1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Ei ole kyllä softaus harmittanut päivääkään omaan ttittidiihin. Välillä toki mietityttää, että olishan ton dpffänkin voinut poistattaa, mutta tuumasin, kun ei ole vikoja ollut, niin jääköön.

Heikkohermoisempi olisi pistänyt osina myyntiin ton sun Tidsin. Hyvä, kuun jaksoit katsoa loppuun asti, vaikka euroja kuluikin.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901

Viesti Kirjoittaja AZP »

Looginen ketju olisi: EGR möhnää hiljalleen imusarjan -> aiheutta läppien toimintaan takertelua -> läppä irtoaa ja akselinreijästä imuvuoto -> vuoto aiheuttaa nokipäästöjä -> DPF tukkoon -> painetta letkuun -> letku poikki

Hyvä että tuli kuntoon, nyt onkin sitten suurinpiirtein JumalTenDieselin kaikki potentiaaliset ongelmakohdat laitettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tomiix
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2020 13:15
Paikkakunta: JNS

Re: 1.9 TiDS vikakoodeilla P2279, P0234, P1901

Viesti Kirjoittaja tomiix »

Samantyyppisten koodien kanssa tuli painittua. 2264 oli tullut muutaman kerran. Sille tuli sitten kaveriksi 1901 sekä limb mode. Yritin saada polttoa aikaiseksi isoilla kierroksilla maantieajossa 3+sport. Sain aikaiseksi pari kertaa 2279 koodin ajelun aikana, sekä useasti 1901.

Ajattelin, että kone tarvitsee vain runtua, että lähtee möhnä liikkeelle. Tämän polkemisen ansiosta sain vielä dumbilta kuulostavan mossahduksen aiheuttaman 0234 koodin sekä jatkuvan limbin.

Jatkuvan vian ansiosta löytyi räjähtänyt ahtoletku. Samalla meni EGR putsaukseen, laitoin Mr Musclet VNT:lle. Putsasin DPF:n paineanturin sekä suodattimen vesianturin liittimet. DPF:n alipaineletku jäi tarkastamatta, kun tallissa ei ollut Saabin mentävää aukkoa toisen projektin takia.

Koeajolla oli vielä tehot hukassa. Syyksi paljastui räjähtänyt alipaineletku.

Toisella koeajolla tehot oli tallella ja koodit poissa.
9-5 -07 2.3T STW
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Vastaa Viestiin