Mistäköhän voisi johtua hyvin harvoin ilmenevä terävähkö nykiminen, motarin rampilta hidastaessa ensin tuntui pari nytkäystä moottorijarrutuksella ja sitten myös kevyesti vedättäessä. Hyvin terävän oloisia nopeita nykäisyjä muutama, oire tuntui häviävän yhtä nopeasti kun alkoikin.
Samanlainen episodi on ilmennyt joskus kuukausia sitten aiemminkin, jos en väärin muista niin molemmat kerrat sen jälkeen on on ajettu jokunen kilometri motaria sadekelillä.
Vikakoodeina ei ole muuta kuin aina muistista löytyvät P000003 ja P000012, voisikohan nuo jotenkin liittyä ongelmaan?
ECU:n joskus tsekkasin, näytti kuoret ja liittimet ehjiltä.
TTiD nykiminen harvoin
TTiD nykiminen harvoin
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: TTiD nykiminen harvoin
^ Voisi olla syytä kuitenkin ottaa ecu irti, ja tarkistaa sen liittimet ja mahdollisesti myös eculle tulevat johdot (ne tosin pitää kuoria auki jotta näkee onko siellä jotain ongelmaa).
Varmaan ensimmäisenä kannattaisi kuitenkin ottaa se ecu irti kiinnikerautakehikostaan ja tsekata onko kuori puhki sieltä takapuolelta, ja onko se kumitutti paikallaan joka lävistää Ecun kuoren.
Sadekelillä jos tuota erityisesti tekee niin voisi epäillä tosiaan ecun kosteusongelmaa, etenkin jos tulee kaksi noin toisistaan poikkeavaa vikakoodiakin.Tai sitten ne ecun liittimet ovat ihan täynnä rapaa tms.
Sen apparin puoleisen etusisälokasuojan tulee olla ehjä (ja vaikka olisikin ihan ehjä niin silti sinne eculle kertyy sitä kosteaa rapaa).
Varmaan ensimmäisenä kannattaisi kuitenkin ottaa se ecu irti kiinnikerautakehikostaan ja tsekata onko kuori puhki sieltä takapuolelta, ja onko se kumitutti paikallaan joka lävistää Ecun kuoren.
Sadekelillä jos tuota erityisesti tekee niin voisi epäillä tosiaan ecun kosteusongelmaa, etenkin jos tulee kaksi noin toisistaan poikkeavaa vikakoodiakin.Tai sitten ne ecun liittimet ovat ihan täynnä rapaa tms.
Sen apparin puoleisen etusisälokasuojan tulee olla ehjä (ja vaikka olisikin ihan ehjä niin silti sinne eculle kertyy sitä kosteaa rapaa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: TTiD nykiminen harvoin
Kiitoksia vinkeistä, täytynee tutkia ecua vielä lähemmin. Joskus mä sinne sisälokariin kurkkasin ja kaikki näytti siistiltä, mutten ottanut ecua irti.
Nuo vikakoodit on kyllä mysteeri, ne ilmestyi tuonne joskus pari vuotta sitten ja koodi 0000 tarkoittaa ettei ole vikaa. Tuommoisia koodeja ei siis pitäisi olla olemassakaan.
Nuo vikakoodit on kyllä mysteeri, ne ilmestyi tuonne joskus pari vuotta sitten ja koodi 0000 tarkoittaa ettei ole vikaa. Tuommoisia koodeja ei siis pitäisi olla olemassakaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2