9-3 TTiD öljynvaihto
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Nooh itsellä tulee tuo min. 100km päivässä Jyväskylä-Suolahti väliä tuohon TTiD niin voisin kyl käyttää tuota halvempaakin öljyä, mutta ESPllä mennään nyt niin kauan kun tuolle TTiDlle on tarvetta tai löytyy parempi vaihtoehto rasvaksi koneeseen
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Ja jos siis tämä ESP auttaisi pitkässä juoksussa säästämään tuota konetta ja pitää DPF:n tyytyväisenä.
Eli jos noudattaisin teiän mieltymyksiä pitää vaikka sitä 13000km öljynvaihtovälinä. Toisin kun edellinen omistaja joka oli pitänyt noita öljyjä 24000km tuossa koneessa
Eli jos noudattaisin teiän mieltymyksiä pitää vaikka sitä 13000km öljynvaihtovälinä. Toisin kun edellinen omistaja joka oli pitänyt noita öljyjä 24000km tuossa koneessa
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Ostin monta vuotta sitten 99-turboa varten kamasan sormiavaimen. 3/8" vääntimellä. Siinä on kolme pyällettyä "sormea", jotka kiristyvät kun vääntää räikällä. Tuolla avaimella ei ole vielä yhtäkään suodatinta jäänyt avaamatta, jos on suodattimen ympärillä edes sentti tilaa joka suuntaan.SS kirjoitti: Jos tuohon suodatinkoppaan joku tietää sopivan avaimen niin vinkkejä otetaan vastaan, sopivalla kuppiavaimella ja räikällä tuota olisi huomattavasti mukavampi aukoa kun on aika jäykkä pyöritettävä.
Siis tällainen https://kamasa-shop.fi/tuoteryhma/ajone ... inavaimet/ ja tästä tuo Nro. K 6251
Tämä siis tietämättä tarkalleen minkälaisesta suodattimesta on kysymys.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Mulla on kyllä vastaava halpisversio, tuolla en kuitenkaan ole tohtinut vääntää kun se suodatinkoppa on muovia ja vähintäänkin siihen jää moisella jälkiä. Ehkä tuota voisi kokeilla jos nuo sormet suojaisi jollain silikoniletkulla.anv kirjoitti:Ostin monta vuotta sitten 99-turboa varten kamasan sormiavaimen. 3/8" vääntimellä. Siinä on kolme pyällettyä "sormea", jotka kiristyvät kun vääntää räikällä. Tuolla avaimella ei ole vielä yhtäkään suodatinta jäänyt avaamatta, jos on suodattimen ympärillä edes sentti tilaa joka suuntaan.SS kirjoitti: Jos tuohon suodatinkoppaan joku tietää sopivan avaimen niin vinkkejä otetaan vastaan, sopivalla kuppiavaimella ja räikällä tuota olisi huomattavasti mukavampi aukoa kun on aika jäykkä pyöritettävä.
Siis tällainen https://kamasa-shop.fi/tuoteryhma/ajone ... inavaimet/ ja tästä tuo Nro. K 6251
Tämä siis tietämättä tarkalleen minkälaisesta suodattimesta on kysymys.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Kun ajoa kertyy noin 100km päivässä, niin pitäisin ainakin 15K ihan järkevänä ratkaisuna varsinkin ESP-rasvalla. Tuollaisessa käytössä tällaisen DPF-nakuttimen pitäisi pelata hienosti ja ainakin puhdistuspolttojen onnistua säännöllisesti. Jos autossa on EGR-paskankierrätys yhä toiminnassa ja kilometrejä takana noin 200K, niin enemmin olisin huolissani siitä miten tukkoon se on saanut mönjättyä imusarjan ja missä vaiheessa imarin läpät irtoaa ja tuhoaa koneen... Nämä DPF ja EGR -vaivat koskevat käytännössä kaikkia nykynakuja, joten turha vaihtaa merkkiä näiden takiaJeppe96 kirjoitti:Ja jos siis tämä ESP auttaisi pitkässä juoksussa säästämään tuota konetta ja pitää DPF:n tyytyväisenä.
Eli jos noudattaisin teiän mieltymyksiä pitää vaikka sitä 13000km öljynvaihtovälinä. Toisin kun edellinen omistaja joka oli pitänyt noita öljyjä 24000km tuossa koneessa
Eski
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Huomenna laitetaan Jcarlsonin softa, ohjelmoidaan ja tulpataan fyysisesti EGR käytöstä, sekä tämän kuun loppuun varattu aika jo imusarjan vaihtoon
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Voin vastata YV viestillä tuohon imusarjan vaihtoon töineen.
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Imusarjan vaihtaminen on aika ikävä homma ja itse en ainakaan tekisi sitä vesisateessa kotipihassa Homma kannattaa tehdä jakopääremontin yhteydessä, kuten meidänkin ttidiin tehtiin noin 200K ajettuna. TTIDin uusia Imusarjoja löytyy ainakin neobrossilta ja hintakin lienee aika kohdallaan -> https://www.neobrothers.co.uk/intake-in ... 4694-p.asp
Eski
Eski
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Joo, silläpä ulkoistin tän homma kun itsellänikään ei ole tallia missä tehdä Jakopäähän on vielä 70tkm niin se jää sit seuraavaan kertaan..
9-5 4D Turbo4 Aero VM11
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
9-3 SS B207L Aero VM09
9000 CS B204E VM96
Volvo V90 T8 Inscription 'styling kit' VM19
Re: 9-3 TTiD öljynvaihto
Kokeiltu on, itse avain sopisi, mutta oikein missään kulmassa ei ole tilaa enää räikälle. Joku hihna-avain on tuohon paras, tosin nyt suodatin lähti auki ihan käsin kun itse olin sen kiristänyt. Tuotahan ei tartte kiristää mitenkään kovin kireälle kun tiivistys on sivulla olevalla O-renkaalla eikä päittäin ole yhtään tiivistettä. Aika nihkeä tuo on kyllä pyörittää pitkän matkaa, ehkä joku rasva kierteissä voisi auttaa.SS kirjoitti:Mulla on kyllä vastaava halpisversio, tuolla en kuitenkaan ole tohtinut vääntää kun se suodatinkoppa on muovia ja vähintäänkin siihen jää moisella jälkiä. Ehkä tuota voisi kokeilla jos nuo sormet suojaisi jollain silikoniletkulla.anv kirjoitti:Ostin monta vuotta sitten 99-turboa varten kamasan sormiavaimen. 3/8" vääntimellä. Siinä on kolme pyällettyä "sormea", jotka kiristyvät kun vääntää räikällä. Tuolla avaimella ei ole vielä yhtäkään suodatinta jäänyt avaamatta, jos on suodattimen ympärillä edes sentti tilaa joka suuntaan.SS kirjoitti: Jos tuohon suodatinkoppaan joku tietää sopivan avaimen niin vinkkejä otetaan vastaan, sopivalla kuppiavaimella ja räikällä tuota olisi huomattavasti mukavampi aukoa kun on aika jäykkä pyöritettävä.
Siis tällainen https://kamasa-shop.fi/tuoteryhma/ajone ... inavaimet/ ja tästä tuo Nro. K 6251
Tämä siis tietämättä tarkalleen minkälaisesta suodattimesta on kysymys.
Kokemuksesta viisastuneena en luottanut siihen, että suodatin tyhjenisi letkunipan kauppa vaan virittelin pahvista sopivan kourun suodattimen alle. Ekaa kertaa jokainen tippa valui siistusti ämpäriin. 4...5 kertaa harjoitellut ja nyt alkaa jo sujumaan
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2