Dieselin lastutus

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Nokisaapas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34

Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Nokisaapas »

Onko diisselisaabien lastutuksesta kokemuksia?

Nyt puolen vuoden ajon jälkeen tuohon 2.2TiD:n aluksi mukavalta tuntuneeseen vääntöön (125 hv, 280 Nm) alkaa kaivata lisää potkua. Onkohan tähän saatavilla lastua, jos on niin mistähän niitä saisi ja mitä maksaa? Paljon tulee potkua lisää? Entä kestävyys, nyt autollani on ajettu 180 tkm, kilsoja tulee noin 30 tuhatta vuodessa, miten hyvin lastutettu kestää. Onko kellään omakohtaista kokemusta pidemmästä käytöstä? Ainakin vakioilla on ilmeisesti ajettu 400-500 tkm. Ilmeisesti kytkin on vaaravyöhykkeellä lastutuksen jälkeen.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
tuge
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 21:31

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja tuge »

Heps

Täällä kanssa moista asiaa miettineenä tuskaillut, että millasen sytykkeen sinne oikeen vuolisi. Tossa sain yheltä welholta tarjouksen 450€ sis. penkitys. Mutta nyt ei muutakun kehumaan omaa lastua ja hintoja näkyviin. Ja onko kukaan penkittäny ennen ja jälkeen lastun laiton? Eikun kokemuksia..
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu ... to&kieli=1

Tuolta ainakin löytyy 2.2 TiDiin ohjelmaa 9-5:en kohdalta. Sama mottihan se on 9-3:ssakin.
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja pocky »

www.hirsch-performance.ch

Suosittelen.
En todellakaan lähtisi mihinkään voimaa.com -juttuihin mukaan.
#3431
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Huolimatta samasta perusmoottorista 9-5 on uudemmalla pumpulla, jonka ohjainyksikkö on pumpun kyljessä vs. vanhemman 9-3:en erillinen ohjainyksikkö. Toivottavasti olen väärässä, mutta pelkään pahoin Hirschin olevan ainoa vitoseen asennettavissa. Hieman lohduttaa putiikin 30% alennuskampanja. Nythän hinta on vain tonnin.

P.S. Luin voimaa comin merkkien selvitykset 9-5:n kohdalla; "Optimoitavissa ainoastaan ulkoisella lisäyksiköllä" ja hinta 599. Haluaisin nähdä toteutuksen.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja pocky »

Zomm kirjoitti:Huolimatta samasta perusmoottorista 9-5 on uudemmalla pumpulla, jonka ohjainyksikkö on pumpun kyljessä vs. vanhemman 9-3:en erillinen ohjainyksikkö. Toivottavasti olen väärässä, mutta pelkään pahoin Hirschin olevan ainoa vitoseen asennettavissa. Hieman lohduttaa putiikin 30% alennuskampanja. Nythän hinta on vain tonnin.

P.S. Luin voimaa comin merkkien selvitykset 9-5:n kohdalla; "Optimoitavissa ainoastaan ulkoisella lisäyksiköllä" ja hinta 599. Haluaisin nähdä toteutuksen.
Kannattaa kysellä myös PCS:ltä femmaan speedpartsia.

Itse päädyin Hirschiin sen takia kun ei paljoa BSR:ää tai Maptunia ole tarjolla.
Ja tietysti haluan että tehot näkyvät paperilla 8)
#3431
Nokisaapas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Nokisaapas »

Katselin sekä Hirschin että voimaa.comin sivuja ja tosiaan 9-3:selle ei löydy mitään ainoastaan 9-5:selle :( Ilmeisesti noissa sitten jotain eroa on, vaikka olen luullut koneen olevan saman. Toimiiko tuo Hirsch niin, että otetaan yhteyttä paikalliseen myyjään, eli tässä tapauksessa Espoon Länsi-Autoon?
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja pocky »

Nokisaapas kirjoitti:Katselin sekä Hirschin että voimaa.comin sivuja ja tosiaan 9-3:selle ei löydy mitään ainoastaan 9-5:selle :( Ilmeisesti noissa sitten jotain eroa on, vaikka olen luullut koneen olevan saman. Toimiiko tuo Hirsch niin, että otetaan yhteyttä paikalliseen myyjään, eli tässä tapauksessa Espoon Länsi-Autoon?
Anteeksi että en huomannut kyseessä olevan og9-3:ta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98#p587698 pari threadia alempana on mun eilisiä urleja.
#3431
Nokisaapas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 15:34

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Nokisaapas »

Jep, kiitoksia, tuolta tosiaan näyttäisi löytyvän myös minun autoon sopivaa palaa.
#4035
Saab 9-3 SC 1.9 TTiD Griffin 2012
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja snuggles »

120tkm -> 250tkm olen omallani lastutettuna ajellut.
Kytkin on pysynyt mukana vielä.

Noin 500€ taisi olla hinta, ohjelmoitu tuolla http://www.powerflash.fi/
Zomm
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 17:33
Paikkakunta: Helsingfors-Tarto

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Zomm »

Täähän on kuin joulu hölmölle tammikuussa. Epäileväinen moisen tehonlisäyksen suhteen pelkästään softan avulla, mutta jos nyt edes vähän.

Speedpartsin loota jonkun vitosen konepellin alla on?
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Mikko83
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Elo 07, 2008 17:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Mikko83 »

Käytettynä ostettu 93ss 2.2 tid vm.03 vaikuttaisi olevan jollain tavalla piristetty. Paperilla tarkasteltuna kyseisessä koneessa pitäisi olla 10 hp enemmän kuin vm.00 2.2 tid 93:ssa, mutta persdynolla mitattuna tehoeroa tuntuisi olevan kyllä enemmän. Oletetaan ettei suuri tehoero johdu vanhemman kolkin tehohävikistä, sillä sitä on huollettu hyvin ja mm. MAF on vaihdettu jo useampaan kertaan.

Miten mahdolliseen viritykseen saisi varmuuden? Mistä päin autoa mahdollista "viriboxia" pitäisi etsiä? Voiko uudelleenohjelmointia todentaa muuten kuin soittelemalla edellisille omistajille?
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja lamar »

Mikko83 kirjoitti:Käytettynä ostettu 93ss 2.2 tid vm.03 vaikuttaisi olevan jollain tavalla piristetty. Paperilla tarkasteltuna kyseisessä koneessa pitäisi olla 10 hp enemmän kuin vm.00 2.2 tid 93:ssa, mutta persdynolla mitattuna tehoeroa tuntuisi olevan kyllä enemmän. Oletetaan ettei suuri tehoero johdu vanhemman kolkin tehohävikistä, sillä sitä on huollettu hyvin ja mm. MAF on vaihdettu jo useampaan kertaan.

Miten mahdolliseen viritykseen saisi varmuuden? Mistä päin autoa mahdollista "viriboxia" pitäisi etsiä? Voiko uudelleenohjelmointia todentaa muuten kuin soittelemalla edellisille omistajille?

Tietääkseni kyseistä autoa ei voi piristää ohjelmoimalla tai chippaamalla, vaan koneeseen on asennettava erillinen tuningboxi (esim. kcr http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... icleid=346) Boxi löytyy konehuoneesta ja on yhdistetty ohjausyksiköllä varustettuun (PSG16) dieselpumppuun.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kävin koeajolla Aero TTiD:lla, jossa oli Hirschin viritys, eli 180hv oli nyt 200hv. Automaatin takia väännöt rajoitettu siihen 400 Nm. Ei siinä mitään mullistavaa muutosta ollut vakioon, mutta hauska sillä oli hieman peippailla moottoritiellä ja kiihdyttää rampeilla. 8) Paketin hinta taisi täällä olla 1340 euroa, joten aika arvokkaat 20hv lisää. Aiempi viritys minulla on tuohon 1.8t SS jossa 150hv muuttui 195hv ja siinä muutokset todella huomasi.
Eli kaikenkaikkiaan hyviä vinkkejä otetaan vastaan, jos vaikka jotakin kiinnostavaa tulee mieleen. 8)
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: Dieselin lastutus

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Itse en edes harkitse tuota Hirschiä sen kovasta hinnasta johtuen. BSR:n paketti tuntuisi sopivalta ja tiedä vaikka se autoon laitettaisiinkin tässä keväällä!
Turbo²
Vastaa Viestiin