Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Kesä 29, 2020 20:17
petrisa kirjoitti:
Ma Kesä 29, 2020 11:07
Softattuna DTH 180 hv/380 Nm, joten se nyt jotenkin menee samoihin pelkästään noita tulkitsemalla.
Nuo lukemat taitavat olla Hirschin. Esimerkiksi JC Performance "lupaa" 190 hv/410 Nm, ja Celtic Tuning 199 hv/415 Nm.
Eivät ole, vaan Maptunin.
aero kirjoitti:
Ma Kesä 29, 2020 20:28
Kyllähän ne huippuarvot saa lähelle tuplaturbon vakiolukemia, mutta se vääntökäyrän muoto ja alle jäävä pinta-ala voi edelleen jäädä hivenen erilaiseksi. Petrisa:n mainitsemat vääntölukemat 1500 ja 2000rpm tienoossa kertovat omaa kieltään.
Se on juuri näin. Eipä niissä huippulukemissa kovin merkittävää eroa ole, mutta noilla alimmilla kierroksilla juuri tämä kaksois turbotekniikka: pikkuturbo + isoturbo, on lähinnä tuon pikkuturbon ansiota, että väännöt/tehot ovat niin paljon suuremmat. Eiköhän se ole ollut tämän tekniikan tarkoituskin.

Itse myös huomasin tässä TTiD:ssä ihan vahingossa joskus monen viikon käytön jälkeen "että välähtikö millisekunnin ajan jokin mittaristossa".
Aloin sitten tarkkailemaan niin öp-valohan se välähti. Piti vain osata tehdä asia siten, että ei käynnistä autoa heti, vaan laittaa virrat päälle ja vasta pitemmän viiveen päästä starttaa. Autonhan voi startata käytännössä samantien kun kääntää virtoja päälle, koska hehkutus on mallia "pika". Näin tulee pääasiassa tehtyäkin. Eikä mitään valoja välähdä.

En aio tehdä tälle asialle mitään, vaikka nyt tiedossani on, että siellä se "välähtää" oikein sopivassa tilaisuudessa. Jos tämä kone tähän leipoo, niin sitten leipokoon. Jota en kuitenkaan usko sen tekevän tuon vaivaisen mitättömän hetken aikana. Mikäli näin onnettomasti kuitenkin kävisi, se olisi sitten minun saab-urani loppu, koska joka tapauksessa seuraava autoni ei tule olemaan enää Saab. Syyt ovat: riittävän nuoria ja vähänajettuja Saabeja minun makuuni ei enää saa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Meillä tuo savutus oli viime vuonna katsastuksessa jotain 1 luokkaa, ilman dpf:ää. Nyt tuo savutus oli hieman isompi eli n.2.5 :lol: No nyt on tilattu neobrotherilta taas 900€ saabin pelastuspaketti, sis uuden turbon.. Onko kellään mitään käsitystä mitä tuollaisen uuden ahtimen muokkaus maksaa? Tuli vaan mieleen että jos nyt kerran vaihdan tuon uuden ahtimen niin pitäiskö kokeilla saisiko joku paja muokattua sitä isommaksi.. Toki ei mulla ole mitään käsitystä mihin asti suuttimet riittää, että meneekö nekin vaihtoon? Mukava olisi saada sellaiset 260-280hv irti :roll:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

jyyrä kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 09:48
Meillä tuo savutus oli viime vuonna katsastuksessa jotain 1 luokkaa, ilman dpf:ää. Nyt tuo savutus oli hieman isompi eli n.2.5 :lol: No nyt on tilattu neobrotherilta taas 900€ saabin pelastuspaketti, sis uuden turbon.. Onko kellään mitään käsitystä mitä tuollaisen uuden ahtimen muokkaus maksaa? Tuli vaan mieleen että jos nyt kerran vaihdan tuon uuden ahtimen niin pitäiskö kokeilla saisiko joku paja muokattua sitä isommaksi.. Toki ei mulla ole mitään käsitystä mihin asti suuttimet riittää, että meneekö nekin vaihtoon? Mukava olisi saada sellaiset 260-280hv irti :roll:
Muistelisin, että Finn-turbolla olisi joskus ollut kiinnostusta katsoa mitä tälle tuplaturbo paketille saisi tehtyä.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Lukaisin vähän tietoa DPF:n paine-ero anturien toiminnasta.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin anturi mittaa paine-eroa aina 1 bar saakka. Signaali on vastaavasti n. 1 V ... 4,5 V.
Kun paine-ero on 0,75, pitää viimeistään silloin käynnistää poltto. Tähän vaikuttaa kuitenkin silloinen moottorin kuormitustilanne.

