Pakkopoltto tech

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sain lainaan Techin ja ihmettelin noita arvoja:
Avossa poltot on toimineet hyvin mutta ihmettelen et mitä arvoja tuossa rullaa
Kuva
Ylemmässä kuvassa
Pf soot 96% ja esid näyttää samaa.
On ajettu pätkää ja kelit kylmii ny pari viikkoo niin ei ole tehnyt polttoo.
Edellisestä poltosta 785km

Mut sit siinä pyörii toiset lukemat 8% ja 23185km 8O

Mitä ihmettä toi mahtaa tarkoittaa??
Kuvat on vähä huonoja kun tech oli kohmeessa..

Polttoo ei antanut tehdä kun muka liian täys..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyseessä siis 2006 vuotiset 1.9 tidsit

Kuva

Farkku antoi lukemat 32% ja 35km
Ja toine 8% 68020km

Tähän en kokeillu pakkopolttoo koska pakosarjan tiiviste vuotaa :facepalm_man:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja petrisa »

En saa oikein selvää muista kuin ihan tuosta ensimmäisestä liitetystä kuvasta.

"PF soot density 96 %" tarkoittaa että suodatin on 96 %:sti täynnä eli todella täynnä

" PF pressure 0,8 kPa" on dpf:n yli oleva painehäviö. Se elää ajossa, kiihdytyksessä ja kierroksilla kasvaa

"temperature 1 ja 2" ovat dpf:n etu ja takapuolella olevat lämpötilat. Polton aikana lämpötilat siten että 1 vähän alle 600 ja 2 vähän yli 600 astetta

"Dist since PF regenerat 785" kertoo että viimeisen polton jälkeen on ajettu 785 km. Vaikka poltto jää kesken tämä lukema nollautuu. Eli ei voi tietää menikö silloin poltto loppuun saakka

"PF regeneration" kertoo polton ollessa käynnissä sen edistymisen. Lähtee 0 % liikkeelle ja pyrkii 100 % asti eli loppuun
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo techi näyttö oli melko kohmees niin ei saanu hyvii kuvii.
Tiedän et on täys mut tosiaan toi näyttö vaihtui muutaman sekunnin välein ja tuon 96%/785km
ja 8%/23185km välillä. Lähinnä se ihmetyttää..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Paljonko sillä autolla on ajettu? Onko isompi lukema lähellä sitä? Jos on enemmän ajettu, niin se on varmaan arvo, jolloin suodatin on viimeksi 'vaihdettu'.

Tuhkamassahan on laskennallinen arvo, joka perustuu ajettuihin kilsoihin, vastapaineeseen ja polttoväliin. Sen voi aina nollata, vaikka suodatinta ei uusisikaan.

Paine-eroa tutkimalla selviää kuinka tukossa suodatin oikeasti on. Tyhjäkäynnillä paine-eron pitäisi olla alle 10 mBar.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sanotaan et jos kilsat oliski ruottin malliin niin ehkä...
Avossa 230tkm ja farkussa 538tkm.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Pystyykö pakkopolton tekemään OpComilla?

Omassa palaa nyt moottorin vikavalo ja vikakoodiksi antaa muun muassa P1901. On nyt talvella tullut ajettua Kuusamon pakkasissa nurkkapyöritystä, mikä ei varmaan ole optimaalinen tilanne tuolle hiukkaspoltolle :D.

Vai riittäisikö pelkkä pidempi maantielenkki tähän - eli yrittääkö auto tehdä vielä polton, vaikka vikavalo jo palaa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Saabatti kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 12:36
Pystyykö pakkopolton tekemään OpComilla?
Pystyy

ps Moottoriksi voi valita Opel Vectra C:n puolelta Z19DTx ja sitten valinta jossa DPF- mukana.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

petrisa kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 13:17
Pystyy

ps Moottoriksi voi valita Opel Vectra C:n puolelta Z19DTx ja sitten valinta jossa DPF- mukana.
Pääsin tuohon vaiheeseen asti, mutta kun yrittää aloittaa polton, sanoo "ECU negative answer to measure block request" ja ei tee mitään :x

Vikakoodejakaan ei anna lukea tuolta Vectran puolelta. Saab 9-5 valitsemalla antaa koodit, mutta siellä ei ole noita "programming" -vaihtoehtoja.

