Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen » To Syys 16, 2010 22:04

Olen myös joutunu autoa sahaamaan aikalaila ja huomannu että jos ekalla sahauksella (max 5 sek.) ei hörähä, niin odottaa sen n.15 sekuntia ja koittaa sitte uudestaan, on nimittäin aina lähteny sillälaila (toisella starttauksella). 2.2 tid vm03
M.Kolehmainen
Tornio.

kolehmainen
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Su Helmi 21, 2010 09:23

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja kolehmainen » Pe Syys 17, 2010 20:00

Kerran ei kuitenkaan lähteny käymään ja silloin oli imukotelossa oleva "sammutus" venttiili juminu kiiniasentoon noen vaikutuksesta... 8O
M.Kolehmainen
Tornio.

Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Viiala

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt » Ke Joulu 29, 2010 09:33

Nyt syksyllä/alkutalvena oli TODELLA pahoja käyntiinlähtemisongelmia (autolla). Sai sahata oikein toden teolla että TiD hörähti kylmänä käyntiin (hehkulla tai ilman). Käynnistyi huonosti vaikka oli lohkolämppärissä kiinni. Joulupäivänä auto jätti tienpäälle kun laturista meni hiilet ja akusta loppui sähkö. Auto hinattiin kotio pihaan ja latasin auton akkua (akku n.4v vanha Varta) pitkään. Vaihdoin pihassa laturiin uuden jännitteensäätimen (Bosch 1 197 311 223) jossa on mukana hiilisetti. Nyt lataa n.14,6v. Kannattaa siis tarkistaa paljonko lataa.

Auto oli seissyt pihassa, kylmässä reilu pari päivää. Eka starttaus hiilien vaihdon ja akun latauksen jälkeen olikin mukava yllätys. Pakkasta -12c. Hehkutti normaalisti ja moottori lähti todella hyvin käyntiin. Pari pyöräytystä :D . Moottori on käynnistynyt myös lyhyemmän ajon jälkeen puolikylmänä (kun ei enää hehkuta) todella hyvin.

Elikkä lyhyen testikäytön jälkeen voi todeta että akku ja laturikin pitää olla kunnossa jotta moottori käynnistyy hyvin. Oon ite ajanut tällä Saabilla 250tkm ja eka kerran vaihdoin laturinhiilet tähän autoon. Kilsoja yht. n.500tkm.

Että tällainen väliraportti.
9-3x 2.0 - 11, 9-3Aero -01 käyttis, "Saab 3D multi coupe 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi

ella
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 22:52
Paikkakunta: Akaa

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja ella » Ke Joulu 29, 2010 13:22

Mike Hunt kirjoitti:Nyt syksyllä/alkutalvena oli TODELLA pahoja käyntiinlähtemisongelmia (autolla). Sai sahata oikein toden teolla että TiD hörähti kylmänä käyntiin (hehkulla tai ilman). Käynnistyi huonosti vaikka oli lohkolämppärissä kiinni. Joulupäivänä auto jätti tienpäälle kun laturista meni hiilet ja akusta loppui sähkö. Auto hinattiin kotio pihaan ja latasin auton akkua (akku n.4v vanha Varta) pitkään. Vaihdoin pihassa laturiin uuden jännitteensäätimen (Bosch 1 197 311 223) jossa on mukana hiilisetti. Nyt lataa n.14,6v. Kannattaa siis tarkistaa paljonko lataa.

Auto oli seissyt pihassa, kylmässä reilu pari päivää. Eka starttaus hiilien vaihdon ja akun latauksen jälkeen olikin mukava yllätys. Pakkasta -12c. Hehkutti normaalisti ja moottori lähti todella hyvin käyntiin. Pari pyöräytystä :D . Moottori on käynnistynyt myös lyhyemmän ajon jälkeen puolikylmänä (kun ei enää hehkuta) todella hyvin.

Elikkä lyhyen testikäytön jälkeen voi todeta että akku ja laturikin pitää olla kunnossa jotta moottori käynnistyy hyvin. Oon ite ajanut tällä Saabilla 250tkm ja eka kerran vaihdoin laturinhiilet tähän autoon. Kilsoja yht. n.500tkm.

Että tällainen väliraportti.
Alkoiko hinausmatka joulupäivänä Lempäälästä liikenneympyrän luota? Citikka näytti valkean kolkin luona olevan kun Tamperetta kohti siitä ohi ajelin.

Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Viiala

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt » Ke Joulu 29, 2010 20:52

Alkoiko hinausmatka joulupäivänä Lempäälästä liikenneympyrän luota? Citikka näytti valkean kolkin luona olevan kun Tamperetta kohti siitä ohi ajelin.
Juuri näin :D Ei jaksettu odotella että tulisit takaisinpäin joten mentiin Falckilla.
9-3x 2.0 - 11, 9-3Aero -01 käyttis, "Saab 3D multi coupe 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4171
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Pakari » La Helmi 03, 2018 16:53

Mitäs ideoita seuraavaksi?

"Kaikki" ketjun ideat käyty läpi/tehty ja eikä autoa vaan saada käyntiin kuin täydellä tankilla ja keula alaviistoon ollessa.

Ainoana on tuo ilmausnipan sielu vaihtamatta ja softa päivittämättä koska purkissa on virisofta.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex: 9000 CSE 2,0T Jubileum -97, 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

myllymik
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2013 11:19

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja myllymik » Ke Maalis 07, 2018 11:19

Vähän myöhässä kommentoin, mutta oletko vaihdattanut suuttimien stefat? Jos savuttaa ja haisee pahalle pitkän starttauksen jälkeen niin se on öljyä jota on valunut stefojen läpi. Samalla sinne on mennyt ilmaa sekaan.

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4171
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Pakari » To Maalis 08, 2018 22:41

On vaihdettu nekin.

Tällä hetkellä vallalla olevan käsityksen mukaan ilma tulisi polttoaineen paluulinjasta jostakin tankin ja pumpun väliltä... Polttoainelinjaan on vaihdettu läpinäkyvää letkua ja tehty ilmalukot. Ilmakuplat tulevat nimenomaan tankin suunnasta. Tämä käy järkeenkin.. silloin kun keula on alamäkeen päin niin pumppu ei pääse ilmaantumaan, koska ilma ei kulje "alamäkeen"

Seuraavaksi koitetaan lisätä useampi vastaventtiili/takaisku polttoaineen tankin paluulinjastoon ja katsotaan kuinka käy.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex: 9000 CSE 2,0T Jubileum -97, 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Hdjanne » Pe Maalis 09, 2018 07:13

Moro

En ihan koko ketjua lukenut läpi, mutta oletkos pa-suodattimen vaihtanut? ja kun oletettavasti olet, niin tarkasta, että se suodattimen jalka on ehjä.
Kyllähän sen tietysti pitäisi vuotaa dieseliä enemmän tai vähemmän risana ja sitä kautta olla havaittavissa, mutta se olisi ehkä silti katsomisen arvoinen juttu.

Kaverilla meinaan hinattiin eräs väärän merkkinen ajoneuvo useammankin kerran korjaajalle kun otti ilmaa sieltä vioittuneen suodatinjalan välistä.

Tässä ketjussa asiasta enemmän, mutta toki liittyen enemmän pa-vuotoon.
viewtopic.php?f=15&t=139626&start=15
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4171
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muistilista käynnistysongelmien ratkomiseksi?

Viesti Kirjoittaja Pakari » Su Maalis 18, 2018 17:14

Koko suodatinkotelo suodattimineen on vaihdettu tehdasuusiin alkuperäisvaraosiin. Paluulinjojen takaiskuttaminenkaan ei tuottanut toivottua lopputulosta vaan edelleen paska ei lähde käyntiin ennenkuin se on ilmattu. Sen jälkeen pärähtää samantien käymään.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex: 9000 CSE 2,0T Jubileum -97, 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Vastaa Viestiin