Röyhkeydelle on syynsä. Täältä tuntuu saavan ammattitaitoisilta ihmisiltä apuja maallikolle ns. perseestä perämoottoriin.
Potilas on allekirjoituksen Citroen ja 173tkm ajettu. Olen ymmärtänyt, että kone on sama kuin esim. Freelander 2:ssa ja monissa Fordeissa. Auto itsessäänhän on identtinen Mitsubishi Outlander mk2:sen kanssa.
Autoon tuli linkin viewtopic.php?p=1242579#p1242579 mukaiset oireet, jotka hoidettiin hienosti kuntoon. Nyt heräsi kuitenkin pari kysymystä keittiöparlamentin kautta. Oli joku yleisesti luotettavana pidetty automies saanut vaemon epäilemään kulkineensa luotettavuutta.
- Voiko EGR olla syypäänä kaasuläppäkotelon rikkoutumiseen?
- Voiko EGR-ongelma aiheuttaa käyntiääneen jotakin poikkeavaa?
- Voiko EGR-ongelma aiheuttaa satunnaisesti jotakin pahaa hajua? Olen ymmärtänyt, että DPF-poltot kyllä, mutta että EGR viimeisinä henkäyksinään tekisi moista...
- Olisiko tässä kohtaa mielekästä poistaa EGR-käytöstä ja onko tällä parantavaa vaikutusta siihen, jos se on jo loppusuorallaan?
- Onko foorumilla (esim. Nappe, Jcarlson) tehnyt EGR-poistoja tuohon koneeseen tai mikä olisi kustannustaso teetettynä?
- Kytkeytyykö DPF-poisto kiinteästi teknisesti EGR-poistoon, eli olisiko se syytä tehdä myös?
- Mitä pitäisi tehdä?