Onko vika käyttäjässä vai OpCom-kloonissa?

(Ajoin tänään yli 200 km maantietä ja ei tehnyt polttoa.)
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Aaaa..en huomannutkaan että kysessä 9-5.
Itsellä huonot kokemukset OpCommista tuon Saabin kanssa sen mitä joskus tullut jonkun toisen autoon kokeiltua. Enpä sitten tiedäkään toimiiko tuossa.
NG9-3:ssa toimii kuin kuuluisa junan vessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Eli Tech2 tarvitaan?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saabatti kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 20:52
Eli Tech2 tarvitaan?
Tai MDI Tech2Win -softalla.

Ymmärtääkseni silläkin pystyy triggeröimään pakkopolton, vaikka itse en ole vielä kokeillut.

Täytyisi varmaan ottaa tuo Tech2Win haltuun, kun tähän mennessä on käyttänyt MDI:tä vain NG9-5:een.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Saabium196
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

petrisa kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 20:17
Aaaa..en huomannutkaan että kysessä 9-5.
Itsellä huonot kokemukset OpCommista tuon Saabin kanssa sen mitä joskus tullut jonkun toisen autoon kokeiltua. Enpä sitten tiedäkään toimiiko tuossa.
NG9-3:ssa toimii kuin kuuluisa junan vessa.

http://www.sivustot.net/phweb/Auto/opc/
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Saabium196 kirjoitti:
Pe Huhti 29, 2022 09:22
petrisa kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 20:17
Aaaa..en huomannutkaan että kysessä 9-5.
Itsellä huonot kokemukset OpCommista tuon Saabin kanssa sen mitä joskus tullut jonkun toisen autoon kokeiltua. Enpä sitten tiedäkään toimiiko tuossa.
NG9-3:ssa toimii kuin kuuluisa junan vessa.

http://www.sivustot.net/phweb/Auto/opc/
Miksi laitot mulle tuo linkin?
Tunnen OpComin erittäin hyvin.

Minulla on OpCom useitakin versioita useassa eri koneessa. Toimii hyvin.
Tarkoitin ettei oikein toimi Saab og9-5:ssa. Saabin ng9-3:ssa se toimii erinomaisesti, mutta se onkin hyvin pitkälti verrattavissa Vectra C:hen.

ps GM based Saab osion alta löytyy Saab 9-5, mutta kuten kerroin niin huonot kokemukset on tuosta og9-5:n osalta. Vastaavasti ng9-5 kanssa ei mitään kokemusta. Siinä voisi jopa toimiakin, kun sukulaisuus Insigniaan on kaiketi ilmeinen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakkopoltto tech

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Pe Huhti 29, 2022 16:46
Saabium196 kirjoitti:
Pe Huhti 29, 2022 09:22
petrisa kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 20:17
Aaaa..en huomannutkaan että kysessä 9-5.
Itsellä huonot kokemukset OpCommista tuon Saabin kanssa sen mitä joskus tullut jonkun toisen autoon kokeiltua. Enpä sitten tiedäkään toimiiko tuossa.
NG9-3:ssa toimii kuin kuuluisa junan vessa.

http://www.sivustot.net/phweb/Auto/opc/
Miksi laitot mulle tuo linkin?
Tunnen OpComin erittäin hyvin.

Minulla on OpCom useitakin versioita useassa eri koneessa. Toimii hyvin.
Tarkoitin ettei oikein toimi Saab og9-5:ssa. Saabin ng9-3:ssa se toimii erinomaisesti, mutta se onkin hyvin pitkälti verrattavissa Vectra C:hen.

ps GM based Saab osion alta löytyy Saab 9-5, mutta kuten kerroin niin huonot kokemukset on tuosta og9-5:n osalta. Vastaavasti ng9-5 kanssa ei mitään kokemusta. Siinä voisi jopa toimiakin, kun sukulaisuus Insigniaan on kaiketi ilmeinen.
Jos toimii Inkussa, pitäisi toimia NG9-5:ssakin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin