Ttid tehottomuus. Foorumia kyllä on luettu.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Ttid tehottomuus. Foorumia kyllä on luettu.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Noniin eli potilas on my. 08 uudemmalla juuri vaihdetulla imusarjalla. JC egr off softaus ja dpf näkyy Esidin kautta. Tehot hukkuu???

Autolla kun kiihdyttää manuaalipuolella(AUTOMAATTI) 2->>, niin kolmen tonnin kohdalla rupee vedot loppumaan ja kun päästään 4000rpm, niin sit lähtee taas vetämään kunnolla. Siihen asti tehot on hukassa. 3krpm kohdalla tekee sellasta humppausta.

Tänään vaihdeltu hukkaporttien ohjausventtiileitä, mutta ei muutosta. Kierroksessa on yksi käytetty varaosa ja ne mitkä siellä olikin.

Turbon putkia yksi uusittu silikoninen, mutta ei tämä imuvuodolta vaikuta äkkiseltään, mutta voit osoittaa minun olevan väärässä, jos voit siis.

Ei vikakoodeja.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid tehottomuus. Foorumia kyllä on luettu.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Isomman turbon magneettiventtiili rikki :wink:
Osta uusi. Ei kannata laittaa käytettyjä. Molempien turbojen magneettiventtiilit samanlaisia.

Tuo vika tulee juuri 3000 rpm jälkeen esiin, kun silloin pienempi turbo jää pois pelistä ja vain iso turbo ahtaa. Magneettiventtiili ei pidä alipainetta kunnolla vaan vuotaa sitä ulos niin silloin hukkaportti seilaa ja on liikaa auki.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid tehottomuus. Foorumia kyllä on luettu.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

petrisa kirjoitti:
Ma Kesä 22, 2020 18:06
Isomman turbon magneettiventtiili rikki :wink:
Osta uusi. Ei kannata laittaa käytettyjä. Molempien turbojen magneettiventtiilit samanlaisia.

Tuo vika tulee juuri 3000 rpm jälkeen esiin, kun silloin pienempi turbo jää pois pelistä ja vain iso turbo ahtaa. Magneettiventtiili ei pidä alipainetta kunnolla vaan vuotaa sitä ulos niin silloin hukkaportti seilaa ja on liikaa auki.
Toivon todella, että olet oikeassa, koska minulle on tulossa 2 kpl uusia ohjausventtiileitä, joten palataan asiaan, kun saan ne vaihdettua.

Ristiin vaihtamisella ei ole tapahtunut muutosta.

Miten pääsen käsiksi siihen alempaan hukkaportin ohjaustankoon. Onko se alakautta nähtävissä?
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Vastaa Viestiin