Pikainen hölmö kysymys. VM09 Sijaitseeko tuo öljynsuodatin laturin alla ja mahtuuko tämän vaihtaa yläkautta käsin vai olisiko parempi vaihtaa nosturi apuna alakautta? Sekä oletteko saaneet vaihdettua tämän remmiavaimella?

Kiitos!
Olikohan se 9/08 mitä motonetin myyjä oli mieltä että tuo suodatintyyppi vaihtuisi. Oma on siis käyttöönotoltaan 11/08 joten siinä ja siinä että käyköSS kirjoitti:Juurikin tuo käy ainakin 08-malliseen. Paikallisesta Motonetista en Mobilia löytänyt, mutta ostin Teboilin Diamons Plus 0W40:stä. Tarttee itsekin koittaa huomenna vaihdella nuo...montun päällä.
Joo suosisihan niitä, mutta kun asuu kävelymatkan päässä Motonetista eikä ole muita puljuja lähimainkaan niin kynnys poiketa on matala. Mannin saksalaisia suodattimia sieltä löytyy, kunhan tosiaan tietää mitä haluaa, hinta ei ole mulla tässä kohtaa ostokriteeri. 4v sitten jo luettelon virheestä valitin, mutta eipä tunnu korjaantuvan.Eski kirjoitti:Ainakaan Spedepartsilla tai Neobrossilla ei ole kuin yksi suodatinmalli TTID-koneeseen. Toki jotain orkkista halvempia tarvikesuodattimia löytyy, mutta malli on sama ja suodattimet käy vain TTID-koneeseen. Eri malli on TID-koneeseen. Jos näiden suodatinten kanssa pelaamista haluaa harrastaa, niin voihan noita ostella mistä haluaa, mutta itse olen suosinut mielummin noita kauppoja jotka edes tietävät mitä myyvät. Tietysti joku motonetti myy tarvikesuodatinta muutaman euron halvemmalla, niin sehän on tietysti hyvä peruste, kuten öljyjen kanssa vatulointi osoitti aikaisemmin. Mobilin ESP ei kelpaa kenellekään, kun on niin kallista
Eski
Niinpä vaan mulle marmoritiskikin tilasi väärän termarin, joten samanlailla tarttee kaivella ensin osanumero.Eipä ole eka kerta kun Motonetin tai muiden tarvikeliikkeiden osataulukot heittää. Aika yleistä on mm. että TiD:n termostaattia myydään tuplaturboon, ja toinen perinteinen on lyhyen akun kauppaaminen eberillisiin dieselsaabeihin niihin kuuluvan pitkän 315 mm akun sijaan.
Itse en luota yhteenkään tarvikeliikkeeseen niin paljon ettenkö aina uutta osaa ostaessa tarkistaisi orggisosan numeron EPCstä ja pienellä googlettelulla tutkii mitä markkinoilla tarjotaan. Yleensä pelkkä kuva riittää toteamaan sopivuuden.
Itse olen vaihtaut TTIDin öljyt 10K välein. Tähän on nyt vahvassa harkinnassa sellainen muutos, että vedän uudella kalliilla Mobilin ESP-öljyllä noin 15K, koska eihän kenenkään budjetti kestä näin kovaa äkillistä huoltokustannusten nousua, kuten täällä foorumillakin on yleisesti huomioitu. Entisen 0W-40 NewLife-pöntön sai noin 30 eurolla, mutta nyt uutta ESP-purkkia en ole löytänyt mistään alle 50 eurollaJeppe96 kirjoitti:Olettekos pitäneet tuota 10000-15000km näissä diisseleissä max. Vaihtovälinä?