TTID jakopään huolto

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9157
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^ Hyvä huomio, itse en muistaakseni tosin nokkia lukinnut vaan vaan käntelin nokat hihnan merkkeihin ja pidin hihnaa sen verran kireällä pujotuksen ajan ja kiristimen vapautukseen saakka etteivät päässeet kääntymään. Helpompi asennuksen kannalta ne olisi kyllä lukita.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Sabo »

9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3306
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Näyttää olevan.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

cc
"Aero"
Viestit: 411
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja cc »

Saman näköistä sarjaa käyttänyt. Ainakin -09 DTH koneelle tuossa pikkasen viilaamista: Kampuran lukitustyökalun pikkureikä jonka pitäisi osua hihnapyörän tappiin on liikaa ulkokehällä. Joutuu vähän työstämään reikää keskemmälle jos aikoo saada paikalleen. Nokka-akselin lukitustyökalu(t), se tärkeämpi, on ok. Voihan olla että TTID:ssa tuo reikäkin osuu kohdilleen.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2799
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Eski kirjoitti:
Pe Tammi 31, 2020 22:15
No, vituttaahan se kun on justiinsa maksanut 500e tuollaisesta tunnin hommasta ja 100e osista :mrgreen:

Eski
Eikö se 500€ pitäisi sisältää myös osat? Ei sillä, etteikö silti tuntipalkoille pääsisi, mikäli itse vaihtaa.

Pösössä sain pari iltaa käytettyä hihnanvaihtourakkaan. Vaikka kuinka on työkalut ja on kotiläksyt tehty, niin ekaa kertaa tehdessä tahtoo tulla niitä tuumaustaukoja, eikä tarvi kuin yksi jumissa oleva pultti, niin pitää tuumata lisää.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TTiD:n jakopääremppa oli muistaakseni jonkin verran kalliimpi kuin TiD:n.

Meidän Cabbe TiD:hen tehtiin jakopääremppa viime vuoden loppupuolella. Hinta oli 450 € töineen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5655
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, 500e tarjoushinta sisältää jakopään osat vesipumpun kera ja työt.
Orkkisosat on ainakin ollut muistaakseni noin 250e, joten työn osuus on noin puolet...
Eipä nuo merkki-mekaanikot ainakaan ole pystyneet tuota hommaa tunnissa tekemään, mutta kovat tekijät on erikseeen :twisted:

Eski

Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6034
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onneksi ei ole samoja proseduureja kuin Alfalla: nosta kone ylös... 8O :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD MY2011
NG9-3 1.9TiD Cabriolet MY2007

Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 744
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

Tammikuussa maksoi Tampereen Metroautossa TTID jakopääremppa 499€. Sama tarjous lienee edelleen voimassa.
900 -88
9-3 Cab -00 RE85
9-3 TTID SC -10

aero
-
Viestit: 6342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Helmi 18, 2020 10:50
Onneksi ei ole samoja proseduureja kuin Alfalla: nosta kone ylös... 8O :roll:
Se on kyllä jännä ohje, kun ihan turha sitä myllyä on jakopään takia ylös Alfastakaan jumpata - edes viispyttydiisselissä, joka on neloskonetta pidempi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1039
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: TTID jakopään huolto

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Sain kilkkeet vaihdettua. Ei se ekalla kerralla muutamaan tuntiin mene, reilun työpäivän sain urakkaan menemään. Tosin samalla kertaa vaihtu myös bumerangit.

100€ jakopään tarvikkeet ja n. 100€ moniurahihna rullineen ja kiristäjineen. Tulihan se aika kannattavaksi tehdä itse.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon

Vastaa Viestiin