APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
agronqvi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2009 17:25
Paikkakunta: Porvoo

APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja agronqvi »

Nyt tarvittais vähän apua.
9-3 1.9TiD -08, ajettu 407 tkm sammui yllättäen ajossa viime perjantaina. Kun yritti käynnistää uudelleen pysyi käynnissä pari sekuntia ja sammui taas.
Korjaamolla todettiin ainakin että suuttimet päästää liikaa naftaa paluupuolelle. Yksi niistä vaihdettiin, käynti parani, mutta moottori sammuu edelleen ajossa.
Eli tällä hetkellä oireilee seuraavasti:
Käynti huono ja sammuu ajossa, savuttaa (valikosta savua). Mitattiin myös että tyhjäkäynnillä suuttimiin ei tule kuin 4-5V tyhjäkäynnillä, kuulostaa ihmeen vähältä, nousee kun kierrokset nousee.
Onko teillä ideoita? Tällä hetkellä mielessä on että kaikki suuttimet pitää vaihtaa, joka on turhan kallis operaatio näin vanhalla autolla, tai että ECUssa olisi vikaa.
SAAB 9-5NG TiD4 Vector -10, SAAB 9-3 Aero TTiD -09
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5641
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Olikos paja virallinen marmorihuolto, vai ns. nyrkkipaja?
Eli oliko käytössä Saabin tech-testeri, jolla luettiin vikakoodit?
Jos vika on oikeasti suuttimissa, niin tuossa lienee halvempi vaihtoehto ->
https://www.neobrothers.co.uk/fuel-inje ... 8196-p.asp

Eski

agronqvi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2009 17:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja agronqvi »

Kyseessä on ns. nyrkkipaja, autocom:in testeri taitaa olla käytössä.
Ei muuten antanut myöskään vikakoodeja kun vedettiin piuhat irti suuttimista, eikä eikä kun kokeiltiin ilman muita antureita. Siksi kävi toi ECU ongelma mielessä.
SAAB 9-5NG TiD4 Vector -10, SAAB 9-3 Aero TTiD -09
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5641
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja Eski »

Varminta olisi lukea koodit Saabin tekillä. Läheskään kaikkia vikakoodeja ei "pirkkatestereillä" saa selville.
Joissakin 1.9 dieseleissä on esiintynyt ecun johtosarjan aiheuttamia häiriöitä, koska ECU on apukuskin pyöräkotelossa sisälokarin takana...

Eski

agronqvi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Loka 11, 2009 17:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja agronqvi »

Löytyisikö Porvoon alueella tech2 omistajaa joka olisi valmis lukemaan vikakoodit pienellä rahallisella korvauksella?
SAAB 9-5NG TiD4 Vector -10, SAAB 9-3 Aero TTiD -09
9-3 1.9 TiD -08, 9-5 2.3t steg1 flexifuel -03, 9-3 2.2 TID -02, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -90

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3019
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja SS »

Linkkaan kaiken varalta tämän: viewtopic.php?f=23&t=137045
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Hitain Pohjois-Suomessa
"Viggen"
Viestit: 686
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: APUA TARVITAAN 9-3 1.9TiD

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Vilkaise ainakin että johtosarjat on ehjiä. Minulla oli moottorin suojamuovit hinkanneet johdot rikki.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).

Vastaa Viestiin