Viime viikolla oli yhtenä aamuna niin kylmää, että kun auto oli yön ulkona, niin aamulla liikkeelle lähtiessä eberi meni ainakin merkkivalon mukaan päälle. Lähtöpaikassa lämpötila oli 6 astetta ja koko työmatkan se pysyi sen alle käyden välillä jopa 3 asteessa. Sitä en tietenkään ihmettele, että eberi meni päälle, mutta merkkivalo ainakin sen päälläolosta paloi koko 70 km matkan

En yrittänyt sammuttaa sitä mistään valikosta manuaalisesti, eikä se enää muina aamuina mennyt päälle. Ei tosin ollut niin kylmääkään.
Nyt herää muutama kysymys....
- mitä tuo merkkivalo todellisuudessa kertoo?
- kuuluko sen jäädä palamaan vaikka eberi olisi jo sammunut merkiksi siitä että se on ollut päällä?
- oliko tämä ehkä vain jokin mittariston sekoilu että jäi päälle tuo merkkivalo?
Noin lyhyellä ajomatkalla ei voinut polttoainemittarin mukaan arvoida oliko se eberi oikeasti päällä koko matkan. Mittariston mukaan lämmöt nousi hyvin normaaliksi ja sitä ne ovatkin ja jo aiemmin olen OpCommilla autoa tutkinut niin myös se näyttää lämmöt oikein.
Että tällaista ihmetystä...
