Z19DTR oikea hehkutulppa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Z19DTR oikea hehkutulppa?
Osaisko joku valaista mua mikä ois oikea OEM hehkutulppa Z19DTR koneelle? Mätänetti tarjoo tasan yhtä Boschin hehkutulppaa, mutta pari muuta nettikauppaa tarjoaa vaihtoehtoja enemmän esim. Densoa ja NGK. Ota noista nyt sit selvää mikä ois oikea/paras vaihtoehto ja ku luottamus Mätänettiin on aika olematon
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Varmaan tarjoaa automaattisesti oikeaa, mutta DTR koneessa on sitten vissiin vähän erikoisemmat 4,4V hehkut.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Jaa en tiedä yhtään onko sen erikoisemmat ku muissa TTiD koneissa. Ebay taas tarjoaa eri Bosch hehkutulppaa mitä Mätänetti. Ku vaan tietäs että mitä merkkiä on tehtaalla laitettu niin sekin jo auttas valinnassa
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
DTR-kone on siis juurikin tuo tuplaturbo TTid.Ruattinraketti kirjoitti:Jaa en tiedä yhtään onko sen erikoisemmat ku muissa TTiD koneissa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Joo tiedän kyllä. Tarkotin etten tiedä onko hehkutulpissa eroja eri TTiD koneiden välillä.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Oikea hehku pitäisi olla #95508489. Spede tai Orio myi noita aikaisemmin "polkuhintaan", mutta eipä näy enää löytyvän kummaltakaan sivulta. Ehkä saabin tiskiltä kannattaa kysyä tai ehkä PCS:llä voisi noita olla hyllyssä...
Eski
Eski
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Tolla OEM koodilla tulee TiD saabien hehkutulppia
Atoy tarjos Boschin Duraterm hehkutulppaa.
Atoy tarjos Boschin Duraterm hehkutulppaa.
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Tämmöiset joskus tilasin, nämä ainakin käy:
https://www.autodoc.fi/bosch/673722
Myös Orion portaali tarjoaa samaa, vähän eri suositushinnalla:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
https://www.autodoc.fi/bosch/673722
Myös Orion portaali tarjoaa samaa, vähän eri suositushinnalla:
https://portal.orio.com/webapp/wcs/stor ... reId=11901
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Juuriki tuota Bosch Duratermiä suunittelin ostavani, eli laitanpa tilaukseen ku hintaki on iham kohtuullinen. Kiitos vinkistä
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Rasittava vaan tuo Autodocin hinnoittelutapa, ale on joka päivä eri. Tilasin viimeksi tuolta jarrulevyt pari viikkoa aleprosentteja kytättyäni...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Saman oon laittanu merkille. -17% sain alea eilen ku tilasin 4 kpl Duraterm. Josta pääsenki aasin siltana seuraavaan kysymykseen, että onko hehkutulppien vaihto yhtä helppo juttu ku esim. B235R tulppien vaihto? Tämä on mun eka dieseli niin ei oo hajuakaan miten homma onnistuis
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Kun vaihdoin pari vuotta sitten, pois tulivat alkuperäiset numerolla 250403005 ja tilalle meni korvaava tuote 250403011, eli siis samat mitkä tilasitkin.
Tuolta löytyi silloin edullisesti: https://www.rexbo.eu/bosch/glow-plug-25 ... 2&at=42571
Vaihto on helppoa, jos vanhan osan irrotus sujuu ongelmitta, eli sama kuin remppahommissa yleensä.
Joillakin on ollut vaikeuksia saada johtoa irti hehkun päästä ja kuulin myös tapauksesta, jossa hehkun kärki oli taipunut/palanut/laajenut/jotain niin ettei mahtunut tulemaan pois.
Tuolta löytyi silloin edullisesti: https://www.rexbo.eu/bosch/glow-plug-25 ... 2&at=42571
Vaihto on helppoa, jos vanhan osan irrotus sujuu ongelmitta, eli sama kuin remppahommissa yleensä.
Joillakin on ollut vaikeuksia saada johtoa irti hehkun päästä ja kuulin myös tapauksesta, jossa hehkun kärki oli taipunut/palanut/laajenut/jotain niin ettei mahtunut tulemaan pois.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
110tkm ajetussa tulpat olivat kuin uusia, joten noi ainakin irtosi helposti. Kaiken varalta kannattaa tehdä irrotushomma varovasti jos se tulpan kärki ei ole ihan ehkä tai muodossaan. Muuten vaihdossa ei ole ihmeellistä, johto irti ja tulppa pois. Pitkä hylsy kannattaa olla työkaluna kun tuo kuusiokanta on aika kaukana tulpan yläpäästä, muutenkin nuo on aika syvällä siellä kannessa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Syys 27, 2015 09:12
- Paikkakunta: Espoo
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Okei, eli ilmeisesti on ihan ite vaihettavissa tyyliin parkkiksella. Ei tuo paljoa kustantas vaihattaa jossain pajalla mut senki vois säästää jos ite sen tekis. Tarviiko eestä purkaa paljoa tavaraa? Akun miinus-napa kannattaa varmaanki irrottaa poijjes?
Ahdin määrää tahdin
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
E90 BMW 330XD A6 MY08 / 320hv 700Nm *EGR OFF & DPF OFF & HYBRID BILLET TURBO MOD
EXITUS! 9-3 1.9TTiD SS A6 MY08 / 240hv 550Nm *EGR OFF & DPF OFF
EXITUS! 9-5 2.3T Aero A4 MY00 / 260hv 395Nm
EXITUS! BMW 318tiC MY03
Re: Z19DTR oikea hehkutulppa?
Lähinnä ainoa ongelma on siinä, kuinka karstoittunut hehkutulpan kärki on. Jos siihen on kerääntynyt karstaa = tulpan kärjen halkaisija on suurempi, kuin kannessa oleva reikä, niin silloin on ongelmia.
Jos tulppa pyörii kierteillään hyvin, niin se ei ole kuin ruuvata pois.
Jos tulppa ei heti liikahda, vaan tuntuu olevan tiukassa, niin käytä moottori ensin kuumaksi. Et halua katkaista tulppaa liikaa voimaa käyttäen. Normaalilla 1/4" räikällä pitää pärjätä. Jos se kuumalla moottorilla silti katkeaa, niin sellaista se on. Näin joskus käy. Sitten se pitää porata pois.
Ongelmatapauksessa, jolloin tulppa jumii heti/jossain kohtaa kierrettä suosittelen ensiksi käyttämään moottorin kuumaksi ja sen jälkeen irroittamaan tulppaa edestakaisin nitkutellen, moottori tyhjäkäynnillä, kunnes pakokaasua alkaa supsuttamaan tulpan ja kannen välistä. Sitten moottorin sammutus ja tulpan irtiveto. Jos ei vetämällä lähde ja tulppa on varmasti poissa kierteiltään, niin nippusiteillä joku puulevy tms. tulpan taakse esteeksi ja kaasuttelemalla/ajamalla sylinterin puristuspainetta hyväksikäyttäen ammut sen tulpan pois paikaltaan.
Jos tulppa pyörii kierteillään hyvin, niin se ei ole kuin ruuvata pois.
Jos tulppa ei heti liikahda, vaan tuntuu olevan tiukassa, niin käytä moottori ensin kuumaksi. Et halua katkaista tulppaa liikaa voimaa käyttäen. Normaalilla 1/4" räikällä pitää pärjätä. Jos se kuumalla moottorilla silti katkeaa, niin sellaista se on. Näin joskus käy. Sitten se pitää porata pois.
Ongelmatapauksessa, jolloin tulppa jumii heti/jossain kohtaa kierrettä suosittelen ensiksi käyttämään moottorin kuumaksi ja sen jälkeen irroittamaan tulppaa edestakaisin nitkutellen, moottori tyhjäkäynnillä, kunnes pakokaasua alkaa supsuttamaan tulpan ja kannen välistä. Sitten moottorin sammutus ja tulpan irtiveto. Jos ei vetämällä lähde ja tulppa on varmasti poissa kierteiltään, niin nippusiteillä joku puulevy tms. tulpan taakse esteeksi ja kaasuttelemalla/ajamalla sylinterin puristuspainetta hyväksikäyttäen ammut sen tulpan pois paikaltaan.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05