Ttid öljynhuohotin.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1026
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja jyyrä » La Kesä 01, 2019 19:17

Tuosta meidän Ttid:stä on mennyt öljynhuohottimen paluuletku poikki ja uusi maksaa n.240€. Ilmeisesti Lancia Delta (844) 1.9 multijet:ssä on sama kone ja sitä myöten myös sama huohotin, jostain italy sivulta löysin hinnankin ja se olis n.78€ mutta toimitusta ei ollut kuin italiaan.. Onko jollain tietoa että myykö suomessa joka lancian varaosia, mistä tuota voisi kysyä?
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002


Avatar
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1026
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja jyyrä » Ma Kesä 03, 2019 09:38

Joo tuolta fiatdalys.lt sivulta taisin katsoakin tuota osaa. Mutta siinä ei ollut toimitusvaihtoehtona kun liettua. Mutta tarkemmin luettuani toimitusehdoissa oli että voivat tarvittaessa myydä myös muualle.. Tuo opel pelkkä putki olis varmaan vielä halvempi. Täytyy purkaa tuo huohotin irti kun ehdin ja katsoa että onko se mistä kohtaa poikki ja onko siinä jotkut liittimet päissä. Kun saab ei ainakaan myy tuota öljypohjaan menevää putkea erikseen.
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002

Avatar
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1026
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja jyyrä » Su Kesä 09, 2019 18:24

Vika korjattu. Putki oli irronnut liimauksesta siitä öljypohjaan menevästä putkesta, joten liimasin sen epoksilla takas kiinni. Mutta jottei asiat menisi liian helpoksi niin kun pääsin kotipihaan niin ihmettelin jäähdytysnesteen hajua ja tarkempi tutkiskelu paljasti että egr-jäähdyttimen alipainesäiliö on halki.. Voi v*tun v**tu..
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja SS » Ke Heinä 10, 2019 18:28

Oliko tuo siis irti alapäästä, öljypohjan kyljestä vai ylempää? Mulla tuo koneen takaosa on öljyinen ja vuotaa joko tuon huohotinputken liitoksesta tai öljymääräanturin juuresta. Ei saanut selvää kun oli niin laajalti öljyinen tuo.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 130tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Avatar
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1026
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja jyyrä » Ma Heinä 29, 2019 13:07

Sori "pikku" viive.. Mutta joo se oli poikki/irti sieltä öljypohjan kohdalta. Sinne öljypohjaan menee pitkä putki johon tuo öljyloukusta tuleva kurttuputki on liimattu kiinni. Se putki on kiinni yhdellä ruuvilla, muistaakseni moottorin lohkossa. Ilmeisesti joissakin automalleissa tuota putkea saa erikseen, mutta saab:lla se on liimattu yhdeksi paketiksi. Jos se öljyloukusta alaspäin menevä kurttuputki heiluu sivuttain hervottomasti niin silloin se on lähtenyt irti liimauksesta sieltä alapäästä. Itse varmistin tuon vielä peilillä. Se kurttuputki menee startin ja lohkon välistä niin sitä ei saa vedettyä ylöspäin ollenkaan, vaan liikkuu ainoastaan sivuttain jos on irti. Tuossa Riston laittamassa kuvassa näkyy hyvin tuo suora putken osuus ja siinä putkessa on laippa jossa n.6-7mm reikä josta se kiinnitetään lohkoon (vai oliko se öljypohjaan..). Heti tuon laipan jälkeen näkyy tuollainen "nippa" ja se nippa on liimalla kiinni tuossa putkessa. Äkkiä voisi luulla että siinä olisi liitos, mutta eipä ole saab:ssa. Eikä ilmeisesti kaikissa opel:ssa kun tuossakin kuvassa tuo on yhtenäinen paketti. https://opel.7zap.com/en/transport/x12/e/4/20-0/#2
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002

SS
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid öljynhuohotin.

Viesti Kirjoittaja SS » Ma Heinä 29, 2019 20:44

Kiitoksia, tämä oli hyödyllistä tietoa. Tartteepa tutkia tarkemmin nämä mielessä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 130tkm)
Muuta: Kiina TECH2

Vastaa Viestiin