2.2 tid 125hp dieselpumppu

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
jorse
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 20:17

2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja jorse »

moi,
mulla Saab 9-3 2.2 tid 2001 125hp manuaali. Diesel-pumpun sähköpuoli rikki. olen katsellut ebaystä käytettyjä pumppuja, joista voisi siirtää sähköosan omaan tai sitten koko pumppu vaihtoon. Ensinnäkin pumppu pitää olla kaksi-kampainen; numero sähköboksin kyljessä, onko sillä merkitystä? Mulla 0281 001 998 087003 A 810. Mahtaako A tarkoittaa jotain? pumpuista osa on 409- ja toiset on 047-alkuisia numeroita, vaikka ne näyttävät fyysisesti täysin samanlaisilta. Eli sopiiko mikä tahansa Saabin kaksikampainen 2.2. tid:n pumppu mun autoon, myös 9-5:stä? Tämähän on Opelin moottori; sopiiko Opelin pumppu myös Saabii, tarviiko esim ohjelmoida?
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: 2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

0281 001 998 087 on Boschin nro ja ympyröitynä tehdas tai sen valmistuslinja, muistaakseni . Kysypä joltain Boschin korjaamolta. Tuolla voi olla VP44-osaamista: https://www.hakkinen.fi/
En mene vannomaan, että eivät käy ristiin eri korisissa, kun korin puolesta elektroniikka on niin erilaista.
Laita google kääntämään:
https://www.vp44.de/

Statistisch lässt sich sagen, dass 90% bis 95% aller Schäden die schlussendlich zum Ausfall der VP30 und VP44 Einspritzpumpe von BOSCH führen, Schäden am Steuergerät und nicht an der Mechanik der betreffenden Pumpe sind.
Syytetään sähköpuolta 90-95% joten PSG5-ohjailaite syynä.

https://www.vp44.de/index.php/steuergeraet-psg5
bei OPEL und Saab: P1631 , P1630 , P1651 beschädigtes Einspritzpumpen Steuergerät, Mengenstellwerk , Magnetventil , CAN BUS
vikakoodit meinaa: viallinen ohjainlaite (eli mallia PSG5 vanhoissa kolkeissa), määränsäärin, magneettiventtiili, väylä.
Irroitusohje (ei tarvi pumppua irroittaa)
https://www.vp44.de/index.php/vp44-ausbauanleitung
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
JeiPii
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 10:23
Paikkakunta: Lappi

Re: 2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja JeiPii »

Onko ecun korjautus poissuljettu? Ainakin sercap teki aikaisemmin Suomessa näitä.
#6648
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja baasenar »

JeiPii kirjoitti:
Su Maalis 26, 2023 16:39
Ainakin sercap teki aikaisemmin Suomessa näitä.
Tekee edelleen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jorse
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 20:17

Re: 2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja jorse »

Moi, projekti seisoo edelleen pihassa... Vaihdoin sähköboxin toisesta pumpusta, mutta en ole saanut autoa käyntiin. Kiinnostaisi lukea vikakoodit, mutta miten ne saisi luettua? On kokeiltu ainakin kolmea eri vikakoodin lukijaa, mutta herjaavat, että ei yhteyttä. Pitääkö olla Tech 2, vai mikä?
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.2 tid 125hp dieselpumppu

Viesti Kirjoittaja anv »

^ Olikos nyt niin että ajonesto oli noissa sähköaivoissa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin