Eberin käyttäytyminen ajossa/SID

Nokivasarasta salonkikelpoiseksi ympäristön säästäjäksi.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7354
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Eberin käyttäytyminen ajossa/SID

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nyt kun vihdoin eberi hönkii lisälämpöö, tosin valitettavasti vain ajon aikana kun kiertovesipumppu on vaihtamatta niin miten tuon pitäis ajon aikana ilmetä.

Siis pihalla kun pistin sen ensiksi käymään ja sitten auton niin SIDin näytössä lukee Heater. Sen verran lueskelin käyttöohjetta että sen saa manuaalisesti sammutettua painamalla + ja - nappuloita ja näin kävikin.

Olevinas luin että samoista nappuloista sen saa ajossa päällekin, piippaus kuuluu mutta tekstii ei näy. Välissä siis auto seisoi hetken.
Pitäiskös tuohon tulla se Heater teksti kun auton jo käydessä painelee noita nappuloita?

Entäs siinä tapauksessa kun auto itse päättelee että ois lisälämmölle tarvetta, tuleeko näyttöön tekstiä vai pöhiseekö se vain omaa tahtia?

Vahvasti kyllä epäilen että toi on ohjelmoitu manuaalikäytölle koska myös ilmastoinnin kompura oli oletuksena pois päältä.
Sinänsä toi on ihan ok, koska suurimman osan talvea täällä länsirannikolla on niin leutoa että lisälämpöä ei tarvii kuin kotoa muksujen hoitopaikkaan ja sieltä jo tarkenee pelkällä normilämppärillä.

Vaihdoin siis tuohon vuoden -99 9-3:seen preheatista ostetun volkkarin vaihtoyksikön ja sitä ennen eberi ei ole minun aikana sanonut yhtään mitään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Eberin käyttäytyminen ajossa/SID

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tetammi kirjoitti: Olevinas luin että samoista nappuloista sen saa ajossa päällekin, piippaus kuuluu mutta tekstii ei näy. Välissä siis auto seisoi hetken.
Pitäiskös tuohon tulla se Heater teksti kun auton jo käydessä painelee noita nappuloita?
Pitäisi tulla ja äänen kanssa. Mutta kannattaa kokeilla painaa nappeja toisen kerran. Itsellä on ainakin niin että jos eberi on automaattisesti päällä (alle +6) ja painan + ja - nappeja kuuluu piippaus ja eberi sammuu. Toisella kerralla tulee sitten teksti Heater.
tetammi kirjoitti: Entäs siinä tapauksessa kun auto itse päättelee että ois lisälämmölle tarvetta, tuleeko näyttöön tekstiä vai pöhiseekö se vain omaa tahtia?
Ei tule tekstiä. Kuulee vain äänestä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Eberin käyttäytyminen ajossa/SID

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Itse olen käsittänyt, että on automaattisesti päällä ja sammuu automaattisesti ajossa lämmön saavutettuaan. Jos kone jäähtyy niin syttyy uudestaan.
Olen luullut, että jos napeilla laitteen ajon aikana sammuttaa, niin pitää käyttää virrat pois, että lähtee taas uudestaan. 8O
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7354
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Eberin käyttäytyminen ajossa/SID

Viesti Kirjoittaja tetammi »

snuggles kirjoitti:Itse olen käsittänyt, että on automaattisesti päällä ja sammuu automaattisesti ajossa lämmön saavutettuaan. Jos kone jäähtyy niin syttyy uudestaan.
Olen luullut, että jos napeilla laitteen ajon aikana sammuttaa, niin pitää käyttää virrat pois, että lähtee taas uudestaan. 8O
En minä ainakaan saanu sitä uudestaan tulille joten varmaanki noin. Kyllä auto ny "vähän" nopeemmin lämpenee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin