2008 1,9 TT-Thermo
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Hyvin toimi viime viikollakin, kun parhaimmillaan pakkasta oli -30.
Lämmitystolppa ei anna kuin sen 2h lämmityksen ja niin lämpimäksi kone silti meni, että ei ehtinyt edes hehkun valon välähdystä nähdä mittaristossa virtojen kytkemisen yhteydessä.
Enemmänkin ongelmaksi tulee tässä nyt kovan pakkasen hyydyttämä akku. Selvästi tunsi miten hitaasti akku konetta pyöritti. Torstaista perjantaihin auto oli ajamatta aika tasan vuorokauden ja silloin pakkanenkin oli kovimmillaan. Pitkä oli startti ja kone pyöri hitaasti, mutta lähti käyntiin. Onneksi Vartan AGM akku on sitkeä. Ei se ole kuitenkaan kuin 2v vanha
Pitäisi vissiin olla vielä akkulaturikin
Lämmitystolppa ei anna kuin sen 2h lämmityksen ja niin lämpimäksi kone silti meni, että ei ehtinyt edes hehkun valon välähdystä nähdä mittaristossa virtojen kytkemisen yhteydessä.
Enemmänkin ongelmaksi tulee tässä nyt kovan pakkasen hyydyttämä akku. Selvästi tunsi miten hitaasti akku konetta pyöritti. Torstaista perjantaihin auto oli ajamatta aika tasan vuorokauden ja silloin pakkanenkin oli kovimmillaan. Pitkä oli startti ja kone pyöri hitaasti, mutta lähti käyntiin. Onneksi Vartan AGM akku on sitkeä. Ei se ole kuitenkaan kuin 2v vanha
Pitäisi vissiin olla vielä akkulaturikin
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Totta. Ajamattomuus, varashälytin ja eSID2 taitavat viedä mehut akusta pakkasella.petrisa kirjoitti: ↑Ma Tammi 18, 2021 14:54Hyvin toimi viime viikollakin, kun parhaimmillaan pakkasta oli -30.
Lämmitystolppa ei anna kuin sen 2h lämmityksen ja niin lämpimäksi kone silti meni, että ei ehtinyt edes hehkun valon välähdystä nähdä mittaristossa virtojen kytkemisen yhteydessä.
Enemmänkin ongelmaksi tulee tässä nyt kovan pakkasen hyydyttämä akku. Selvästi tunsi miten hitaasti akku konetta pyöritti. Torstaista perjantaihin auto oli ajamatta aika tasan vuorokauden ja silloin pakkanenkin oli kovimmillaan. Pitkä oli startti ja kone pyöri hitaasti, mutta lähti käyntiin. Onneksi Vartan AGM akku on sitkeä. Ei se ole kuitenkaan kuin 2v vanha
Pitäisi vissiin olla vielä akkulaturikin
LIDListä saa silloin tällöin ostaa ylläpitolaturia, joka on erittäin kätevä pakkaskeleillä, jos akku ei meinaa jaksaa puskea autoa käyntiin. 1,5 lataus vaikka lohkaripistokkeesta, niin johan lähtee. Muutaman kympin investointi, joten on erittäin kannattava
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Tarkoitin kylllä tuolla laturilla ihan kiinteästi asennettua Defaa. C-TEK laturi löytyy, mutta sehän pitäisi viritellä erikseen, kun on ennakoitavissa oikein kova pakkaskeli ja/tai auto on ajamatta useita päiviä .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Mulla on c-tek asennettu kiinteästi. Kun laitat autoon piuhan kiinni, niin lähtee laturi aina tulille. C-tekissä oli molemmat liittimet mukana. Oli ne hauen leuat ja sitten akun napoihin pulttiin asennettavat. Mulla ei olekkaan mitään muuta lämmitinta kuin eberi, mutta kun laitan piuhan keulaan, niin auto ainakin lataa.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
OK, eipä ole tullut harkittua/hankittua tuollaista, kun auto on lähtenyt sujuvasti käyntiin akun, akunkenkien ja starttimoottorin vaihtamisen jälkeen.
Ongelmat ovat ilmenneet vasta nyt yli 20 asteen pakkasilla, kun auto on ollut ajamatta 1-2 päivää.
Olen ensin lämmittänyt lohkarilla autoa pari tuntia, ja sen jälkeen noin puolitoista tuntia tuolla em. akkulaturilla. Sen jälkeen on käynnistynyt.
NG9-5 on käynnistynyt pienen hehkutuksen jälkeen moitteitta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Näyttää tämä nykyautojen käynnistäminen kohta olevan ku Zetor 25 käynnistys pakkasaamuna 50-luvulla.
Ensin lämmitettiin muuripadallinen vettä kiehuvaksi ja laskettiin se moottorin läpi. Sitten sisältä reilu 50kg painava akku raahattiin paikalleen. Hehkutettiin pari minuuttia, ristittiin kädet ja alotettiin piitkä starttaus jota kaveri vielä veivillä auttoi.
Kyllähän se tuo tdi sinne -25 lähtee lämmittämättäkin ja parin tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Mutta yksilöitähän ne on.
Ensin lämmitettiin muuripadallinen vettä kiehuvaksi ja laskettiin se moottorin läpi. Sitten sisältä reilu 50kg painava akku raahattiin paikalleen. Hehkutettiin pari minuuttia, ristittiin kädet ja alotettiin piitkä starttaus jota kaveri vielä veivillä auttoi.
Kyllähän se tuo tdi sinne -25 lähtee lämmittämättäkin ja parin tunnin lämmityksen jälkeen lähtee ku palmun alta. Mutta yksilöitähän ne on.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Täällä on ollut nyt 4v käytössä tt-thermo. Ensimmäinen kesti aika tarkoin 2 vuotta, uusi laitettu aika tasan 2 vuotta sitten. Malli oli päivittynyt välissä, toivotaan että uusi malli kestää vielä jatkossakin. Ensimmäinen hajosi - 32 asteen pakkasessa, oli hieman kylmä startti aamulla. Oli ihan rehellisesti kärähtänyt.
Olen kyllä ollut tuohon erittäin tyytyväinen, lämmittää kyllä moottorin hyvin kovillakin pakkasilla. Näkyy jopa lämpömittarissa pienenä nousuna eikä tartte hehkuttaa. Käy sievästi(jos näitä koneita nyt voi kovin sievä ääniseksi sanoa) heti startin jälkeen.
Olen kyllä ollut tuohon erittäin tyytyväinen, lämmittää kyllä moottorin hyvin kovillakin pakkasilla. Näkyy jopa lämpömittarissa pienenä nousuna eikä tartte hehkuttaa. Käy sievästi(jos näitä koneita nyt voi kovin sievä ääniseksi sanoa) heti startin jälkeen.
9-5 2009 1.9 TiD Vector Griffin
(Ex)9-5 2004 Aero
(Ex)900S -91 3d
(Ex)9-3 -03 2.0t Vector
(Ex)9-5 2004 Aero
(Ex)900S -91 3d
(Ex)9-3 -03 2.0t Vector
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Mihin C-tek on sulla asennettu
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Vähän OT, mutta nämä dieselit tuntuu vaativan kunnon pyöritystä että käynnistyvät. Jos pakkasta on 15 astetta niin vaikean oloisesti lähtee vaikka akku on vuoden vanha ja välillä latauksessa (autossa kiinteä Defan laturi). Edellinen, B205 koneiden OG-kolkki käynnistyi uskomattoman pienellä pyöräytyksellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
paskanmarjat. -25 kylmänä käyntiin ja samalla tavalla pyörähti käyntiin kuin -10. akun iästä ei tietoa. ensimmäinen saab joka starttaa kelistä riippumatta todella pirteästi. 1.9ttid
Joku kipotin.
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Onkos nää näitä luokkaa 7 A latureita...? No onhanse parempi kuin ei mitään. Tästä huolimatta on syytä ladata akku säännöllisesti ihan täyteen. Itellä 25 amp. CTEK älylaturi ja sillä lataan suurin piirtein joka vklp vaimon auton akun täyteen. Hän käyttää säännöllisesti arkipäivät autoa töissä käydessään.keskinen84@gmail.com kirjoitti: ↑Ti Tammi 19, 2021 06:42Mulla on c-tek asennettu kiinteästi. Kun laitat autoon piuhan kiinni, niin lähtee laturi aina tulille.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Niin, sitä tässä vain kyselen, että onhan C-TEK asennettu kiinteästi auton sisätilaan
Joko oma sisätilan pistorasia laturia varten tai sitten ei sisätilan lämmitintä ollenkaan, mutta sitä varten valmius on. C-TEK pistorasiaan ja latauspiuhat tulipellin läpi akkuun kiinteästi. Vain näin asennettuna se on sallittu.
Moottoritilaan C-TEK laturia ei saa missään nimessä asentaa kiinteästi. Auton moottoritila on nk ex-tila, johon saa asentaa 230V laitteita vain jotka on sellaiseen tilaan tarkoitettu. Laitteen kotelointi täytyy sietää liuottimia ym ja kaikki 230V johdot on oltava panssarisuojattuja sekä liittimet tiiviitä.
Uudemmat ulko- ja autolämmitys pistorasiat on vikavirtasuojattuja, mutta vielä on runsaasti jäljellä vikavirtasuojaamattomia. Lisäksi paloturvallisuus ei täyty. Mikäli joku saa sähköiskun autosta tai syttyy tulipalo ja syyksi paljastuu auton moottoritilaan kiinteästi asennettu sinne ei-kuuluva laturi, on sen sinne asentanut tekijä vastussa
Joko oma sisätilan pistorasia laturia varten tai sitten ei sisätilan lämmitintä ollenkaan, mutta sitä varten valmius on. C-TEK pistorasiaan ja latauspiuhat tulipellin läpi akkuun kiinteästi. Vain näin asennettuna se on sallittu.
Moottoritilaan C-TEK laturia ei saa missään nimessä asentaa kiinteästi. Auton moottoritila on nk ex-tila, johon saa asentaa 230V laitteita vain jotka on sellaiseen tilaan tarkoitettu. Laitteen kotelointi täytyy sietää liuottimia ym ja kaikki 230V johdot on oltava panssarisuojattuja sekä liittimet tiiviitä.
Uudemmat ulko- ja autolämmitys pistorasiat on vikavirtasuojattuja, mutta vielä on runsaasti jäljellä vikavirtasuojaamattomia. Lisäksi paloturvallisuus ei täyty. Mikäli joku saa sähköiskun autosta tai syttyy tulipalo ja syyksi paljastuu auton moottoritilaan kiinteästi asennettu sinne ei-kuuluva laturi, on sen sinne asentanut tekijä vastussa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Siinä se on akun vieressä. Pistoke keulassa ja pistorasia konehuoneessa. Kun pistää auton johdon päähän, niin se ei tee muuta kun lataa vain.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
- keskinen84@gmail.com
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
- Paikkakunta: Kauhava
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Eipä tuosta asennuksesta leimallakaan ole ollut huomauttamista. Toki se on ollut siinä edelliseltä omistajalta asti. En ole asiaan sen enempää huomiota kiinnittänyt, mutta lyhyesti asiaa tutkailtuani, niin juuri noinhan se menee, kuten olet kirjoittanut. Pitää varmaan vaihtaa sinne caliksi tai defa. Ei kiinnosta alkaa sisälle vetää pistoketta ja laturia.petrisa kirjoitti: ↑Su Tammi 24, 2021 13:49Niin, sitä tässä vain kyselen, että onhan C-TEK asennettu kiinteästi auton sisätilaan
Joko oma sisätilan pistorasia laturia varten tai sitten ei sisätilan lämmitintä ollenkaan, mutta sitä varten valmius on. C-TEK pistorasiaan ja latauspiuhat tulipellin läpi akkuun kiinteästi. Vain näin asennettuna se on sallittu.
Moottoritilaan C-TEK laturia ei saa missään nimessä asentaa kiinteästi. Auton moottoritila on nk ex-tila, johon saa asentaa 230V laitteita vain jotka on sellaiseen tilaan tarkoitettu. Laitteen kotelointi täytyy sietää liuottimia ym ja kaikki 230V johdot on oltava panssarisuojattuja sekä liittimet tiiviitä.
Uudemmat ulko- ja autolämmitys pistorasiat on vikavirtasuojattuja, mutta vielä on runsaasti jäljellä vikavirtasuojaamattomia. Lisäksi paloturvallisuus ei täyty. Mikäli joku saa sähköiskun autosta tai syttyy tulipalo ja syyksi paljastuu auton moottoritilaan kiinteästi asennettu sinne ei-kuuluva laturi, on sen sinne asentanut tekijä vastussa
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Re: 2008 1,9 TT-Thermo
Anteeksi vaan mutta kyllä tuo paikkansa pitää ainakin tämän yksilön kohdalla.moilanen88 kirjoitti: ↑La Tammi 23, 2021 15:49paskanmarjat. -25 kylmänä käyntiin ja samalla tavalla pyörähti käyntiin kuin -10. akun iästä ei tietoa. ensimmäinen saab joka starttaa kelistä riippumatta todella pirteästi. 1.9ttid
Edellisen akun kanssa kävi loppumetreillä niin, että jaksoi kyllä 30min eberöinnin jälkeen pyörittää mutta ei vaan lähtenyt pakkasessa käyntiin. Hetki odottelua ja sen jälkeen lähti. Starttijännite köy 9,5V tienoolla jos kone on vähääkään kylmempi. Samanlailla nihkeän kuuloisesti pyörittää uudella kuin vanhallakin akulla jos lämmittämättä startaa. Vaikea sanoa missä on vika, jos akkua pitää laturissa yön yli niin aamulla startti on huomattavasti pirteämpi.
Toki vielä laiskemman kuuloisesti kaikki OG kolkit (kahdesta kokemusta) B205 koneella on startanneet, mutta ne tuntuvat tuosta huolimatta käynnistyvän.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2