Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3662
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jyyrä kirjoitti:
To Heinä 16, 2020 16:50
Se voi olla että tuolla ei ole mitään vaikutusta. Lähinnä mietin tuon pikku turbon voitelua että miten kärsii kylmäkäynnistyksistä kun voitelu tulee kannen yläosasta? Mutta on kyllä taas nautinto ajaa kun tehot on tallessa 😁
Eiköhän siellä turbossa laakereissa ole aina öljyä vähän ja eihän se turbo vielä "vingu" kierroksilla heti startin jälkeen. Tästä en olisi huolissani. Jos jokin "leipoo", niin itselle tulisi ensimmäisenä mieleen männänrenkaat ja venttiilikoneisto.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

petrisa kirjoitti:
To Heinä 16, 2020 18:50
jyyrä kirjoitti:
To Heinä 16, 2020 16:50
Se voi olla että tuolla ei ole mitään vaikutusta. Lähinnä mietin tuon pikku turbon voitelua että miten kärsii kylmäkäynnistyksistä kun voitelu tulee kannen yläosasta? Mutta on kyllä taas nautinto ajaa kun tehot on tallessa 😁
Eiköhän siellä turbossa laakereissa ole aina öljyä vähän ja eihän se turbo vielä "vingu" kierroksilla heti startin jälkeen. Tästä en olisi huolissani. Jos jokin "leipoo", niin itselle tulisi ensimmäisenä mieleen männänrenkaat ja venttiilikoneisto.
Rvssät koneeseen, niin ei tartte tuota miettiä. Ajettiinhan vanhalla Sierralla Helsingistä Hämeenlinnaan ilman öljyä ja ainoa vaurio oli nokka-akselin Stefan kärähtäminen. :lol:
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Ei natsannut päästöt vieläkään katsastuksessa. Ennen turbon vaihtoa n.2,5 nyt n.1,8.. En tiedä sit voiko suuttimet alkaa olemaan lopun edellä, kun kuitenkin viime vuonna noi päästöt oli tasan 1.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10762
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Naapuri sai Volvon päästöt katsastuskelpoisiksi jollain polttoaineen lisäaineella. Joku diesel injector cleaner tjsp se oli, Motonetistä osti. Polki myös hetken motaria isoilla kierroksilla.

En olisi itse uskonut että auttaa niin paljon, mutta näin kävi.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Vaara ohi.. Paikallinen autohuolto sai savutuksen keskiarvoksi 1,2 kolmella eri polkaisulla, paras taisi olla n.1. :D Täytyy viedä lappu tänään konttorille.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero
-
Viestit: 6806
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja aero »

Se voep olla että tarttee kotva polkee että tilanne paranee kun on päässyt pahaksi. Ei välttämättä olisi huono idea ajaa pari tankillista myyllä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Juu, myytä on toinen tankillinen menossa. Huomaa selvästi että kun paikallaan kaasuttelee niin joskus pölläyttää hieman nokea, mutta seuraavilla polkaisuilla ei välttämättä yhtään. Normaali ajossa ei ainakaan peilistä katsottuna savuta yhtään. Sekä matka ajon jälkeen kun lyö kaasun pohjaan niin savuttaa vähemmän kuin dpf paikallaan, jolloin oli koko tienoo mustassa pilvessä :roll: Joskus olen miettinyt että mikä järki on kerätä tuota noki paskaa suodattimeen joka sitten täyskaasu kiihdytyksessä sylkee kaiken irto paskan kerralla ulos takana tulevan silmille..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero
-
Viestit: 6806
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja aero »

Sylkemisen yhteydessä se poltetaan vähemmän vittumaiseksi paskaksi.

Henkilökohtaisesti tykkään enempi ajaa pyörällä DPF-dieselin perässä kuin sellaisen joka puskee voimasavua vähän väliä. Onneksi jälkimmäisistä pääsee ohi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Joo sen hiukkasloukun tarkoitus ole kerätä sitä paskaa sisäänsä ja se paska poltetaan sitten hallitusti vähemmän haitalliseksi. Mutta kyllä tuo meidän Ttid päästi tuon loukun kanssakin sellaiset voimasavut kun esim.risteyksestä lähti ripeämmin kiihdyttämään. Pahinta oli se että olit ajanut pitkään pintakaasulla ja sen jälkeen linttaat kaasun pohjaan, ja veikkaan että tuossa prosessissa ei tapahtunut mitään hallittua polttoa :lol: Sekä tuota voimasavuilua näkee paljon myös uudehkoissa dieseleissa, joissa on varmasti kaikki mahdolliset saastelaitteet käytössä. No onneksi ei tarvitse enään paljoa ajella näillä vanhoilla polttomoottoriautoilla kun matkaa voi taittaa mukavasti sähkölläkin 8)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero
-
Viestit: 6806
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja aero »

No ei se ihan ehjältä kuulosta tuo vanha käytöskään. Suurin osa näistä näyttää olevan aika vähäsavuisia kuitenkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3190
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja SS »

Itse en kyllä ole onnistunut näkemään taustapeilistä minkään näköistä savua vaikka olisi poltto päällä. Olen tuota hieman ihmetellytkin kun ainakin eräässä japanilaismerkissä poltto oli helppo havaita kunnon savupilvestä.

Ilman DPF:ää putkeen ja vaimentimiin kertyy jonkin verran nokea joka sitten reilummalla polkaisulla pöllähtää pihalle. Ennen päästötestiä kannattaakin tehdä muutama nilkan oikaisu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Joo ei tuo meidänkään auto silloin savunnut kun oli itse poltto menossa, tai ei sitä ainakaan peilistä nähnyt.. Voihan se olla että se dpf oli jo umpi tukossa kun auto meille tuli ja on siksi pölläytellyt savua pinta kaasu ajelun jälkeen. :roll: No onneksi tuo meidän merssu ei vielä savuta 😂
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

SS kirjoitti:
Ti Heinä 21, 2020 19:43
Itse en kyllä ole onnistunut näkemään taustapeilistä minkään näköistä savua vaikka olisi poltto päällä. Olen tuota hieman ihmetellytkin kun ainakin eräässä japanilaismerkissä poltto oli helppo havaita kunnon savupilvestä.

Ilman DPF:ää putkeen ja vaimentimiin kertyy jonkin verran nokea joka sitten reilummalla polkaisulla pöllähtää pihalle. Ennen päästötestiä kannattaakin tehdä muutama nilkan oikaisu.
Hankala auto oikoa nilkkaa. Lähtee korttii tosi nopsaan. :lol: :saab: Ttid rules
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1103
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Tänään purin vanhan turbon ja tuomio oli selvä. Pienempi turbo pyöri vähän nihkeästi ja kun avasin pakopuolen niin sieltä oli mennyt vissiin tavaraa läpi ja/tai siivet oli hangannut pako pesään..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

jyyrä kirjoitti:
La Heinä 25, 2020 20:14
Tänään purin vanhan turbon ja tuomio oli selvä. Pienempi turbo pyöri vähän nihkeästi ja kun avasin pakopuolen niin sieltä oli mennyt vissiin tavaraa läpi ja/tai siivet oli hangannut pako pesään..
Mikä vuosimalli, kilometrit, oliko imusarja vaihdettu?
Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Tämmöinen
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Keskinen84 (a) gmail.com
Vastaa Viestiin