900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

^

Ainakin itsellä oli mielessä nimenomaan säästää tuossa käyttövoimaverossa, mikä saabinkin kokoisessa autossa lähentelee 500 € / v, kun pakettiautolla se on hieman maltillisempi 48 € / v.

Yrityskäyttöön ostetuissa toki asia on eri, jolloin hankintavero saadaan kyllä vähentää, mutta maksamaan sen joutuu kuten kaikki muutkin kansalaiset.

Eli kuten jo tässä mainitut käyttövoima- & hankintavero ovat kaksi eri asiaa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tuli tuossa puhuttua aiheesta puolitutun katsastusmiehen kanssa eikä ainakaan heti keksitty estettäkään matkailuautoksi muuttamiselle, mutta harmaalla alueella ollaan ja pitkällä..

Jos kaverilla inspiraatio riittää niin seuraavaksi TiD:n kanssa käydään konttorilla esittelemässä suunnitelmaa :mrgreen: ja selvittämässä kunnolla onko mahdollista
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa. Koska joku sanoikin,että paluuta ei takaisi ole, muuten kuin ison rahatukun kanssa, näin olen asian ymmärtänyt. Suomessa on jo muutenkin nähty niin noita veronkiertoautoja :? pahin ehkä, minkä olen itse nähnyt, on 3 koppanen trans am, mikä muutettu pick up malliksi, ja kaupan päälle dieselöity :|
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Haza »

Jamppa kirjoitti:Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa.
Olis varmaan, mutta mitäs hauskaa siinä olisi?
Jamppa kirjoitti:Koska joku sanoikin,että paluuta ei takaisi ole, muuten kuin ison rahatukun kanssa
Tämä koskee käsittääkseni autoverovapaita, eli niitä joissa pitää katto olla riittävän korkealla jne.

Edelleenkään tuota ei ole käyty konttorilla näyttämässä mutta puolituttu katsastusmies oli asiaa sen verran tutkinut että korimalli vaikuttaisi tässäkin, joten siihen todennäköisesti kaatuu.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Keme »

Jamppa kirjoitti:Eikös olisi vaan helpompi ostaa joku paku, kun käydä pilaamaan hyvää autoa.|
Lähtökohtana on kuitenkin diiseli, niin sehän on jo lähtökohtaisesti pilattu. Toisekseen perisuomalaiseen juutalaisuuteen kuuluu äärimmilleen venytetty verojen kierto, joten siinäkin mielessä tuo matkailuautoistus puoltaisi paikkaansa ihan jo kulttuurihistoriallisessakin mielessä.
jeeeeeee!
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 900ng / 9-3 Pakettiautoksi rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Haza kirjoitti:Sorsat, fiaskot jne on valmistaja tyyppihyväksyttänyt (vai miksi sitä kutsutaan) pakettiautoiksi, siksi onnistuu.
Tätä tuli joskus pengottua ja näytti siltä että paras vaihtoehto olisi lähteä vänkäämään retkeilyautoksi :lol:

edit: http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... luauto.htm
Toppolaa kehiin vaan! :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin