Alkanut ilmoitella tällaista P1900 koodia ja fiilis on ettei ehkä regeneroi DPF:ää tällä hetkellä. Vedot tuntuu olevan kyllä tallessa vielä. Lähtee nollaamalla pois, mutta palaa muutaman startin jälkeen.
WIS: P1900 Exhaust Gas Temperature Front Sensor, not plausible with ambient temperature. Sensor signal is unrealistic.
Oletteko mitanneet näitä vastusmittarilla (ohmi), mitä pitäisi näyttää ~20C lämmöissä? PTC vastus tuo taitaa olla. Olisi tietty kiva varmistaa ennen uuden tilaamista, että vika on tuossa. Ei ole TECHiä käytettävissä.
9-5 -09 1.9TiD Z19DTH
P1900 vikakoodi - ratkaistu
P1900 vikakoodi - ratkaistu
Viimeksi muokannut Swataia, Ma Heinä 03, 2023 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: P1900 vikakoodi
Mittasin etummaisen EGT anturin liittimestä joka sijaitsee konehuoneen etureunassa samassa telineessä missä on jokin paine-anturi tai venttiili.
Kylmänä vastusarvo näytti 213 Ω
Noin 5min tyhjäkäynnillä 287 Ω
Eli ainakaan se ei ihan kuollut ole, se, että onko arvot sitten mitenkään oikeat en tiedä... Taaemman anturin liitin on niin pahassa paikassa koneen ja tulipellin välissä, että sinne ei oikein yllä mittaamaan, pitäisi olla irtopiuha sopivalla liittimellä minkä saisi sinne tökättyä niin pääsisi vertailemaan.
Kylmänä vastusarvo näytti 213 Ω
Noin 5min tyhjäkäynnillä 287 Ω
Eli ainakaan se ei ihan kuollut ole, se, että onko arvot sitten mitenkään oikeat en tiedä... Taaemman anturin liitin on niin pahassa paikassa koneen ja tulipellin välissä, että sinne ei oikein yllä mittaamaan, pitäisi olla irtopiuha sopivalla liittimellä minkä saisi sinne tökättyä niin pääsisi vertailemaan.
Re: P1900 vikakoodi
No, jos tähän on uskomista:
https://www.ceradex-sensor.com/msg/msg60.html
niin 0 asteessa PTC:n vastusarvo pitäisi olla 200 ohmia eli käytettäsiiin PT200 elementtiä.
Myös nämä sivut tukevat:
https://premierautotrade.com.au/news/ex ... rs-EGT.php
https://mte-thomson.com/en/produtosmte/ ... nsor-egts/
samaa asiaa.
https://www.ceradex-sensor.com/msg/msg60.html
niin 0 asteessa PTC:n vastusarvo pitäisi olla 200 ohmia eli käytettäsiiin PT200 elementtiä.
Myös nämä sivut tukevat:
https://premierautotrade.com.au/news/ex ... rs-EGT.php
https://mte-thomson.com/en/produtosmte/ ... nsor-egts/
samaa asiaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: P1900 vikakoodi
Mulla tuli taaemmasta anturista vikakoodia, poistui liittimen putsauksella:
viewtopic.php?f=48&t=202194
viewtopic.php?f=48&t=202194
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: P1900 vikakoodi
Kiitos teille linkeistä, joo tuo PT200 voisi sattua kyllä tyypiksi. Lukemat kuulostaisi järkeviltä verrattuna tuohon käyrään. Putsasin vielä WD40:llä tuon liitoksen, katsotaan paraneeko sillä. Onhan tuo liitos sellainen suht hyvin vesitiivis malli, mutta ajan myötä toki sekin voi hapettua.
Re: P1900 vikakoodi - ratkaistu!
Ratkaisu: Vika tosiaan poistui liittimen putsauksella, varmaan alkavaa hapettumaa oli sitten. Nyt ei ole näkynyt vikakoodia enää.