Paluuletkujen koko
Paluuletkujen koko
Alkaa olla aika kypsä olo tuon tiisselin käyntiin sahaamisesta... pari päivää kun on ajamatta, niin ei meinaa millään lähteä käymään.
Eli paluuletkunhan ne varmaan piiputtaa, kysymyksenä siis letkujen koko. Täytyy käydä huomenna katselemassa vaikka motonetistä letkua ja alkaa sotkemään kätensä.
-Harri-
Eli paluuletkunhan ne varmaan piiputtaa, kysymyksenä siis letkujen koko. Täytyy käydä huomenna katselemassa vaikka motonetistä letkua ja alkaa sotkemään kätensä.
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Paluuletkujen koko
6mm polttoaineletkua. Metrin pätkä pitäis riittää.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Paluuletkujen koko
Ainakin -02 9-5 suuttimilta tulevat, T-kappaleilla yhdistetyt ja pumppuun liittyvät letkut ovat 3x7 eli sisämitaltaan 3 mm polttoaineletkua. Lieneekö vanhemmalla pumpulla jotain muita kokoja? Ja se metri riittää.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Paluuletkujen koko
Tarkemmin mitattuna taitaa olla juuri noinZomm kirjoitti:Ainakin -02 9-5 suuttimilta tulevat, T-kappaleilla yhdistetyt ja pumppuun liittyvät letkut ovat 3x7 eli sisämitaltaan 3 mm polttoaineletkua. Lieneekö vanhemmalla pumpulla jotain muita kokoja? Ja se metri riittää.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Paluuletkujen koko
Kiitoksia vastauksista, kävin paikallisesta motonetistä uutta letkua ja tuntihan noitten vaihtoon meni. Toivottavasti tuli kuntoon niillä, jotenkin jäi sellainen olo että, tulikohan oikeasti kuntoon näin helpolla.
-Harri-
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Paluuletkujen koko, joiden vaihdolla ei mitään vaikutusta...
Olihan se liian hyvää ollakseen totta... Auto seisoi pihassa keula hieman ylöspäin reilun vuorokauden ja aamulla hörähti kerran ja sitten elo loppui...
No auto jäi päiväksi noin vaaka-asentoon ja äsken töistä tullessä suht pienellä sahauksella ilman lämmitystä noin 25 asteen pakkasesta käytiin. Mikähän mahtaa olla vikana, onko tuossa jotain takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa joka vikaantuessa voisi valaa polttoaine linjan tyhjäksi, prkl! Apuva!
-Harri-
No auto jäi päiväksi noin vaaka-asentoon ja äsken töistä tullessä suht pienellä sahauksella ilman lämmitystä noin 25 asteen pakkasesta käytiin. Mikähän mahtaa olla vikana, onko tuossa jotain takaiskuventtiiliä polttoainelinjassa joka vikaantuessa voisi valaa polttoaine linjan tyhjäksi, prkl! Apuva!
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Paluuletkujen koko
Tämä on sitten mutua ja muistelua:Harri M. kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, kävin paikallisesta motonetistä uutta letkua ja tuntihan noitten vaihtoon meni. Toivottavasti tuli kuntoon niillä, jotenkin jäi sellainen olo että, tulikohan oikeasti kuntoon näin helpolla.
-Harri-
On jäänyt päähän jotenkin sellainen kuva, että pumpulta tankillepäin menevissä letkuissa olisi jotain takaiskuja konetilassa. Menevät pumpulta ensin koneen vasemmalta puolelta taikka yli, siinä muistaakseni on jotain liitosta tai jopa takaiskua?
Joku tarkempimuistinen muistaako paremmin?
Re: Paluuletkujen koko
Voisikohan tuo pimeänä oleva Eberi kummitella jollain tavalla tuon käynnistyvyyden tai sen puutteen vuoksi? Perhanan perhana!
Eilen kun sai käyntiin, niin taas tänä aamuna auto toimi kuin kello...
-Harri-
Eilen kun sai käyntiin, niin taas tänä aamuna auto toimi kuin kello...
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Paluuletkujen koko
Löytyiskö jostain alipainepumppu, sellainen käsitoiminen ja mittarilla. Sen avulla voisi ihan oikeasti etsiskellä vuotokohtaa.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Paluuletkujen koko
Eiköhän tuo löydy, launtaila vikaa haeskellessa löytyi ehkä yksi potentiaalinen ilmavuotopaikka. Pumppua ennen oleva venttiili oli hatun alla aivan märkä polttoaineesta ja siihen vaihdettiin uusi "sielu", jonka jälkeen se ainakin pysyi kuivana.
Pitää antaa ensiviikonloppuna seista pari päivää taas ja katsoa oliko ko. venttiilin vaihdolla mitää tekemistä käyntiinlähdön kanssa.
-Harri-
Pitää antaa ensiviikonloppuna seista pari päivää taas ja katsoa oliko ko. venttiilin vaihdolla mitää tekemistä käyntiinlähdön kanssa.
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Re: Paluuletkujen koko
Ihan ekana, mielenrauhan takia kokeilisin suuttimilta tulevan, pumppuun liittyvän röörin pitävyyden. Pumpusta letku irti ja noin 900 mbar alipainetta. Jos pysyy 10 min, kaikki okei. Jos falskaa, niin tarkista paluuletkut yksitellen. Kun tää vuotokohta on eliminoitu, niin loput on sitten pelkkää näpertämistä, ei tarvi ottaa polttoainesiltoja auki. Voi ryömiä auton alla ja hieroa käsiinsä dieseliä.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: Paluuletkujen koko
Ok, täytyy varmaan taas viikonloppuna alkaa harrastelemaan, kiitoksia neuvoista!
-Harri-
-Harri-
9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.