Vääränmerkkisen EGR- tai muut kuviot

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Vääränmerkkisen EGR- tai muut kuviot

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Röyhkeästi nostan esiin vääränmerkkisen kanssa kysymyksiä "modernin" dieselin vaivoista.

Röyhkeydelle on syynsä. Täältä tuntuu saavan ammattitaitoisilta ihmisiltä apuja maallikolle ns. perseestä perämoottoriin.

Potilas on allekirjoituksen Citroen ja 173tkm ajettu. Olen ymmärtänyt, että kone on sama kuin esim. Freelander 2:ssa ja monissa Fordeissa. Auto itsessäänhän on identtinen Mitsubishi Outlander mk2:sen kanssa.

Autoon tuli linkin viewtopic.php?p=1242579#p1242579 mukaiset oireet, jotka hoidettiin hienosti kuntoon. Nyt heräsi kuitenkin pari kysymystä keittiöparlamentin kautta. Oli joku yleisesti luotettavana pidetty automies saanut vaemon epäilemään kulkineensa luotettavuutta.
  • Voiko EGR olla syypäänä kaasuläppäkotelon rikkoutumiseen?
  • Voiko EGR-ongelma aiheuttaa käyntiääneen jotakin poikkeavaa?
  • Voiko EGR-ongelma aiheuttaa satunnaisesti jotakin pahaa hajua? Olen ymmärtänyt, että DPF-poltot kyllä, mutta että EGR viimeisinä henkäyksinään tekisi moista...
  • Olisiko tässä kohtaa mielekästä poistaa EGR-käytöstä ja onko tällä parantavaa vaikutusta siihen, jos se on jo loppusuorallaan?
  • Onko foorumilla (esim. Nappe, Jcarlson) tehnyt EGR-poistoja tuohon koneeseen tai mikä olisi kustannustaso teetettynä?
  • Kytkeytyykö DPF-poisto kiinteästi teknisesti EGR-poistoon, eli olisiko se syytä tehdä myös?
  • Mitä pitäisi tehdä?
Tiedän. Kysymykset ovat aika triviaaleja diesel- ja automiehille. Itse en ole kumpaakaan. Enemmänkin olen triviaali. Nettiä kyllä selasin sekä lontooksi että härmäksi, mutta en kolmessa tunnissa päässyt asiasta selvyyteen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin