2.2TiD nykii
2.2TiD nykii
Potilas: 9-5 2.2TiD vm 2003 ajettu n. 214tkm
Eilen matkalla Hesaan alkoi moottoritiellä nykiä satunnaisesti kun ajoin cruise päällä ja CE valo syttyi palamaan. Meno hytyi yhtäkkiä muutamaksi sekunniksi ja sen jälkeen taas toimi ok. Tota tapahtui 5-6 kertaa 150km matkalla. Hesan keskustassa onneksi taas toimi ihan ok ja auto on nyt silja linen parkkihallissa. Uskaltaako tolla tiistaina ajella vielä takaisin Tampereelle? Tosiaan pitkät pätkät auto toimi ihan ok.
9-5 osiosta katselin keskusteluita ja arvailin että mikä alkoi auto vaivata. Olisiko ilmamassamittari vai mikä tuossa dieselissä voisi olla vikana? Ei ole ainakaan sytytyskasetti joka tuntui olevan vakiosyy.
-Tommi.
Eilen matkalla Hesaan alkoi moottoritiellä nykiä satunnaisesti kun ajoin cruise päällä ja CE valo syttyi palamaan. Meno hytyi yhtäkkiä muutamaksi sekunniksi ja sen jälkeen taas toimi ok. Tota tapahtui 5-6 kertaa 150km matkalla. Hesan keskustassa onneksi taas toimi ihan ok ja auto on nyt silja linen parkkihallissa. Uskaltaako tolla tiistaina ajella vielä takaisin Tampereelle? Tosiaan pitkät pätkät auto toimi ihan ok.
9-5 osiosta katselin keskusteluita ja arvailin että mikä alkoi auto vaivata. Olisiko ilmamassamittari vai mikä tuossa dieselissä voisi olla vikana? Ei ole ainakaan sytytyskasetti joka tuntui olevan vakiosyy.
-Tommi.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 2.2TiD nykii
Mulla hajos kampiakselin asentoanturi suurin piirtein noin. Matkan päällä vain pientä nykimistä ja CE-valon myötä tehoa vähempi.
Palautu muutaman kerran ihan ok mutta seuraavana päivänä ei, tosin tyhjäkäynti oli valon palaessa melkoista ryskintää.
Ilmamassamittarin liittimessä kun oli hapettumaa niin tyhjäkäynnillä kuulosti kuin sytytyskatkoselta bensakoneelta, ei tosin sytyttäny CE-valoa.
Valon palaessahan mennään vakioarvoil ja pienemmillä ahdoilla että kai sen kotio voi ajaa. Kampiakselin asentoanturin vaihtaa kyllä parkkipaikalla, ainakin tuohon kolkkiin. Itse meinaan tuli vaihdettua se käsi kipsissä, eikä osakaan ollu mahottoman hintainen.
Palautu muutaman kerran ihan ok mutta seuraavana päivänä ei, tosin tyhjäkäynti oli valon palaessa melkoista ryskintää.
Ilmamassamittarin liittimessä kun oli hapettumaa niin tyhjäkäynnillä kuulosti kuin sytytyskatkoselta bensakoneelta, ei tosin sytyttäny CE-valoa.
Valon palaessahan mennään vakioarvoil ja pienemmillä ahdoilla että kai sen kotio voi ajaa. Kampiakselin asentoanturin vaihtaa kyllä parkkipaikalla, ainakin tuohon kolkkiin. Itse meinaan tuli vaihdettua se käsi kipsissä, eikä osakaan ollu mahottoman hintainen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 2.2TiD nykii
Nyt ollaan onnistuneesti kotiuduttu Hesan reissulta. Kävin varmuuden vuoksi luettamassa vikakoodit autosta Magneetin Länsiauton pikahuollossa, kun sinne päin pääkaupunkiseutua tuli muutenkin asiaa (Ikea ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vikakoodeista löytyi virheilmoitus: "Absoluuttisenpaineen anturi, imusarja, oikosulku maahan/katkos". Eli ilmeisesti tuo aiheutti nykimisen ja CE valon. Auto kuitenkin toimi ihan ok, kun menin huoltoon.
Länsiautosta ei löytynyt tuollaista anturia hyllystä joten pikahuollon mekaanikko puhdisti sen ja ainakin paluumatka kotio (200km) meni ok. Pitänee tarkkailla tuleeko vika uudestaa ja sitten kenties vaihtaa anturi. Uusi anturi on noin 120e, joten mielellään sen olisi vaihtamatta.
-Tommi
Ps. Täytyy kyllä kehua Länsiauton huoltoa. Tosi hyvä ja ystävällinen palvelu ja auto saatiin pikahuoltoon 30min sisällä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vikakoodeista löytyi virheilmoitus: "Absoluuttisenpaineen anturi, imusarja, oikosulku maahan/katkos". Eli ilmeisesti tuo aiheutti nykimisen ja CE valon. Auto kuitenkin toimi ihan ok, kun menin huoltoon.
Länsiautosta ei löytynyt tuollaista anturia hyllystä joten pikahuollon mekaanikko puhdisti sen ja ainakin paluumatka kotio (200km) meni ok. Pitänee tarkkailla tuleeko vika uudestaa ja sitten kenties vaihtaa anturi. Uusi anturi on noin 120e, joten mielellään sen olisi vaihtamatta.
-Tommi
Ps. Täytyy kyllä kehua Länsiauton huoltoa. Tosi hyvä ja ystävällinen palvelu ja auto saatiin pikahuoltoon 30min sisällä.
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 2.2TiD nykii
Muutaman kuukauden tuo anturi sitten viimein kesti, kun viime viikolla alkoi oirehtia taas kunnolla ja auto ei kulkenut minnekään. Oli kuin olisi ajanut 200D mersulla ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eilen uusi anturi paikalle ja autolla pääsee ajamaankin yli satasta![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Tommi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eilen uusi anturi paikalle ja autolla pääsee ajamaankin yli satasta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 2.2TiD nykii
paljonko maksoi vikakoodien luku? itelläni kun auto nykii isommisnopeuksis kiihdyttäessä, jos laittaa kaasun pohjaan esim. 4-vaihteella 80-> niin 100-kohtaalla alkaa nykimään aaltoilemalla mutta vain 4-5 vaihteella kaasupohjassa kiihdyttäessä ei esim jos laittaa kaasun vaan puoleen väliin.maverick kirjoitti:Nyt ollaan onnistuneesti kotiuduttu Hesan reissulta. Kävin varmuuden vuoksi luettamassa vikakoodit autosta Magneetin Länsiauton pikahuollossa, kun sinne päin pääkaupunkiseutua tuli muutenkin asiaa (Ikea
Vikakoodeista löytyi virheilmoitus: "Absoluuttisenpaineen anturi, imusarja, oikosulku maahan/katkos". Eli ilmeisesti tuo aiheutti nykimisen ja CE valon. Auto kuitenkin toimi ihan ok, kun menin huoltoon.
Länsiautosta ei löytynyt tuollaista anturia hyllystä joten pikahuollon mekaanikko puhdisti sen ja ainakin paluumatka kotio (200km) meni ok. Pitänee tarkkailla tuleeko vika uudestaa ja sitten kenties vaihtaa anturi. Uusi anturi on noin 120e, joten mielellään sen olisi vaihtamatta.
-Tommi
Ps. Täytyy kyllä kehua Länsiauton huoltoa. Tosi hyvä ja ystävällinen palvelu ja auto saatiin pikahuoltoon 30min sisällä.
no anyway voisin käydä mittauttamassa jos jotain vaikka löytyis.
Re: 2.2TiD nykii
Muistaakseni maksoi 50e, mutta tuosta on jo vuosi aikaa niin en muista tarkasti.jma82 kirjoitti:
paljonko maksoi vikakoodien luku? itelläni kun auto nykii isommisnopeuksis kiihdyttäessä, jos laittaa kaasun pohjaan esim. 4-vaihteella 80-> niin 100-kohtaalla alkaa nykimään aaltoilemalla mutta vain 4-5 vaihteella kaasupohjassa kiihdyttäessä ei esim jos laittaa kaasun vaan puoleen väliin.
no anyway voisin käydä mittauttamassa jos jotain vaikka löytyis.
-Tommi
#906
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Saabit: 9-3 2.0t Cab -02, 900 CD -79/83(Projekti), 99 -73(MR), 96 -73 (Harraste), 900i -92 (Harraste)
WWW-page: http://www.hollo.fi/saab
Re: 2.2TiD nykii
täällä nykii samalla tavalla. 50€ taisivat sanoa vikakoodien luvun hinnaksi kun vähän aikaa sitten magneetista kysyin. Espoon länsiautossa olis maksanu 70€ luku. Ilmoittele jma82, jos saat vian selville!
PS. Hyvinkäältä löytyy vähämaan autopalvelu, jossa vikakoodien luku on muistaakseni 30€...
PS. Hyvinkäältä löytyy vähämaan autopalvelu, jossa vikakoodien luku on muistaakseni 30€...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.2TiD nykii
tosiaan epäilen että egr jumittaa ja imusarja varmaan kans tukossa.Huomasin vaan tossa öljyä vaihtaessa että egr-ventiilistä on tullut öljyä siksi epäilen moista. Muuten vika koodit ei antanut mitään vikaa ja sain tääl forssas sen 20e koska mitään ei löytynyt ei paha hinta 40€ olis muuten olluttturku kirjoitti:täällä nykii samalla tavalla. 50€ taisivat sanoa vikakoodien luvun hinnaksi kun vähän aikaa sitten magneetista kysyin. Espoon länsiautossa olis maksanu 70€ luku. Ilmoittele jma82, jos saat vian selville!
PS. Hyvinkäältä löytyy vähämaan autopalvelu, jossa vikakoodien luku on muistaakseni 30€...
Re: 2.2TiD nykii
Moro, oma auto on 2.2tid -00 115 hv alunperin. Tehoboxi kiinni, nyt 140hv ja 310 Nm. Putsasin oman imusarjan ja samalla poistin läpät sekä tulppasin egr venttiilin kesällä. Omassa oli juuri noin 3000 rundin kohdilla selvä "kuoppa" tehoissa. Tuli ostettua uuden ylä ja ala puolen venttiilit, uudet pultitkin (ehkä turhaan) sekä taisin vielä uusia egr venttiilin juuren tiivisteen. Omasta autosta oli aikaisemmin jo läppien ohjausventtiiliä muokattu siten, että se ei tainnut kääntää ollenkaan enää läppiä. 3/4 läpästä oli myös kierossa kun poistin ne. Ne oli pistehitsattuna kiinni tankoon. tangon jätin paikalleen. EGR:n sai tulpattua pistämällä vaan suoraan letkuihin ruuvit, kumpaankin päähän ja juottamalla sopivan vastuksen sinne IMMUn juureen oikeaan nastaan. Samalla kannattaa uusia polttoaineen paluuletkut ja muoviset haaroittimet imusarjan päältä. Ei ollut katsastuksessa mitään ongelmia.
Onkos toi Dit muuten malliltaan se uudempi 125 hv:n malli?
Ps. sama vastaus myös tuolla ng900/og9-3 puolella...
Onkos toi Dit muuten malliltaan se uudempi 125 hv:n malli?
Ps. sama vastaus myös tuolla ng900/og9-3 puolella...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.2TiD nykii
115 hv mallitturku kirjoitti:Moro, oma auto on 2.2tid -00 115 hv alunperin. Tehoboxi kiinni, nyt 140hv ja 310 Nm. Putsasin oman imusarjan ja samalla poistin läpät sekä tulppasin egr venttiilin kesällä. Omassa oli juuri noin 3000 rundin kohdilla selvä "kuoppa" tehoissa. Tuli ostettua uuden ylä ja ala puolen venttiilit, uudet pultitkin (ehkä turhaan) sekä taisin vielä uusia egr venttiilin juuren tiivisteen. Omasta autosta oli aikaisemmin jo läppien ohjausventtiiliä muokattu siten, että se ei tainnut kääntää ollenkaan enää läppiä. 3/4 läpästä oli myös kierossa kun poistin ne. Ne oli pistehitsattuna kiinni tankoon. tangon jätin paikalleen. EGR:n sai tulpattua pistämällä vaan suoraan letkuihin ruuvit, kumpaankin päähän ja juottamalla sopivan vastuksen sinne IMMUn juureen oikeaan nastaan. Samalla kannattaa uusia polttoaineen paluuletkut ja muoviset haaroittimet imusarjan päältä. Ei ollut katsastuksessa mitään ongelmia.
Onkos toi Dit muuten malliltaan se uudempi 125 hv:n malli?
Ps. sama vastaus myös tuolla ng900/og9-3 puolella...