti. Kun kerran enempää polttoainetta ei saa syötettyä, niin mietitään vielä ilmapuoli.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Saab99
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 09:29

Re: 2.2tid ilmanotto

Viesti Kirjoittaja Saab99 »

Dieselissähän teho säädetään polttoainemäärällä, ruiskutuspaineella ja ruiskutusennakolla. Ilmamäärä riippuu moottorin pyörintänopeudesta ja kuormituksesta. Alkuperäinen imuputkisto on varmasti suunniteltu riittämään normaaliin ajoon ja mikäli ilmansuodatin on hyvälaatuinen & vaihdettu tarpeeksi usein, en usko että imuputkesta tulee mitään "pullonkaulaa".
Vastaa Viestiin