WIS:hän väittää, että polttoon ei paine-ero anturin signaali vaikuta, vaan ne ajotapahtumat. Se ehkä onkin noin, mutta ei kerro varmaan ihan koko totuutta. Väittäsin, että tästä huolimatta myös paine-ero anturi vaikuttaa eli jompi kumpi saa aikaan polton. Ehkäpä ajotapa ehtii sen käynnistää pääsääntöisesti ensin, eli softa on pyritty tekemään niin. Mikäli paine-ero jää suuremmaksi kuin 0,75 bar poltoista huolimatta, käsittääkseni silloin pitäsi syntyä vikakoodi.

Oma ajatukseni on se, että nyt tuo paine-ero menee polton jälkeen ja sen seurauksena myös normaalissa ajossa alle tuon raja-arvon eikä siten näytä mitään ongelmaa olevan. Vasta kunnon kiihdytyksessä, kuten nyt näissäkin tapauksissa on käynyt, tukos alkaa näkyä ja johtaa kiihdytysongelmiin. Paine--eron täytyy kai kasvaa myös anturissa yli tuon sallitun, mutta ilmeisesti sitä ei tuossa kovassa kiihdytyksessä noteerata. Toisin sanoen signaalin uskottavuuteen vaikuttaa kuormitustilanne ja kovassa kiihdytyksessä on suuri kuormitus. Silloin tämä paine-ero signaali ei saa aikaan "hälytystä" vaikka nouseekin yli tuon 0,75 barin.

Voisikohan tuo olla noin, kun autothan toimivat normaalisti ihan ok, kunhan ei polkaise kunnolla. Olisikohan tämän tilanteen nähnyt livedatasta OpCommilla kun kiihdyttää, että paine-ero nousee "tappiin". Uskon näin. Pitäisi vain tietää mikä tuo "tappi- arvo" on kunnossa olevalla DPF:llä ja mielellään juuri piakkoin polton jälkeen.

Sitten sellainen juttu, että onko nämä ongelmat esiintyneet vain Stagetetuilla TTiD- koneilla? Niissähän on selvästi kovemmat ahdot kuin vakiona, joten alkaako DPF ahistaa vain niitä liikaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja aero »

^Se voi hyvin olla, että tuo 0,75bar paine-ero on vakiosoftalla vielä ns. siedettävän rajoissa ja valittu juuri sillä perusteella, että vakioauto toimii vielä hienosti. Stagella kun vetää vähän kovemmin ilmaa niin alkaa ne haasteet näkyä helpommin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Oman auton dpf poltto meni täysin sekaisin pöntön tyhjennyksen jälkeen. Eli auto yritti tehdä polttoa jatkuvalla tahdilla, käytännössä aina kun käynnistyksen jälkeen autolla ajoi muutaman kymmenen kilometriä. Dpf poisto ei onnistunut ohjelmasta ensimmäisellä kerralla ja sitten kun ajoin autoa uudelleen ohjelmointiin, niin takana tuleva auton omistaja ei ollut kovin iloinen tien peittävästä savupilvestä :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

petrisa kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 18:59
Lukaisin vähän tietoa DPF:n paine-ero anturien toiminnasta.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin anturi mittaa paine-eroa aina 1 bar saakka. Signaali on vastaavasti n. 1 V ... 4,5 V.
Kun paine-ero on 0,75, pitää viimeistään silloin käynnistää poltto. Tähän vaikuttaa kuitenkin silloinen moottorin kuormitustilanne.

WIS:hän väittää, että polttoon ei paine-ero anturin signaali vaikuta, vaan ne ajotapahtumat. Se ehkä onkin noin, mutta ei kerro varmaan ihan koko totuutta. Väittäsin, että tästä huolimatta myös paine-ero anturi vaikuttaa eli jompi kumpi saa aikaan polton. Ehkäpä ajotapa ehtii sen käynnistää pääsääntöisesti ensin, eli softa on pyritty tekemään niin. Mikäli paine-ero jää suuremmaksi kuin 0,75 bar poltoista huolimatta, käsittääkseni silloin pitäsi syntyä vikakoodi.

Oma ajatukseni on se, että nyt tuo paine-ero menee polton jälkeen ja sen seurauksena myös normaalissa ajossa alle tuon raja-arvon eikä siten näytä mitään ongelmaa olevan. Vasta kunnon kiihdytyksessä, kuten nyt näissäkin tapauksissa on käynyt, tukos alkaa näkyä ja johtaa kiihdytysongelmiin. Paine--eron täytyy kai kasvaa myös anturissa yli tuon sallitun, mutta ilmeisesti sitä ei tuossa kovassa kiihdytyksessä noteerata. Toisin sanoen signaalin uskottavuuteen vaikuttaa kuormitustilanne ja kovassa kiihdytyksessä on suuri kuormitus. Silloin tämä paine-ero signaali ei saa aikaan "hälytystä" vaikka nouseekin yli tuon 0,75 barin.

Voisikohan tuo olla noin, kun autothan toimivat normaalisti ihan ok, kunhan ei polkaise kunnolla. Olisikohan tämän tilanteen nähnyt livedatasta OpCommilla kun kiihdyttää, että paine-ero nousee "tappiin". Uskon näin. Pitäisi vain tietää mikä tuo "tappi- arvo" on kunnossa olevalla DPF:llä ja mielellään juuri piakkoin polton jälkeen.

Sitten sellainen juttu, että onko nämä ongelmat esiintyneet vain Stagetetuilla TTiD- koneilla? Niissähän on selvästi kovemmat ahdot kuin vakiona, joten alkaako DPF ahistaa vain niitä liikaa.
Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

jyyrä kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 20:27
Oman auton dpf poltto meni täysin sekaisin pöntön tyhjennyksen jälkeen. Eli auto yritti tehdä polttoa jatkuvalla tahdilla, käytännössä aina kun käynnistyksen jälkeen autolla ajoi muutaman kymmenen kilometriä. Dpf poisto ei onnistunut ohjelmasta ensimmäisellä kerralla ja sitten kun ajoin autoa uudelleen ohjelmointiin, niin takana tuleva auton omistaja ei ollut kovin iloinen tien peittävästä savupilvestä :lol:
Kuinkahan toi mulla onnistuu, kun pitäisi Kauhavalla ottaa toi dpf auki ja ajella Kokkolaan softaamaan. Tuleekohan pitkä ja savuisa matka?. Onkohan toi kuinka normaali tilanne?
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

jyyrä kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 09:48
Meillä tuo savutus oli viime vuonna katsastuksessa jotain 1 luokkaa, ilman dpf:ää. Nyt tuo savutus oli hieman isompi eli n.2.5 :lol: No nyt on tilattu neobrotherilta taas 900€ saabin pelastuspaketti, sis uuden turbon.. Onko kellään mitään käsitystä mitä tuollaisen uuden ahtimen muokkaus maksaa? Tuli vaan mieleen että jos nyt kerran vaihdan tuon uuden ahtimen niin pitäiskö kokeilla saisiko joku paja muokattua sitä isommaksi.. Toki ei mulla ole mitään käsitystä mihin asti suuttimet riittää, että meneekö nekin vaihtoon? Mukava olisi saada sellaiset 260-280hv irti :roll:
Mitähän tämä pelastuspaketti sisältää. Saitko Saabin katsastettua, vai menikö osien odotteluksi.?
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Joo, osia odotellaan. Tilaukseen meni turbo, öljynsuodatin, öljyt, pakosarjan tiiviste, molemmat takajarrusatulat ja palat, sumuvalot, uudet kangasmatot, ilmansuodatin, etu kallistuksenvakaajan pystytangot. Voi olla että menee uusinta katsastus umpeen ennen kuin ehtii kaikki korjaamaan. Varsinkin jos nyt innostuu laittamaan turboa johonkin pajalle.. Tuo turbon vaihto ei muutenkaan taida olla ihan muutaman tunnin homma.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Mulla toi dpf episodi tais mennä jotenkin niin että lähdettiin softauksen jälkeen pohjoiseen reissuun, jonka aikana tuli polttoväli täyteen. No sitten kun auto alkoi sitä polttoa tekemään niin siitä ei oikeasti tullut loppua. Joka kerta kun auton käynnisti ja lähti ajamaan niin kohta oli savut perässä. Rovaniemellä joku herrasmies innostui ottamaan saabin perästä kuvan liikennevaloissa kun savua tuli putkista kohtuullisesti :lol: Tuota polttoa kesti aina hetken, mutta loppui onneksi kun autolla oli ajanut jonkin aikaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 20:48
petrisa kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 18:59
Lukaisin vähän tietoa DPF:n paine-ero anturien toiminnasta.

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin anturi mittaa paine-eroa aina 1 bar saakka. Signaali on vastaavasti n. 1 V ... 4,5 V.
Kun paine-ero on 0,75, pitää viimeistään silloin käynnistää poltto. Tähän vaikuttaa kuitenkin silloinen moottorin kuormitustilanne.

WIS:hän väittää, että polttoon ei paine-ero anturin signaali vaikuta, vaan ne ajotapahtumat. Se ehkä onkin noin, mutta ei kerro varmaan ihan koko totuutta. Väittäsin, että tästä huolimatta myös paine-ero anturi vaikuttaa eli jompi kumpi saa aikaan polton. Ehkäpä ajotapa ehtii sen käynnistää pääsääntöisesti ensin, eli softa on pyritty tekemään niin. Mikäli paine-ero jää suuremmaksi kuin 0,75 bar poltoista huolimatta, käsittääkseni silloin pitäsi syntyä vikakoodi.

Oma ajatukseni on se, että nyt tuo paine-ero menee polton jälkeen ja sen seurauksena myös normaalissa ajossa alle tuon raja-arvon eikä siten näytä mitään ongelmaa olevan. Vasta kunnon kiihdytyksessä, kuten nyt näissäkin tapauksissa on käynyt, tukos alkaa näkyä ja johtaa kiihdytysongelmiin. Paine--eron täytyy kai kasvaa myös anturissa yli tuon sallitun, mutta ilmeisesti sitä ei tuossa kovassa kiihdytyksessä noteerata. Toisin sanoen signaalin uskottavuuteen vaikuttaa kuormitustilanne ja kovassa kiihdytyksessä on suuri kuormitus. Silloin tämä paine-ero signaali ei saa aikaan "hälytystä" vaikka nouseekin yli tuon 0,75 barin.

Voisikohan tuo olla noin, kun autothan toimivat normaalisti ihan ok, kunhan ei polkaise kunnolla. Olisikohan tämän tilanteen nähnyt livedatasta OpCommilla kun kiihdyttää, että paine-ero nousee "tappiin". Uskon näin. Pitäisi vain tietää mikä tuo "tappi- arvo" on kunnossa olevalla DPF:llä ja mielellään juuri piakkoin polton jälkeen.

Sitten sellainen juttu, että onko nämä ongelmat esiintyneet vain Stagetetuilla TTiD- koneilla? Niissähän on selvästi kovemmat ahdot kuin vakiona, joten alkaako DPF ahistaa vain niitä liikaa.
Tänään töihin ajellessa katselin Esidistä tota dpf2 valikkoa ja siinähän näkyy tuo dpf paine kpa siinä taitaa olla yksikkönä. Voisiko joku laittaa toimivan dpffän paineita vaikka kolmosella kiihdyttäen 1500rpm->3500rpm. Voisin huomenna katsella omastani samat lukemat. Juurikin niistä logeista olisi täytynyt näkyä toi paine ero, jos ei muuta.
Voin ottaa, kun mulla auto toimii (ainakin toistaiseksi). Saan kuitenkin tehtyä tuon vasta loppuviikosta, kun nyt ei ole auto käytettävissäni. Harvoin noin, mutta nyt näin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jyyrä kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 09:48
Tuli vaan mieleen että jos nyt kerran vaihdan tuon uuden ahtimen niin pitäiskö kokeilla saisiko joku paja muokattua sitä isommaksi.. Toki ei mulla ole mitään käsitystä mihin asti suuttimet riittää, että meneekö nekin vaihtoon? Mukava olisi saada sellaiset 260-280hv irti :roll:
Latvialainen Andris Rinkis ottanut 315hv irti 1.9TiD:stä:
https://www.youtube.com/watch?v=uQUk7NdrDfE

YouTubesta löytyy myös hänen kiihdytysvetojaan samalla autolla, kun se oli vielä "vain" 280hv.

Mitäköhän tuon auton savutusarvot ovat? :roll: :wink:
petrisa kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 09:41
En aio tehdä tälle asialle mitään, vaikka nyt tiedossani on, että siellä se "välähtää" oikein sopivassa tilaisuudessa. Jos tämä kone tähän leipoo, niin sitten leipokoon. Jota en kuitenkaan usko sen tekevän tuon vaivaisen mitättömän hetken aikana. Mikäli näin onnettomasti kuitenkin kävisi, se olisi sitten minun saab-urani loppu, koska joka tapauksessa seuraava autoni ei tule olemaan enää Saab. Syyt ovat: riittävän nuoria ja vähänajettuja Saabeja minun makuuni ei enää saa.
Meillä tuo korjattiin NG9-5:ssa K***xuksen piikkiin.
Osa ei sinänsä maksa juurikaan mitään, mutta töitä siihen menee 4-5 tuntia sellaiselta, joka tietää mitä tekee.

Joo, seuraava auto tuskin tulee olemaan minullakaan Saab, vaikka niitä rakastankin. NG9-5 on tehty maaliskuussa 2011, joten sitä uudempaa kohtuullisella polttoaineen kulutuksella kulkevaa Saabia ei oikein löydy. Kyllä se on sitten alettava katselemaan muita merkkejä. Vahva vaihtoehto on tuo toinen ruotsalainen, nykyään kiinalaisessa omistuksessa oleva :wink: Ellei sitten NEVS "vedä kania hatusta" ja tuo markkinoille jonkun Saabia muistuttavan sähkökulkineen. Ovat kuitenkin ähränneet jo sen 9-3EV:n parissa niin kauan, että en välttämättä pidättäisi hengitystäni, että Trollhättanista tulisi enää mitään :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Tuossa 315hv versiossa on muka Z19DTR:n suuttimet. Luulis että kait niitä on jouduttu jo modaamaan..? Jos noi suuttimet riittää oikeasti tuonne asti niin sitten kyllä lähtee turbo pajalle modattavaksi, ja uutta softaa ecuun :lol: Tuohon Ttid malliin käy vissiin sama ic kun 2.8L bensa versioon? Niitäkin nyt saisi ihan kohtuu rahalle esim.KL-racing:ltä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Ttid:n hukkaportin magneettiventtiilit.

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 07:17
Joo, seuraava auto tuskin tulee olemaan minullakaan Saab, vaikka niitä rakastankin. NG9-5 on tehty maaliskuussa 2011, joten sitä uudempaa kohtuullisella polttoaineen kulutuksella kulkevaa Saabia ei oikein löydy. Kyllä se on sitten alettava katselemaan muita merkkejä. Vahva vaihtoehto on tuo toinen ruotsalainen, nykyään kiinalaisessa omistuksessa oleva :wink: Ellei sitten NEVS "vedä kania hatusta" ja tuo markkinoille jonkun Saabia muistuttavan sähkökulkineen. Ovat kuitenkin ähränneet jo sen 9-3EV:n parissa niin kauan, että en välttämättä pidättäisi hengitystäni, että Trollhättanista tulisi enää mitään :roll:
Samoin mullakin tuo toinen "ruotsalainen" on vahva ehdokas.
Sähkökulkupeli ei tule kyseeseen. Ladatava hybridi tietenkin vähän eri juttu. Täyssähköauto ei missään nimessä eikä myöskään itselataava hybridi (kusetusta).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin