tturku kirjoitti: ↑Pe Touko 20, 2022 12:56
Voihan se olla että sulla on DPF:n sisuskalut lähteneet liikkeellle ja se on oikeasti tukossa myös? Siihen auttaa sit enään vaan joko uusiminen tai laiton suolestaminen.
Mutta tekiskö se silloin sitä pakkopolttoakaan? Kuitenkin siihen vielä suostunut.
Korjaamon lopputuomioksi jäi, että tekee nyt hehkujen vaihdon jälkeen kyllä pakkopolton, mutta ajossa ei ala polttamaan heidän oletuksen mukaan EGR:n vikakoodin takia.
Eilen nyt sain viimein irrotettua sen kaasuläpän ja sen takana oleva putki oli kyllä aivan käsittämättömän paskainen, varsinkin se putken ura oli täynnä sellaista sulaneen lakritsin oloista nokitöhnää. Putsailin sen miten parhaiten taisin, nollasin vikakoodit ja lähdin koeajolle.
Nyt en ainakaan eilisellä lenkillä saanut EGR:n koodia esille, mutta
ei se vaan siltikään ajossa polta. P1901 ilmestyy ajon jälkeen seuraavalla käynnistyksellä tauluun helikopterivalon kanssa. Mitähän tässä vielä kokeilisi? Vai pitääkö se pakkopoltto teettää vielä kerran nyt, että auto suostuisi itse taas polttamaan?
(Sivuhuomautuksena: Sain tähän vioista huolimatta vuoden leiman ilman huomautuksia
. Nollasin koodit katsastustoimiston pihalla ja jollain ihmeen kaupalla tuo P1901 tai vikavalo ei ilmestynyt katsurin testaillessa autoa. Noin sata metriä katsastuksen pihasta ajon jälkeen valo taas syttyi
).