TiDs ohjelmointi

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
VPP
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Elo 30, 2014 19:30
Paikkakunta: Mikkeli

TiDs ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja VPP »

Moi!

Kyselin tuossa auton ohjelmointia ja hinta ei ole paha ja voimaa saisi aika reilusti lisää. Kysymys onkin lähinnä pitäisikö noi EGR ja DPF poistaa myös käytöstä niin ohjelmallisesti kuin fyysisesti? Katalysaattorille saa valmista korvausputkea joten se on helppo ainakin.

Haaveissa olisi ohituskiihtyvyyden lisäksi pienempi polttoaineen kulutus matka-ajossa
9-3 SC TiDs -07

Ex. NG900 B204E -94, 9000 B204L -97, Manta B GSi B204L
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9384
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: TiDs ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

VPP kirjoitti:
Ti Joulu 19, 2023 20:55
Moi!

Kyselin tuossa auton ohjelmointia ja hinta ei ole paha ja voimaa saisi aika reilusti lisää. Kysymys onkin lähinnä pitäisikö noi EGR ja DPF poistaa myös käytöstä niin ohjelmallisesti kuin fyysisesti? Katalysaattorille saa valmista korvausputkea joten se on helppo ainakin.

Haaveissa olisi ohituskiihtyvyyden lisäksi pienempi polttoaineen kulutus matka-ajossa
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 1291b6299e

En itse ole poistanut noita saastelaitteita käytöstä 9-3 TTiD:stä vaikka ovatkin melkein koko omistusajan keljuilleet. Jos DPF ja EGR toimivat niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa pitää ne käytössä. Saahan tuollaiseen yksiturboiseenkin ihan kivasti lisätehoja pelkästään ohjelmoinnilla ja pitämällä EGR ja DPF käytössä?
Polttoainetalouteen en osaa ottaa kantaa, ihan kohtuullisella kulutuksella omamme ainakin menee matka-ajossa.
Jos oikeasti tehoa haluaa niin sitten kannattanee vaihtaa bensamalliin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TiDs ohjelmointi

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

16-venttiiliseen 1.9TiD:hen saa softalla sen 185-230 hv ja noin 400 Nm.

Sitten jos haluaa enemmän, on tehtävä kuten tämä kaveri :D
https://youtu.be/73a0ybOgWIc?si=jrsCqbDqLbvtSe94
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin